Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Mroczne Elfy
Mroczny Elf

Okrutne, brutalne, przepełnione rządzą mordu i spragnione krwi. Lubują się w pozbawianiu życia każdej żywej istoty, co traktują jak rozrywkę.

Mroczne Elfy. Drowy. Czy na pewno?


By zrozumieć naturę mrocznych elfów musimy cofnąć się do początków… zanim człowiek podbił i zasiedlił Krainy.

 Wśród Panteonu Bogów, poza Szlachetnym Innisarem, Potężnym Iluvatarem czy Mądrym Grimnirem, są też Ci których imiona wypowiada się z ostrożnością i strachem, nie chcąc by ich wyznawcy lub Oni sami, zwrócili ku tobie swoje spojrzenie.
Lloth, bo o niej w tym przypadku mowa, zwana również Pajęczą Królową, kochała od zawsze dwie rzeczy. Intrygi oraz … samą Siebie.
Przepełniona narcyzmem i miłością własną, zapragnęła, by uwielbiali ją także inni.
Widząc jak bezbrzeżną miłością pałają Elfy wobec Iluvatara, poczuła ukłucie zazdrości. Gdyby to do niej skłaniały się serca i umysły niższych istot. jej moc mogłaby wzrosnąć po wielokroć.
Przebiegła Bogini stworzyła więc istotę, która miała jej w tym pomóc. Niewielką, lecz sprytną, potrafiącą tkać lepkie, wiążące sieci, z których nie ma ucieczki. Uzbrojoną w kły przepełnione jadem, zdolnym niezauważenie dosięgnąć serca.
Stworzyła Pająka.
Dumna ze swego dzieła posłała je między elfy, które ceniąc każde życie, przyjęły je jak inne stworzenia. Nowy twór Lloth rozpoczął tkanie swej sieci intryg i kłamstw, oplatając coraz większą grupę Elfów, ukradkiem wsączając swój jad, który zatruwał ich serca i umysły, stopniowo zmieniając ich naturę, rozbudzając zazdrość, pychę i rządzę posiadania. Posiadania zarówno bogactw jak i potęgi. Posuwali się przy tym do czynów okrutnych i bezwzględnych.
Lloth widząc że jej plan działa przygarniała pod swą opiekę przemienione elfy, sącząc do ich uszu obietnice jeszcze większej potęgi, coraz bardziej zatruwając ich serca i umysły. Rozpoczęła się era bratobójczych wojen. Nowi słudzy Lloth zwracali się przeciw swym niedawnym towarzyszom. Knuli i spiskowali. Elfy których Pajęcza królowa nie przeciągnęła na swą stronę rozpoczęły poszukiwania sposobu na przywrócenie pierwotnego ładu, jednak władza Lloth była zbyt silna, zbyt głęboko wniknęła w naturę jej nowych sług. Nie mogąc znaleźć innego rozwiązania Piękny Lud zepchnął Mroczne Elfy – bo tak zaczęto nazywać odmieńców - pod ziemię, gdzie głęboko w tunelach, które rozciągały się pod całymi Krainami czekała na nie Lloth. Stworzyła tam miejsce zarówno straszne, jak i piękne. Miejsce, które stało się domem dla jej nowych poddanych, których przyciągała wizją władzy, potęgi oraz bogactw. Podmrok.

Choć wielu o tym zapomina, mając przed oczyma jedynie wizję niebezpiecznych zabójców, Mroczne Elfy mają wiele wspólnego z Elfami żyjącymi na powierzchni. Tak jak one, Drowy mają mocno zakorzenione poczucie estetyki, cenią sobie piękno, szeroko pojętą sztukę oraz rzemiosło. Wiele z nich poza snuciem intryg czy nieustannym doskonaleniem się w sztuce wojennej, w równym stopniu poświęca się dodatkowym aktywnościom jak rzemiosło artystyczne, poezja, malarstwo czy muzyka. W każdej z podejmowanych dziedzin zawsze dążą do perfekcji, stale udoskonalając swój fach.
Bardzo dużą uwagę przykładają do swego wyglądu, dbając o każdy detal. Ich stroje są bogate, ozdobione wymyślnymi wzorami, często nawiązującymi do kultu Lloth, symboli świadczących o przynależności do któregoś z domu czy pełnionej funkcji.
Ich siedziby projektowane zawsze są z rozmachem, wyposażone luksusowo lecz funkcjonalnie.

