»Etykieta - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Etykieta
Rady dla lepszego odgrywania postaci:
- Spotykając nowe postacie w grze traktuj je jak obce osoby, aż do momentu gdy się przedstawią, uznaj że nie znasz ich zawodu dopóki Ci go nie zdradzą.

- Spotykając postać mającą status criminal lub murderer traktuj ją tak jak innych obywateli tego świata do momentu, gdy poznasz ich zamiary - np. wypowie Ci atak. Nie wzywaj straży, gdy życie twej postaci nie jest zagrożone. Jeśli musisz wezwać straże nie rób tego raz za razem. Ucieknij jeśli nie możesz podjąć walki. Twoim celem w tym wypadku jest uratowanie własnego życia, a nie zabicie atakującego Ciebie!

- Walcząc w pojedynkach nie okradaj zwłok pokonanego. To samo się tyczy zwłok, które w różnych miejscach świata Twoja postać może spotkać. Ogołocenie zwłok nie jest chwalebnym czynem, a znakomicie psuje zabawę okradzionym. Zabieraj ze zwłok pokonanych przez siebie wrogów jedynie rzeczy, które będą stanowiły dla Ciebie trofeum lub są Ci niezbędne do gry.

- Nie okradaj zwłok postaci w mieście,którą zabiły straże lub inny gracz jeżeli nie masz z nią żadnego zatargu ani nagatywnej realcji.

- Swoją postać ubieraj stosownie do tego co robi, do jej charakteru. Kilka przykładów: rzemieślnik pracujący w fartuchu a nie w zbroi, kowal z młotkiem w ręku przy kowadle, górnik z kilofem w dłoni, czy też np. łucznik w lekkiej zbroi. Gra daje sporo możliwości wyboru ubrania i zbroi dla Waszych postaci.

- Banki nie są noclegownią czy pchlim targiem. Kończąc grę wylogowuj się w gospodach albo we własnym domu jeśli masz taki - masz wtedy pewność, że Twojej postaci nikt nie zabije, gdy jesteś wylogowany.

- Karczmy świetnie nadają się do załatwiania interesów! Przy jedzeniu i piciu zawsze niemal można dojść do porozumienia.

- Nie wjeżdżaj do budynków na wierzchowcach. Podróżując na jakimś zwierzęciu dostosowuj się do świata gry - nie wdrapuj się na liny,nie wchodź do kanałów ani nie korzystaj z usług npc (np. bankier w Nowym Minoc) siedząc na nim.

- Nie zabijaj ewidentnie wylogowanych postaci. Równoczesnie - staraj się wylogowywać w miejscach do tego przeznaczonych. Pozostawiając postać bez opieki sam narażasz ją na wiele niebezpieczeństw.

- Nie zawsze musisz być najpotężniejszy i niepokonany - będąc młodą postacią, niewyćwiczoną w walce, rzemieślnikiem itp. zachowuj się zgodnie z założeniami postaci - nie prowokuj silniejszych od siebie, nie obrażaj ich i nie zaczepiaj. Dobre odgrywanie postaci nie polega na wiecznym "wygrywaniu"  tylko na dostosowaniu się do świata i do możliwości postaci i jej profesji. Stolarz nie ma szans z wprawnym wojem, tak jak krawcowa czy młoda adeptka magii nie pokona potężnej czarodziejki - głupotą byłoby zatem narażanie się na jej gniew. No chyba, że Twoja postać z ząłożenia jest niespełna rozumu lub szuka guza ;).
Nagannym zachowaniem jest również wykorzystywanie straży na swoją korzyść w takich sytuacjach jak wyżej. Straż może oczywiście pomóc słabszym, jednak nie powinna mieć miejsca sytuacja gdzie ktoś wykorzystuje stażnika aby bezkarnie ubliżać i prowokować kogoś w jakiś sposób silniejszego od siebie.

- Pamiętać należy, że dogadanie się wymaga dobrej komunikacji. Rozmawiając z kimś zdjęcie hełmu przez wojownika nie jest żadną ujmą dla jego honoru.

- Nie zostawiaj zwierząt przed drzwiami budynków - może to innym wejście / wyjście z nich utrudnić. Nie wjeżdżaj też na zwierzętach do budynków w miastach.

- Staraj się używać fantazyjnego języka, charakterystycznych tylko dla siebie zwrotów i to zarówno w rozmowach z innymi graczami jak i w wydawaniu poleceń NPC. Suche kupić  czy bank nie wyglądają zbyt pięknie prawda? A wystarczy "Panie mam chęć na dzban likieru! Chcę go kupić" czy *klepie konia po zadzie* + koń zostań - wygląda to z pewnością ciekawiej i nie tak rażąco jak poprzednia wersja.

