Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Musicanship (Muzykalność)
MuzykalnośćStary Goodwin, oślepiony porannym słońcem, którego promienie podały mu wprost na oczy przez okno karczmy, wstał mozolnie spod stołu. Zatrzepotał powiekami po czym poczoł prostować swe stare kości, przeciągając się we wszystkie niemal strony. Już chciał zawołać do karczmiarza, aby ten nalał mu co nie co do dzbana, gdy nagle uświadomił sobie, że wszystkie monety z jego sakwy, jakie dostał od podróżnych, zniknęły w okolicznościach, których nie był w stanie sobie przypomnieć. "O ja durny..." -wymamrotał pod nosem, po czym chwycił swą lutnie leżącą na stole i niepewnym krokiem poczoł kroczyć w stronę drzwi. Podczas drogi pod bank, gdzie miał w zwyczaju przesiadywać godzinami zaczął odzyskiwać siły. Myślał o wczorajszym wieczorze. Próbował sobie przypomnieć co się mogło stać z jego monetami, lecz wszystkie słowa i obrazy, których był wczoraj świadkiem, przeminęły wraz z bólem głowy. Przystanął na chwile. Spojrzał na błąkającego się kundla, po czym zaczął się śmiać i rzekł wesoło: "Aaa, kij z tym! Żyje się dalej, nieprawdaż piesku?!" Gdy dotarł na miejsce, usiadł na ławce którą nazywał "jego miejscem na ziemi", wyjął lutnie, zdjął kapelusz, położył go przed sobą i zaczął śpiewać swe wesołe pieśni:

"(...) mieczem nie władam,
bo krwi się boje,
szczęśliwy tu siadam,
bo życie mam swoje,
po co nam bać się o własną rzyć,
kiedy jest wino i mamy co pić?! (...)"

-Zaśpiewał wesoło po czym wybuchł gromkim śmiechem.

Muzykalność to świetna alternatywa dla tych, którym znudziła się monotonia zabijania kolejnych potworów i zdobywania coraz lepszego ekwipunku. Muzyk, czy też bard, to z założenia wesoła postać, która swoimi melodiami i śpiewem rozbawia innych, uspokaja muzyką, osłabia, czy też jeśli trzeba - nastawia bojowo do siebie.
Musicianship to główna umiejętność każdego barda. Pozostałe to:
- Discordance (Osłabianie),
- Provocation (Prowokacja),
- Peacemaking (Uspokajanie),

Od wysokości skilla muzykalności, w dużej mierze zależeć będzie szansa na powodzenie pozostałych umiejętności barda. W miarę przyrostu umiejętności, rośnie także szansa na wydanie dźwięku z ognistego rogu* (Fire Horn) oraz zagrania na instrumentach* bez fałszowania.

*Ognisty róg

Ognisty róg to instrument, na który można natknąć się w ciałach poległych potworów. Jego działanie polega na obszarowym "pluciu ogniem". Szansa na wydanie dźwięku z rogu zależy wyłącznie od umiejętności muzykalności (przykładowo: przy wysokości umiejętności 60, szansa wynosi 15%, a przy 100 - 95%).

Istnieją także 2 inne warianty rogu: lodowy i energii zadające obrażenia od zimna i energii. Można je dostać z aukcji Kompanii Handlowej i Ligi Kupieckiej.

- Jakąkolwiek szansę na zadmuchanie w róg, mamy dopiero przy 52.6 Muzykalności.
- Obrażenia zadawane przez róg, są uzależnione od wysokości pozostałych trzech umiejętności barda.
- Każdorazowe udane użycie rogu, kosztuje nas 4 sztuki siarki i 1 ładunek rogu.
- Gdy róg zużyje wszystkie ładunki rozpada się w pył.
- Aby użyć rogu, musimy stać nie więcej niż 6 pól od celu.
- Po użyciu róg zadaje obrażenia obszarowo, w promieniu 6 pól od celu (przypadkiem może ranić morderców i kryminalistów, chyba że będą oni z nami w drużynie)
- Po zadmuchaniu w róg możemy użyć go ponownie dopiero po odzyskaniu tchu. (ok. 7sek.)

*Instrumenty: (lutnia, mała i duża harfa, tamburyn, flet)

Instrumenty dzielimy na 3 grupy:
- zwykłe
- doskonałej jakości
- pogromcy

Zwykłe instrumenty możemy kupić u NCP.

Instrumenty doskonałej jakości (exeptional), wykonać może jedynie dobry stolarz, posiadający muzykalność na poziomie co najmniej 40. Instrument exeptional podnosi szanse powodzenia w taki sposób, jakby wszystkie umiejętności barda były większe o 5%.

Pogromcy z kolei, zwiększają nasze szanse na użycie zdolności barda o 20%, lecz tylko w stosunku do potwora, jakiego pogromcą jest nasz instrument. W innych przypadkach instrument taki działa odwrotnie i zmniejsza o 20% nasze szanse na pozytywne użycie naszych zdolności. Zatem jeśli np. posiadamy instrument "Troll slayer" będzie on w stosunku do trolli o 20% skuteczniejszy, lecz gdy zagramy na nim innym potworom, nasza skuteczność maleje o 20%.

Komponowanie własnych pieśni:


W świecie UOClone możliwe jest komponowanie własnych pieśni. Aby wejść okno komponowania, wystarczy kliknąć na wybrany instrument (działa tylko na instrumentach strunowych, czyli: harfy i lutnia), po czym wybrać opcje "Use". Po pojawieniu się okna mamy do wyboru całą gamę dźwięków wysokich i niskich, które możemy zagrać, lub je dołożyć do naszej komponowanej melodii. Melodie nasze możemy później zapisać na zwoju z pięciolinią, a następnie odgrywać ją do woli. Zwój z pięciolinią może zrobić na skryba, posiadający conajmniej 40% skilla inskrypcji. Zapisane przez nasz nuty, możemy dowolnie nazwać, wymieniać się nimi z innymi bardami lub sprzedawać. Przy niskim stopniu skilla muzykalności możemy trochę fałszować, co z początku troszkę utrudnia komponowanie, lecz z czasem idzie nam coraz lepiej i możemy chwalić się swymi piosnkami przed naszymi słuchaczami ;]

Porady:
- niezwykle barwnie na nasz wizerunek jako barda może wpłynąć sposób ubierania postaci oraz odpowiednie zachowanie,
- do poziomu 70 muzykalności trening tejże umiejętności jest bardzo szybki, dlatego przy tworzeniu postaci, nie warto jest tej umiejętności ustawiać na poziomie 50.
-dobrze jest wytrenować umiejętność walki pięściami, dzięki czemu będziemy mogli unikać ciosów przeciwnika.

Umiejętność niezbędna na przynajmniej 90% do korzystania z pieśni barda. Więcej w dziale Pieśni Bojowe.

Dodano: 2006-08-17
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-31)