Rozdział III. Klejnot w Koronie. Parrying (Parowanie)
Podczas walki wojownik z kryssem częściej blokował ciosy klingi przeciwnika, łatwiej było mu ustawić puklerz do bloku. Wojownikowi z sejmitarem trudniej było zablokować ciosy kryssem ze względu na wielkość tarczy i wagę, ale gdy już kryss przebijał się przez jego obronę zadawał nieznaczne obrażenia kłute.W pewnym momencie jeden z wojowników blokował ciosy kryssem, gdyż sejmitar atakującego wytrącił mu puklerz z dłoni. Umiejętność Parrying (Parowanie) jest bardzo przydatną umiejętnością dla wojowników. Daje ona szansę całkowitego zblokowania ataku fizycznego potwora bądź postaci gracza. Również bronią jednoręczną i dwuręczną można blokować ataki wroga. Szansa na blok zależy od poziomu Parowania. Im więcej Parowania tym większa szansa na sparowanie ataku. Przykładowo, przy 100% tego skilla szansa wynosi odpowiednio 30% dla tarcz i 17% dla broni zakładając że mamy przynajmniej 80 zręczności. Dodatkowo na parowanie ma wpływ umiejętność Bitewnego Zewu, która podnosi szansę na parowanie bronią a zmniejsza szansę na parowanie za pomocą tarczy. Dodano: 2006-05-05 |