Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Parrying (Parowanie)

Parowanie CiosówStara, drewniana sala treningowa w podziemiach miasta Jhelom, tuż pod areną walk. Dwóch wojowników stojących przeciw sobie, jeden z sejmitarem i metalową tarczą, drugi z kryssem i puklerzem. Pierwszy atak kryssa zatrzymał się na tarczy, po czym nastąpił kontratak i sejmitar uderzył w puklerz lekko odrzucając do tyłu broniącego się.Kurz uniósł się z podłogi, gdy dwaj wojownicy zaczęli walkę w zwarciu, słychac było uderzenia metal o metal, miecz o tarczę. Uskoki na bok, do środka i znów uderzenia w tarcze.Sejmitar w pewnym momencie znalazł lukę w obronie i drasnął wojownika z kryssem.Po uskoku w tył wojownik ów rzucił się do przodu i zamarkował cięcie, następnie wykonał pchnięcie kryssem w ramię wojownika.W odwecie sejmitar znów trafił w puklerz, a dzierżący go wykonał po udanym parowaniu krok w tył.

Podczas walki wojownik z kryssem częściej blokował ciosy klingi przeciwnika, łatwiej było mu ustawić puklerz do bloku. Wojownikowi z sejmitarem trudniej było zablokować ciosy kryssem ze względu na wielkość tarczy i wagę, ale gdy już kryss przebijał się przez jego obronę zadawał nieznaczne obrażenia kłute.W pewnym momencie jeden z wojowników blokował ciosy kryssem, gdyż sejmitar atakującego wytrącił mu puklerz z dłoni.

Umiejętność Parrying (Parowanie) jest bardzo przydatną umiejętnością dla wojowników. Daje ona szansę całkowitego zblokowania ataku fizycznego potwora bądź postaci gracza.

Również bronią jednoręczną i dwuręczną można blokować ataki wroga. Szansa na blok zależy od poziomu Parowania. Im więcej Parowania tym większa  szansa na sparowanie ataku. Przykładowo, przy 100% tego skilla szansa wynosi odpowiednio 30% dla tarcz i 17% dla broni zakładając że mamy przynajmniej 80 zręczności. Dodatkowo na parowanie ma wpływ umiejętność Bitewnego Zewu, która podnosi szansę na parowanie bronią a zmniejsza szansę na parowanie za pomocą tarczy.


Dodano: 2006-05-05
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-26)