Powszechna opinia o brutalności Drowów ma w sobie ziarno prawdy. Jednak brutalność i zabójstwa, których się dopuszczają, nie są celem samym w sobie, a jedynie środkiem do celów, które chcą osiągnąć. Celem tym jest przede wszystkim zaspokojenie głodu Lloth, która karmi się ich uwielbieniem, napawa snutymi przez Drowy intrygami i spiskami. Aby wkraść się w łaski swej Bogini, Mroczne Elfy nie cofną się przed niczym.



Hierarchia

Wśród drowów panuje matriarchat. Społeczeństwo utrzymywane jest w bardzo rygorystycznej hierarchii, która wygląda następująco:

Mroczne Elfy dzielą się na te które przynależą do rodziny szlacheckiej nazywanej Domem i te nie zrzeszone – określane jako Ugulur – co w Drowim języku oznacza niższy. Domy nieustannie rywalizują ze sobą o władzę i dominację w Podmroku, oraz o łaskę Lloth.

Ugulur nie posiada żadnej decyzyjności odnośnie polityki prowadzonej przez Drowy. W jego skład wchodzą głównie pomniejsi rzemieślnicy, kupcy itd.

Domy - Są to rodziny szlacheckie, zrzeszające w swych szeregach najlepszych wojowników, magów oraz niejednokrotnie wybitnych rzemieślników.

Struktura domów:

Na czele każdego domu stoi Matrona.

Matrona rządzi Domem, mając najważniejsze i ostateczne słowo w każdej kwestii, która go dotyczy. 
Kapłanki - W społeczeństwie drowów Kapłanki pełnią bardzo ważną funkcję, dbając o przychylność Lloth oraz doradzając matronie.
Ostrza i Cienie - czyli wojownicy oraz skrytobójcy domu. Jako mężczyźni nie mają prawa decydowania.

 

Inne ważne funkcje w Podmroku:

Arcykapłanka - to kapłanka obdarzona największą łaską Lloth, zarządzająca Akademią Kapłanek oraz Świątynią Lloth. Przeważnie pochodzi z domu rządzącego (jednak nie jest to regułą), i jako najbardziej obdarzona przychylnością Lloth, jej rady niejednokrotnie są przyjmowane nawet przez Matrony. 
Fechmistrz - podobnie jak w przypadku kapłanek, fechmistrz Podmroku przeważnie pochodzi z domu rządzącego (jednak nie jest to regułą). Fechmistrzem zostać można w trakcie oficjalnego pojedynku z obecnie dzierżącym tę funkcję. Do zadań fechmistrza należy zarządzanie Akademią Wojny - Tier Breche - głównym miejscem szkolenia wojowników w Podmroku.
Arcymag - To najpotężniejszy czarodziej w Podmroku, mający pieczę nad Faer Magthere - Akademią Magii. Arcymagiem może zostać jedynie bardzo potężny mag, umiejący zdobyć przychylność Arcykapłanki oraz Matron, gdyż to one wskazują i wybierają kandydatów. Niejednokrotnie wiąże się to również z oficjalnym pojedynkiem między aktualnie urzędującym Arcymagiem i pretendentem.


Bóstwo:
Pajęcza Królowa – Lloth.

Umiejętności zakazane: Rycerstwo, Magia Natury.

Ulubioną bronią są sztylety, jednak wśród drowów nie brak wojowników władających wszelkim orężem czy magów. Mroczne Elfy uważają łuki za broń elfów, więc odnoszą się do niej z pogardą, cenią sobie jednak kusze.

Stereotypowe nastawienie wobec innych ras:

Ludzie: Neutralne/Wrogie – uważane przez drowy za istoty niższe/ gorsze. Drowy zawierają krótkie sojusze z pojedynczymi przedstawicielami tej rasy, jednak tylko kiedy przynosi im to bezpośrednie korzyści.

Elfy: Permanentna Wrogość – Darzone niezwykłą nienawiścią. Wszelkie porozumienie między tymi dwoma rasami wydaje się niemożliwe.

Krasnoludy: Neutralne/Wrogie – Podobnie jak w przypadku ludzi, tak i z pojedynczymi krasnoludami możliwe są kruche i oparte na zysku sojusze.

Wampiry: Neutralne – Mroczne Elfy obawiają się tego czego nie znają, i jeśli nie są w stanie tego zniszczyć okazują podszyty strachem szacunek bądź neutralność. Wampiry jako rzadkość są dla nich raczej ciekawostką

Stosunki między drowami:

Drowy o niższej pozycji odnoszą się do wyżej postawionych z pozornym szacunkiem, podszytym strachem, który jednak może szybko zaniknąć jeśli dostrzegą oznaki słabości. Dla osiągnięcia swych celów potrafią być nawet służalcze, lecz prawie nigdy nie są w tych zachowaniach szczere.


