»Porady dla Maga - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Porady dla Maga
Urodziłem się w małej wiosce nieopodal Nujelm. Matki nigdy nie znałem, a ojciec gdy miałem 12 lat odesłał mnie na nauki do pobliskiego klasztoru. Nigdy więcej go nie ujrzałem. Byłem jeszcze dzieckiem, gdy pierwszy raz dostałem we własne ręce księgę.
Czułem bijącą od niej moc, jej strony były puste, a okładka marszczyła się. Choć wykonana ze specjalnego rodzaju skóry, w środku była pusta. Spytałem mnicha, przebywającego nieopodal, dlaczego te strony są puste, poprosiłem by mi wszystko wytłumaczył:

- Przepraszam, ojcze, znajdziesz dla mnie chwilę czasu?
- Witaj młody człowieku, oczywiście - odpowiedział przysiadając na kamieniu.
- Dostałem od ojca Azarasza księgę... Kazał mi dokładnie zapoznać się z nią, tak też zresztą zrobiłem, lecz księga okazała się być pusta.

Mnich uśmiechnął się ciepło i odpowiedział:
- Młody człowieku, to co nauczyłeś się będąc tutaj, tkwi w twoim sercu i duszy, nie w księdze. Ona jest jedynie zbiorem wiedzy, który z biegiem czasu możesz wykorzystać.
- Rozumiem, lecz ma księga wciąż jest pusta...
- Taaak i dalej taka będzie, dopóki nie zdobędziesz zwojów z zaklęciami i nie zapiszesz ich w tejże księdze.
- Zwoje? A cóż to takiego?
- Są to czary zapisane w sposób runiczny na specjalnym materiale. Otwórz księgę, drogie dziecko.

Otworzyłem.

- I co widzisz, moje dziecko?
- Puste strony, ojcze.
- Dotknij ręką materiału, z którego są stworzone.
- To prawda, ojcze, nigdy takiego nie spotkałem ...
- Więc zwoje to nic innego, jak zaklęcia zapisane na takowym materiale w sposób runiczny.
- Rozumiem, ojcze, dziękuję za wytłumaczenie.
- Młody człowieku rośnij w siłę i żegnaj.
- Ojcze ... ojcze ...

Na moich oczach zniknął.

Następnego dnia postanowiłem udać się do miasta, lecz musiałem zastanowić się skąd wziąć zwoje. Pierwsze co przyszło mi do głowy to zapytać okolicznych mieszkańców. Skierowali mnie oni do okolicznego, starego skryby - człowieka który znał sztukę magiczną, jak nikt inny. Poszedłem, lecz w mojej sakiewce znajdowało się zaledwie 100 złotych monet. Po krótkiej rozmowie nabyłem u niego za niewielką sumę trzy czary: tworzenie jedzenia (create food), magiczną strzałę (magic arrow) i oświetlenie drogi (night sight). Czym prędzej włożyłem zwoje do księgi...

Po dłuższym zastanowieniu, doszedłem do wniosku, iż udam się do ludzi. Może będzie warto poznać kilku nowych przyjaciół. W okolicznej karczmie zamówiłem nocleg, bo jeszcze na tyle było mnie stać i zasnąłem...
Z samego rana wyszedłem do miasta, udając się w kierunku banku ...

Profesja Mag - tworzenie postaci

Jeśli mamy zamiar odgrywać swa postać jako czystego maga, na początku proponuje wybrać następujące cechy:

45 inteligencji
10 siły
10 zręczności

Jak pewnie wiadomo inteligencja jest odpowiedzialna za punkty many, wraz z wypowiedzeniem magicznych słów (rzuceniem zaklęcia) tracimy je. Siłę i zręczność nabędziemy z czasem.
Następnie musimy się zastanowić jakie wziąć umiejętności - czy chcemy być skrybą, magiem, nox-magiem (magiem trucicielem) czy magiem bojowym. Oczywiście to na początek, bo wraz z upływem czasu nasza postać może być każdym z tutaj wymienionych.

Na początku zalecane jest:
50 Magery
50 Evaluating Intelligence

Dodano: 2006-02-03
(Ostatnia Zmiana: 2011-02-28)