- Bądź aktywny w grze, nie czekaj na kupców jeśli jesteś rzemieślnikiem / handlowcem. Wyjdź do ludzi sam. Rozmawiaj z nimi, współpracuj. Jeśli masz wybór kupić czy sprzedać coś między graczami - zrób to, do sklepu NPC kieruj się w ostateczności.

- Podróżne na własnych nogach mogą dać Ci więcej niż z użyciem tylko i wyłącznie magii. Może spotka Twoja postać w podróży kogoś, kto jej da zadanie do wykonania, może pozna miłość swego życia? Kto wie co czeka na drogach, dróżkach i w gęstwinie lasów.

- Staraj się nadać swojej postaci cechy, które odróżniają ją od innych. Nieustanna walka i ćwiczenie umiejętności postaci to nie wszystko.


Kilka przykładowych pomysłów na odgrywanie postaci by kajun:

- Opętanie - postać zostaje opętana, najczęściej przez złego boga/demona, ale i czasem przez magiczne bestie czy wiedźmy; postacie czasem z tego wychodzą (najczęściej po interwencji innych postaci), ale nie zawsze. Oczywiście nie mam tu na myśli "zostałem opętany przez Rymna, więc będę czekał pod Despice i zabijał wszystko co potrafię". Liczy się inwencja!

- Alergia - uczulenie na konkretny czynnik - na magię (w tym magiczna biżu), konkretne gatunki ziół, na zbyt silne słońce, na alkohol, na jakiś produkt żywnościowy (produkty zbożowe, jakieś mięsa, warzywka czy owoce), na pyłki (konkretne kwiaty, np. kilka gatunków kwiatów hodowlanych lub jakieś leśne kwiaty), na siarkę ("Ach, Destard! Przykro mi, towarzysze! W tak śmierdzącym miejscu nie wytrwał bym ni minuty!"). Każde z tych uczuleń wymaga poświęceń i konkretnego zachowania się po kontakcie z alergenem.

- Zdrajca w gildii - zdobyć zaufanie, wejść w szeregi i... sabotaż, kradzież informacji, wykradzenie cennych przedmiotów, spiskowanie, zaprowadzenie w pułapkę, zabicie ważnego członka gildii... ekscytujące!

- Zakochaj się! Jakże mało ostatnio postaci się zakochuje... jak mało ślubów! Może zostaniesz nowym Casanovą? Albo białogłową, która "zalicza" kolejnych wojów? Femme fatale może wyciągnąć od "zrelaksowanego" przywódcy gildii nieco ciekawych informacji!

- Piszcie książki, fabularne, prawdziwe historie, poradniki, książki o ziołach, zbroi, magii, bogach, o kwiatach, poezja... wszystko oczywiście klimatycznie, bez statów i skillów. Te książki nie muszą być użyteczne - czy mag nie powinien mieć w swojej biblioteczce kilku mądrych ksiąg? A czy kobieta nie powinna trzymać na półeczce swoich ulubionych romansów? Piszcie książki, ale i kupujcie książki! Postać może nawet być pisarzem.

- Rozpuścić brzydką plotkę o kimś... i patrzeć jak się roznosi.

- A może przeprowadzić ankietę? Wszystko zapisywać w księgach...

- Mieć uprzedzenia do kogoś o konkretnej cesze - do jakieś płci (w wypadku naszym zostaje tylko uprzedzenie do kobiet, bo są właściwie sami mężczyźni); może męska wojowniczka przebywająca tylko z mężczyznami?); do rasy (do elfów, krasków, drowów, ludzi, nawet nienawiść do któreś z ras potworów - humanoidów, nieumarłych, smoków); do profesji (do magów, do nie-magów, do kowali etc.); do konkretnej gildii; do wszystkich gildi (!); do ludzi "spoza miasta" (do tych, o których postać myśli, że mieszkają poza Brit/Minoc/ew. Buc''''''''s Den) - pod warunkiem, że postać mieszka w tłocznym mieście (Minoc/Brit/ewentualnie Buc''''''''s Den) i zna wielu ludzi tam; do "miastowych" - postać mieszka w głuszy i ma wielu przyjaciół "z głuszy" i nie ufa przybyszom z wielkich miast; uprzedzenia do wyznających jakieś bóstwo lub do tych, którzy nie wyznają żadnego bóstwa.

- Fobie - zamknięte przestrzenie, las, smoki, pająki, elfy, magia, kolor czarny... cokolwiek!

I na koniec najważniejsza rada:
BAW SIĘ DOBRZE I NIE PSUJ ZABAWY INNYM!

Dodano: 2006-02-03
(Ostatnia Zmiana: 2013-09-15)