Rozdział III. Klejnot w Koronie. Często zadawane pytania Pytania1. Otrzymałam(em) mail o założeniu konta, ale nie mogę się zalogować – co zrobić? 3. Czy można grać inną rasą niż ludzie? 4. Co trzeba zrobić, żeby móc grać inna rasą? 5. Jak zrobić większe zakupy w grze? 6. Nie mogę sprzedać większej liczby przedmiotów na raz – co z tym zrobić? 8. Czy działają w grze wszystkie skile? 9. Znalazłam(em) błąd w grze, kogo o tym powiadomić? 11. Czy na serwerze organizowane są przygody dla graczy? 12. Co oznaczają statusy Up i Down serwera? 13. Dlaczego zwierzęta uciekają i co można na to poradzić? 15. Co oznaczają statusy Criminal i Murder? 17. Jak naprawiać przedmioty (zbroje, broń białą, itp.)? 18. Nie widzę w niektórych budynkach (np. wieżach) ścian i podłóg. Co z tym można zrobić? 19. Dlaczego umiejętności mojej postaci nie opadają? 20. Co to jest stat- i skillcap? 21. Jaki jest na serwerze stat- i skillcap? 22. Jak podczas przekazywania przedmiotów podejrzeć zawartość worka? 23. Co zrobić, aby Razor pokazywał w pasku liczników obrazki? 26. Po jakim czasie będę miał odblokowane kolejne sloty na postacie? 27. Jak przekazać przedmioty w autoqueście NPCowi? 28. Brak polskich czcionek w mowie postaci? 29. Zginęły rzeczy po przebudowie domu? 30. Jak zmienić rozmiar okna gry? Odpowiedzi1. Otrzymałam(em) mail o założeniu konta, ale nie mogę się zalogować – co zrobić?Aktywacja konta dokonywana jest w ciągu godziny od informacji o przyjęciu gracza. Po tym czasie wykonaj po kolei wszystkie kroki podane w dziale Instalacja. Pamiętaj również, że wielkośc liter w haśle ma znaczenie. Następnie upewnij się, czy serwer działa – najlepiej zerknąć na nasz kanał Discorda lub w prawy, górny róg naszej strony – tam znajdują się aktualne stany serwera. Jeśli pomimo wykonania tych kroków nadal nie możesz się połączyć, potrzebne jest sprawdzenie konta przez GM albo Admina UOClone – w takim wypadku skontaktuj się z nami na Discordzie lub mailowo wysyłać wiadomość na uoclone@gmail.com. 2. Jakie są komendy w grze? Wszystkie komendy dostępne dla postaci graczy zostały opisane w dziale Komendy. 3. Czy można grać inną rasą niż ludzie? Tak, istnieje taka możliwość. Aktualnie na naszym shardzie dostępne są następujące rasy:
4. Co trzeba zrobić, żeby móc grać inną rasą? Gdy tworzymy nową postać, startujemy w komnacie wyboru rasy. Tam możemy wybrać, jaką rasą chcemy grać. Należy jednak pamiętać, że tworząc postać rasowca (inna niż człowiek) wchodzimy w tzw. okres próbny, podczas którego Ekipa i inni gracze danej rasy oceniają, czy rozumiemy klimat i rasowe zasady. Nieco inaczej sprawa ma się przy wyborze rasy Wampira. Na starcie zaczynamy grę będąc tzw. Naznaczonym, czyli człowiekiem owładniętym niewyjaśnionym łaknieniem krwi – chorobą, która może prowadzić do obłęgu i rychłej śmierci, jeśli nie znajdziemy pomocy u Wampirów. Tu przeczytasz więcej o rasach. 5. Jak zrobić większe zakupy w grze? Zakupy do 2000 szt. złota robimy normalnie płacąc gotówką, którą mamy przy sobie. Natomiast powyżej tej sumy złoto jest pobierane z naszej skrzyni bankowej. 6. Nie mogę sprzedać większej liczby przedmiotów na raz – co z tym zrobić? Na raz można sprzedać tylko 999 sztuk przedmiotów. 7. Jak można obrócić meble? Mebli, które sprzedawane są w kitach, nie można obracać. Kupując takie meble trzeba zwracać uwagę na ich orientację. Meble, które są widoczne po zakupie w plecaku jako gotowe przedmioty (np. skrzynie, szafy itp.) możemy obracać używając do tego celu "Narzędzia do Dekoracji Wnętrz" (Interior Decorator) . 8. Czy działają w grze wszystkie skille? Tak, działają wszystkie umiejętności za wyjątkiem Zaklinania (Imbuing). 