 

Informache ogólne:

Dostęp do ras jest otwarty pod jednym z dwóch warunków:

  • Gracz chcący grać daną rasą ma u nas odpowiedni staż i wiemy, że potrafi odgrywać postać i wczuć się w postać rasowca.
  • W wypadku gdy nie wiemy nic o osobie chcącej odgrywać daną rasę lub mamy jakieś wątpliwości, wymagana jest spisana, podstawowa wizja postaci by pokazać, że taki gracz ma pojęcie o naszym świecie i o ramach fabularnych ras.

Tworząc postać rasową zostajecie poddani tzw. OKRESOWI PRÓBY, podczas którego PRIORYTETEM dla Was powinno być utwierdzenie nas w przekonaniu, że potraficie odgrywać postać i wczuć się w klimat danej rasy.

Nowe postaci rasowe są pozbawione większości bonusów i przywilejów jakie mają obecni już członkowie ras. W czasie OKRESU PRÓBY będziecie mieli za zadanie pokazać GM i całej reszcie graczy (nie tylko wybranej przez Was rasy- np. zachowanie mrocznego elfa w stosunku do ludzi czy krasoludów mówi o umiejętności wczucia się w klimat danej rasy tak samo dużo, a czasami nawet więcej, niż odgrywanie postaci jedynie w kręgu tej samej rasy), że potraficie odgrywać danego rasowca. W tym czasie wszyscy pobratymcy widzą Wasze imię bez konieczności przedstawiania się. Dodatkowo jesteście też oznaczeni, by inni mogli wiedzieć, że jesteście na okresie próbnym. Oceniać Was mogą inni rasowcy oraz GM. Jeśli podjęta zostanie decyzja o przyjęciu Was do rasy, otrzymacie resztę przywilejów i staniecie się pełnoprawnymi ‘rasowcami’. W przeciwnym wypadku Wasza postać zostanie przemieniona w człowieka, a część jej historii związana z okresem próby będzie uznana za sen. Ponadto lista poznanych osób ulegnie wyczyszczeniu. Dlatego więc, prosimy o dokładne przemyślenie swojego wyboru, gdyż w sytuacji ewentualnego niepowdzenia nie będzie możiwości ponownego ustawienia umiejętności i statystyk. Postać wróci do Sali Początku jedynie w celu dostosowania imienia i wyglądu do roli człowieka.

UWAGA!
Ważne informacje o możliwym pochodzeniu młodego Drowa:

Tworząc nową postać Mrocznego Elfa należy zdecydować z jakiej grupy społecznej pochodzi. Gracz ma dwie możliwości
- Potomek członka istniejącego Domu 
- Naut'Kleel (nieważny)

Drowy pochodzące z domów szlacheckich mimo swego urodzenia nie mają prawa do noszenia barw domu oraz rodowego nazwiska do momentu przejścia Do czasu przejścia Próby Drow taki traktowany jest jak zwykły mieszczanin, nie posiadający żadnych przywilejów.

Naut'Kleel (nieważny) -
nisko urodzony Mroczny Elf, wywodzący się z rodziny kupieckiej/rzemieślniczej/etc, nie posiadający przywilejów. Ma prawo ubiegać się o podejście do Próby by stać się członkiem jednego z Domów

Choć Mroczne elfy w swoją naturę wplecione mają spiski, intrygi i zdradę, ich siła bierze się ze współpracy wewnątrz społeczeństwa. Wszelkie działania nakierowane są przeważnie na zwiększenie swojego znaczenia, uzyskania lepszej pozycji w Domu lub osiągnięcie innych, prywatnych celów - jednak bez poparcia domu - są nikim. Ze względu na ogromną wagę hierarchii i struktury społeczeństwa Mrocznych Elfów, stawiamy na mocne zaangażowanie w tym obszarze. Postaci które w założeniu zakładają "odcinanie" się i funkcjonowanie poza społecznością Drowów mają nikłą szanse na przejście okresu próby.

Przed utworzeniem postaci Mrocznego Elfa upewnij się że posiadasz podstawową wiedzę na temat tej rasy. W razie wątpliwości należy kontaktować się z Opiekunem Rasy


Dodano: 2008-04-21
(Ostatnia Zmiana: 2023-04-07)