Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Skóry

Istnieją trzy mechaniczne grupy skór, na podstawie których liczone są odporności pancerza. Skóry Grube (klasa A), Zrogowaciałe (klasa B) i Gadzie (klasa C). Pozostałe skóry przypisane do konkretnego stworzenia mieszczą się w ramach danych klas:

  • Klasa A: Skóra z niedźwiedzia, morsa, niedźwiedzia polarnego, wilka, białego wilka, jelenia, leoparda śnieżnego, pantery.
  • Klasa B: Skóra z trola, ognista, tygrysa.
  • Klasa C: Skóra z węża morskiego, wyrma, smoka.

Ze skór smoka i skór ognistych można szyć jedynie za pomocą najlepszych (zielonych) narzędzi runicznych. Ze skór węża morskiego, wyrma, śnieżnego leoparda i trola można szyć jedynie za pomocą czerwonych narzędzi runicznych.

Wszystkie skóry, które wymagają narzędzi runicznych, nie mogą być wykorzystane przy obszywaniu (nasycaniu) pancerzy.

Skóry Grube Zrogowaciałe Gadzie
Odporność Fizyczna 9 2 3
Odporność na ogień 4 2
Odporność na zimno 3 3
Odporność na Trucizny 3 3
Odporność na Energię 3 5
Szczęście 40
Próg tworzenia 65.0 80.0 99.0

Przeciętny "wojak", jak już posieka potwora na kawałki i bierze się za ściąganie skóry z powalonego stworzenia, jest w stanie zebrać jedynie kawałki skór, zaliczające się w zależności od potwora, do jednej z powyższych grup. Wprawny myśliwy jednak, znający się na swym fachu, jest w stanie oprócz tego wyciąć z danych potworów konkretne rodzaje skóry, bo wie jak je odpowiednio zdjąć i oprawić, by ich nie zniszczyć i nadawały się do szycia pancerzy.

Progi szycia poszczególnych gatunów skór

Skóry z:Próg Tworzenia
Jelenia, Morsa 65
Niedźwiedzia, Wilka 65
Pantery, Trola 90
Węża Morskiego, Wyrma 99
Smoka, Ognista, Leoparda Śnieżnego 120

Dodano: 2010-02-16
(Ostatnia Zmiana: 2023-05-04)