Rozdział III. Klejnot w Koronie. Musicanship (Muzykalność) ![]() "(...) mieczem nie władam, bo krwi się boje, szczęśliwy tu siadam, bo życie mam swoje, po co nam bać się o własną rzyć, kiedy jest wino i mamy co pić?! (...)" -Zaśpiewał wesoło po czym wybuchł gromkim śmiechem. Muzykalność to świetna alternatywa dla tych, którym znudziła się monotonia zabijania kolejnych potworów i zdobywania coraz lepszego ekwipunku. Muzyk, czy też bard, to z założenia wesoła postać, która swoimi melodiami i śpiewem rozbawia innych, uspokaja muzyką, osłabia, czy też jeśli trzeba - nastawia bojowo do siebie. Musicianship to główna umiejętność każdego barda. Pozostałe to: - Discordance (Osłabianie), - Provocation (Prowokacja), - Peacemaking (Uspokajanie), Od wysokości skilla muzykalności, w dużej mierze zależeć będzie szansa na powodzenie pozostałych umiejętności barda. W miarę przyrostu umiejętności, rośnie także szansa na wydanie dźwięku z ognistego rogu* (Fire Horn) oraz zagrania na instrumentach* bez fałszowania. *Ognisty róg ![]() Ognisty róg to instrument, na który można natknąć się w ciałach poległych potworów. Jego działanie polega na obszarowym "pluciu ogniem". Szansa na wydanie dźwięku z rogu zależy wyłącznie od umiejętności muzykalności (przykładowo: przy wysokości umiejętności 60, szansa wynosi 15%, a przy 100 - 95%). Istnieją także 2 inne warianty rogu: lodowy i energii zadające obrażenia od zimna i energii. Można je dostać z aukcji Kompanii Handlowej i Ligi Kupieckiej. - Jakąkolwiek szansę na zadmuchanie w róg, mamy dopiero przy 52.6 Muzykalności. - Obrażenia zadawane przez róg, są uzależnione od wysokości pozostałych trzech umiejętności barda. - Każdorazowe udane użycie rogu, kosztuje nas 4 sztuki siarki i 1 ładunek rogu. - Gdy róg zużyje wszystkie ładunki rozpada się w pył. - Aby użyć rogu, musimy stać nie więcej niż 6 pól od celu. - Po użyciu róg zadaje obrażenia obszarowo, w promieniu 6 pól od celu (przypadkiem może ranić morderców i kryminalistów, chyba że będą oni z nami w drużynie) - Po zadmuchaniu w róg możemy użyć go ponownie dopiero po odzyskaniu tchu. (ok. 7sek.) *Instrumenty: (lutnia, mała i duża harfa, tamburyn, flet) ![]() Instrumenty dzielimy na 3 grupy: - zwykłe - doskonałej jakości - pogromcy Zwykłe instrumenty możemy kupić u NCP. Instrumenty doskonałej jakości (exeptional), wykonać może jedynie dobry stolarz, posiadający muzykalność na poziomie co najmniej 40. Instrument exeptional podnosi szanse powodzenia w taki sposób, jakby wszystkie umiejętności barda były większe o 5%. Pogromcy z kolei, zwiększają nasze szanse na użycie zdolności barda o 20%, lecz tylko w stosunku do potwora, jakiego pogromcą jest nasz instrument. W innych przypadkach instrument taki działa odwrotnie i zmniejsza o 20% nasze szanse na pozytywne użycie naszych zdolności. Zatem jeśli np. posiadamy instrument "Troll slayer" będzie on w stosunku do trolli o 20% skuteczniejszy, lecz gdy zagramy na nim innym potworom, nasza skuteczność maleje o 20%. Komponowanie własnych pieśni: ![]() W świecie UOClone możliwe jest komponowanie własnych pieśni. Aby wejść okno komponowania, wystarczy kliknąć na wybrany instrument (działa tylko na instrumentach strunowych, czyli: harfy i lutnia), po czym wybrać opcje "Use". Po pojawieniu się okna mamy do wyboru całą gamę dźwięków wysokich i niskich, które możemy zagrać, lub je dołożyć do naszej komponowanej melodii. Melodie nasze możemy później zapisać na zwoju z pięciolinią, a następnie odgrywać ją do woli. Zwój z pięciolinią może zrobić na skryba, posiadający conajmniej 40% skilla inskrypcji. Zapisane przez nasz nuty, możemy dowolnie nazwać, wymieniać się nimi z innymi bardami lub sprzedawać. Przy niskim stopniu skilla muzykalności możemy trochę fałszować, co z początku troszkę utrudnia komponowanie, lecz z czasem idzie nam coraz lepiej i możemy chwalić się swymi piosnkami przed naszymi słuchaczami ;] Porady: - niezwykle barwnie na nasz wizerunek jako barda może wpłynąć sposób ubierania postaci oraz odpowiednie zachowanie, - do poziomu 70 muzykalności trening tejże umiejętności jest bardzo szybki, dlatego przy tworzeniu postaci, nie warto jest tej umiejętności ustawiać na poziomie 50. -dobrze jest wytrenować umiejętność walki pięściami, dzięki czemu będziemy mogli unikać ciosów przeciwnika. Umiejętność niezbędna na przynajmniej 90% do korzystania z pieśni barda. Więcej w dziale Pieśni Bojowe. Dodano: 2006-08-17 |