»Krawiectwo (Tailoring) - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Krawiectwo (Tailoring)
KrawiectwoNiewielki powóz zatrzymał się przed imponującej wielkości kamienicą. Z kozła zeskoczył służący, który szybko ruszył do wejścia, i zniknął w nim na kilka chwil. Po chwili wybiegł z niego i wspinając się na schodek prowadzący do drzwiczek wyszeptał coś cicho, po czym wycofał się sprawnie..
Postawna jejmość o kruczoczarnych lokach wyjrzała przez okienko w ściance powozu i zmierzyła szyld z napisem „Carricka Jednookiego Salon Mody Najnowszej” wyjątkowo nieprzyjaznym spojrzeniem. Usadowiła się na siedzisku poprawiając szkarłatną suknię z ciężkiego aksamitu i mruknęła ze złością:
- No cóż, to zaczekamy tutaj. Umawiać się do niego trzeba niemal jak na audiencję. Niedługo każe do siebie mówić „jaśnie panie”.
Oczy siedzącej naprzeciwko niej młodej dziewczyny zalśniły od rozbawienia a ona sama nie pofatygowała się ukryć uśmiechu i powiedziała cicho:
- Ależ pani Hildo, sama pani wie, że to prawdziwe szczęście, że udało się nam znaleźć wolny termin jeszcze teraz. Jak zostaną wysłane zaproszenia na bal, wszystkie panie będą się zabijać, żeby przyjął jeszcze ich zamówienia.
- Nie tylko zabijać.. – mruknęła z pogardą starsza kobieta. – Nie uwierzyłabyś moja droga, co te niektóre lisice są w stanie zrobić dla pięknej sukni, która odejmie im nie tylko wagi, ale i lat.
Jej towarzyszka zachichotała cicho, a Hilda mówiła dalej, mamrocząc gderliwie.
- I to dla kogo każe nam czekać, dla jakiegoś zwykłego najemnika. Znowu w pracowni będzie czuć skórami. – zmarszczyła kształtny nos, a w jej smolistoczarnych oczach pojawiła się złość. – Jakby nie mógł poprzestać na porządnej klienteli.
Młoda dziewczyna westchnęła cicho i powiedziała spokojnie, jakby tłumaczyła dziecku:
- Wszyscy mówią, że jego zbroje są najlepsze w całej Edari. Układają się do ciała jak druga skóra, doskonale chronią a i ponoć magia w nich zaklęta jest jakaś. To nie po przeszywanice jakieś zwykłe do niego przychodzą wszak.
Czarnowłosa jejmość machnęła dłonią jakby odgarniała niesforną muchę. - No już już. Pozwól starej kobiecie trochę ponarzekać. Tyle złota tutaj zostawiam, że..
Jej słowa przerwało skrzypnięcie drzwiczek powozu, które otworzyły się powoli.
Szczupły mężczyzna poprawił palcami przesłaniająca jedno oko skórzaną przepaskę a potem odgarnął za ucho kosmyk jasnobrązowych włosów. Wyciągnął dłoń w kierunku Hildy, uśmiechając się do niej.
- Witaj pani, przykro mi, że musiałaś czekać. Ale już zapraszam do środka.
Ta zarumieniła się jak młoda dziewczyna i zeszła szybko po stopniu powozu, kierując się za mężczyzną do wejścia.


Zarys umiejętności
Krawiectwo to umiejętność pozwalająca nie tylko szyć odzienie i zbroje skórzane czy inne wyroby z menu krawieckiego, ale także obszywać zdobyte na potworach zbroje skórami lepszej jakości, wprawiać w stroje kamienie magiczne czy szyć magiczne zbroje, za pomocą runicznych nici. Z zawodem krawca nie ma powiązanych innych umiejętności, które wpływałyby na jakość wykonywanych wyrobów.

Jak zacząć
Do pracy krawiec potrzebuje:
  • nożyczek (do cięcia materiału i skór, które po oprawieniu ich za pomocą nożyczek są o wiele lżejsze),
  • przybornika krawieckiego (zużywa się po kilkudziesięciu użyciach)
  • materiału lub skór.
Menu krawieckie uruchamia się dwukrotnym kliknięciem na przybornik krawiecki (igła i nici), a potem należy się kierować opisami w menu, wybierając odpowiedni przedmiot i materiał do jego wykonania (w przypadku przedmiotów szytych ze skór).

Dobre rady
- Skóry wycięte z ciała będą mniej ważyły, gdy potniemy je nożyczkami.
- Przy nauce zawodu warto dobierać tak to, co szyje się, żeby cena uzyskana za sprzedaż tego towaru u rzemieślnika zwracała koszty materiałów. Nie zawsze jest to możliwe, ale dla początkującego krawca, który nie ma dużego zapasu złota czy materiałów, które może poświęcić na naukę, warto to przemyśleć.

Obszywanie zbroi skórzanych/nasycanie
Jedną z możliwości, jakie daje zawód krawca jest obszywanie zbroi zdobytych na potworach skórami „kolorowymi”. Każda ze skór daje inne korzyści obszywanej zbroi. Przedstawia się to następująco:

Obszywanie zbroi daje także możliwość jej późniejszego naprawiania.
Nasycanie zbroi magicznej właściwościami skóry kolorowej jest sztuką bardzo trudną, i nieudana próba może kosztować nas zniszczenie rzeczy, którą próbujemy obszyć.

Wprawienie kamieni magicznych
W niektóre sztuki odzienia i zbroi (rękawice, buty, płaszcz i szatę) można wprawić kamienie magiczne – lapis arcanum. (dwukrotnie kliknięcie na kamień, a potem na ubranie).
W jedną sztukę odzienia można wprawić jeden kamień. Kamień taki to 20 ładunków, każdy z których można wykorzystać jako składnik do zaklęć (w przypadku, gdy zakończą się składniki, postać zużywa ładunki z kamienia wszytego w ubranie). Ubranie, w którym zużyto wszystkie ładunki, można ponownie nasycić. Ubranie z wprawionym lapis arcanum zyskuje czerwony kolor.

Farby i kolory
Tworzone przez krawca przedmioty (za wyjątkiem namiotów, kołczanów, sakiewek i mat goza) można farbować.

Do ubrań i przedmiotów z materiału można stosować:
- standardowe farby dostępne u rzemieślnika
- farby specjalnych (special dye tub) tworzone przez alchemika
- kadzie z farbkami, które można znaleźć w różnych miejscach świata (miasta, dungeony).

Do zbroi skórzanych służą farby tworzone przez alchemika (leather dye tub), krawiec może ich używać od osiągnięcia 90% umiejętności.

Narzędzia runiczne

Ze zleceń krawieckich można otrzymać narzędzia runiczne o następujących właściwościach:

RODZAJ SKÓRY Gruba Zrogowaciała Gadzia
Min. Intensywność 40% 45% 50%
Max. Intensywność 100% 100% 100%
Min. Liczba Właściwości magicznych 1 3 4
Max. Liczba Właściwości magicznych 3 4 5

Dodano: 2010-02-16
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-26)