9. Znalazłam(em) błąd w grze, kogo o tym powiadomić? Najlepiej dokładnie opisać taki błąd wysyłając maila na adres: uoclone@gmail.com. Można też zgłosić błąd Ekipie na naszym kanale Discorda. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem serwera, wykorzystywanie błędów do własnych celów jest surowo karane. 10. Moja postać się zablokowała, jest zamrożona, mam problem z zablokowanym przedmiotem w plecaku – co zrobić? Na początku sprawdź, czy czasem nie jesteś przeciążony, tj. czy w plecaku nie nosisz za dużo rzeczy. Możesz sprawdzić, czy nie przekroczyłeś udźwigu, poprzez zdjęcie z siebie jakiejś rzeczy i powtórne jej założenie. Sprawdź również, czy poziom zmęczenia (staminy) nie spadł poniżej 10% – jeśli tak, to poczekaj chwilę i możesz ruszać dalej w drogę. Jeśli powyższe rozwiązania nic Ci nie dały, wezwij GM (najlepiej na Discordzie). 11. Czy na serwerze organizowane są przygody dla graczy? Tak, jak najbardziej. Przygody są organizowane co jakiś czas. Lecz nie liczcie na to, że same do Was przyjdą. Bądżcie aktywni, gdyż nigdy nie wiadomo kto Wam może zlecić jakieś zadanie – to tyczy się zarówno wojowników, jak również magów i rzemieślników. 12. Co oznaczają statusy Up i Down serwera? Up oznacza, iż serwer aktualnie pracuje i można na nim grać. Down to przeciwieństwo statusu Up. Słowa te mogą się pojawiać na naszym kanale #uoclone na Discordzie, gdzie informujemy o pracy serwera. 13. Dlaczego zwierzęta uciekają i co można na to poradzić? Zwierzęta zwykle uciekają, gdy są głodne. Należy o nie dbać i regularnie je karmić. Status najedzenia zwięrzęcia można sprawdzić za pomocą umiejętności Wiedza o zwierzętach. 14. Próbując wyjść z banku po otwarciu drzwi i wyjściu za nie, moja postać znów wraca po chwili do środka. Dlaczego? Najbardziej prawdopodobne jest to, że powodują to lagi (opóźnienia w transferze danych z serwera na komputer gracza). 15. Co oznaczają statusy Criminal i Murder? Status Criminal – jak nietrudno się domyślić – postać może otrzymać za działania niezgodne z prawem (np. zabójstwo, kradzież, poćwiartowanie zwłok). Stan ten mija po kilku minutach.
Status Murder postać otrzymuje za wielokrotne morderstwa i w tym przypadku czas utrzymywania się tego statusu jest znacznie dłuższy.
W obu przypadkach postać jest narażona na wymierzenie sprawiedliwości przez straże miejskie, czy też na atak prawych członków społeczności, którzy mogą wtedy próbować zabić delikwenta bez konsekwencji. 16. Zabiłem potwora, ale jego ciało zasłania ściana lub inna przeszkoda i nie mogę zabrać rzeczy, które miał przy sobie. Położyłem jakiś przedmiot przy ścianie i teraz go nie widzę. Co zrobić? Musisz wejść w opcje gry (np. skrótem klawiaturowym ALT+O), tam kliknąć zakładkę z symbolem Ultimy (niepełna 8), a następnie zaznaczyć "USE CIRCLE OF TRANSPARENCY" i po problemie. Można również użyć kombinacji klawiszy CTRL+SHIFT, w wyniku czego pojawią się etykiety pobliskich przedmiotów, zwłok potworów itp., a następnie kliknąc dwukrotnie w taką etykietę, aby otworzyć ciało pokonanej istoty, lub przeciągnąć przedmiot chwytając za jego etykietę. 17. Jak naprawiać przedmioty (zbroje, broń białą, itp.)? Kliknąć dwukrotnie na narzędzie rzemieślnicze (np. młotek kowalski), po czym kliknąć raz kwadracik obok napisu "NAPRAW" i wskazać przedmiot do naprawy. 18. Nie widzę w niektórych budynkach (np. wieżach) ścian i podłóg. Co z tym można zrobić? Prawdopodobnie, po zainstalowaniu gry, nie dokonałeś uaktualnienia. Aby to wykonać, należy uruchomić plik uo.exe z katalogu z Ultimą i uaktualnić grę do wymaganej wersji. Następnie uruchmić nasz patcher i spatchować grę za jego pomocą (więcej informacji w dziale Instalacja). 