Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Skóry
Istnieją 3 mechaniczne grupy skór na podstawie, których liczone są odporności pancerza. Skóry Grube(klasa A), Zrogowaciałe(klasa B) i Gadzie(klasa C). Pozostałe skóry przypisane do konkretnego stworzenia mieszczą się w ramach danych klas.
Klasa A: Skóra z niedźwiedzia, morsa, niedźwiedźia polarnego, wilka, białego wilka, jelenia, leoparda śnieżnego, pantery.
Klasa B: Skóra z trola, ognista, tygrysa.
Klasa C: Skóra z węża morskiego, wyrma, smoka.

Ze skór smoka i ognistych można szyć jedynie za pomocą najlepszych(zielonych) narzędzi runicznych.
Ze skór węża morskiego, wyrma, śnieżnego leoparda i trola można szyć jedynie za pomocą czerwonych narzędzi runicznych.

Wszystkie skóry które wymagają narzędzi runicznych nie mogą być wykorzystane przy nasycaniu/obszywaniu pancerzy.

Skóry Grube Zrogowaciałe Gadzie
Odp. Fizyczna 9 2 3
Odp. na ogień - 4 2
Odp. na zimno - 3 3
Odp. na Trucizny - 3 3
Odp. na Energię - 3 5
Szczęście 40 - -
Próg tworzenia:  65.0 80.0 99.0

Przeciętny "wojak" jak już posieka potwora na kawałki i bierze się za ściąganie skóry z powalonego stworzenia jest w stanie zebrać jedynie kawałki skór zaliczające się w zależności od potwora do jednej z powyższych grup.
Jednak wprawny myśliwy, znający się na swym fachu, jest w stanie oprócz tego wyciąć z danych potworów konkretne rodzaje skóry bo wie jak je odpowiednio zdjąć i oprawić by ich nie zniszczyć i nadawały się do szycia pancerzy.

Tabelka progów szycia poszczególnych gatunów skór:

Skóry z:Próg Tworzenia
Jelenia, Morsa 65
Niedźwiedzi / Wilków 65
Pantery, Trola 90
Węża Morskiego, wyrma 99
Smoka, Ognista, Leoparda śnieżnego 120

Dodano: 2010-02-16
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-26)