Rozdział III. Klejnot w Koronie. Skóry Istnieją trzy mechaniczne grupy skór, na podstawie których liczone są odporności pancerza. Skóry Grube (klasa A), Zrogowaciałe (klasa B) i Gadzie (klasa C). Pozostałe skóry przypisane do konkretnego stworzenia mieszczą się w ramach danych klas:
Ze skór smoka i skór ognistych można szyć jedynie za pomocą najlepszych (zielonych) narzędzi runicznych. Ze skór węża morskiego, wyrma, śnieżnego leoparda i trola można szyć jedynie za pomocą czerwonych narzędzi runicznych. Wszystkie skóry, które wymagają narzędzi runicznych, nie mogą być wykorzystane przy obszywaniu (nasycaniu) pancerzy.
Przeciętny "wojak", jak już posieka potwora na kawałki i bierze się za ściąganie skóry z powalonego stworzenia, jest w stanie zebrać jedynie kawałki skór, zaliczające się w zależności od potwora, do jednej z powyższych grup. Wprawny myśliwy jednak, znający się na swym fachu, jest w stanie oprócz tego wyciąć z danych potworów konkretne rodzaje skóry, bo wie jak je odpowiednio zdjąć i oprawić, by ich nie zniszczyć i nadawały się do szycia pancerzy. Progi szycia poszczególnych gatunów skór
Dodano: 2010-02-16 |