19. Dlaczego umiejętności mojej postaci nie opadają? Aby umiejętności postaci opadały, należy przy danej umiejętności na liście SKILLS ustawić strzałkę w dół. Umiejętności te będą jednak dopiero opadać, gdy zostanie osiągnięty skillcap, robiąc miejsce nowym umiejętnościom i opadając zawsze o tyle, o ile inna umiejętność wzrosła. 20. Co to jest stat i skillcap? Statcap to ograniczenie punktów statystyk. Skillcap to ograniczenie punktów umiejętności. 21. Jaki jest na serwerze stat- i skillcap? Dla wszystkich postaci statcap wynosi 250 punktów łącznie, przy czym można maksymalnie uzyskać 125 punktów na pojedyńczą statystykę siły, zręczności i inteligencji. Skillcap wynosi 720 punktów łącznie, zaś na jedną umiejętność można przydzielić maksymalnie 120 punktów (oczywiście wtedy, gdy mamy zaaplikowany odpowiedni zwój mocy). 22. Jak podczas przekazywania przedmiotów podejrzeć zawartość worka? Wystarczy, że osoba dająca worek kliknie na niego 2 razy. 23. Co zrobić, aby Razor pokazywał w pasku liczników obrazki? Z nowymi plikami klienta klasycznego nie będą współpracowały narzędzia tj. Razor, EasyUO, programy do map i inne. By rozwiązać ten problem, dodano do nowej wersji naszego patchera funkcję, umożliwiającą utworzenie plików z rozszerzeniem *.mul z nowych plików (w programie: "Opcje" -> zakładka "Legacy" i "Odtwórz pliki MUL z UOP"). Taką czynność można wykonać jednorazowo na końcu procesu patchowania (zarówno oryginalnym patcherem, jak i UOClone AutoPatch) lub wielokrotnie, po każdej zmianie mapy i/lub grafik, aby programy dodatkowe „widziały” nasze zmiany. 24. Co to jest PH? PH – Power Hour, czyli Złota Klepsydra, to czas znacznie przyspieszonego przyrostu skilli. Najczęściej uruchamiana jest przez GM bez wcześniejszej zapowiedzi, jako swojego rodzaju nagroda dla osób, które są online. Czasami zapowiadana jest z małym wyprzedzeniem na Discordzie lub z większym na www. PH uruchamiane jest nieregularnie i stanowi swoisty, losowy bonus dla graczy online. Najczęściej Złota Klepsydra trwa nieprzerwanie przez jedną godzinę, ale zdarzają się dłuższe PH. Po jej uruchomieniu zmienia się status Klepsydry na www (prawy górny róg strony), przez co wiadomo, że Klepsydra własnie trwa. LH – Lucky Hour, czyli Szczęśliwa Klepsydra, to czas, w którym każdy zalogowany gracz, otrzyma +500 lucka (wartość ta sumuje się z bonusem z Fontanny Fortuny) i tym samym szansę na lepszy loot.
Dodatkowo podczas Szczęśliwej Klepsydry mamy szansę na otrzymanie lepszego zlecenia rzemieślniczego.
26. Po jakim czasie będę miał odblokowane kolejne sloty na postacie? Zaczynamy rozgrywkę posiadając dwa sloty na postacie. Następnie, wraz z wiekiem konta, odblokowywane są kolejne sloty, aż do maksymalnie 7 postaci, zgodnie z podaną niżej rozpiską:
27. Jak przekazać przedmioty w autoqueście NPCowi? Należy kliknąć lewym przyciskiem myszy na swoją postać i wybrać z menu opcję "Toggle Quest Item", po czym zaznaczyć przedmiot celownikiem i ponownie porozmawiać z questgiverem.
28. Brak polskich czcionek w mowie postaci? 1. Zamknij wszystkie okna z uruchomioną grą.
2. Otwórz folder, gdzie zainstalowane jest UO (np. C:\Program Files(x86)\Ultima Online)
3. Otwórz do edycji plik "UO.cfg" (np. w Notatniku)
4. Na końcu pliku dopisz linię: UnicodeSpeech=on
5. Zapisz plik i odpal grę, tak jak zwykle.
Kliknij przycisk "Options" w paperdollu swojej postaci, a następnie wybierz ikonę "oka". Po przejechaniu suwakiem w dół pojawią się opcje zmiany rozmiaru okna gry pod nagłówkiem "Game Play Window Size". ![]() Dodano: 2006-02-03 |