Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Paladyni

 


- Paladyni
Fragment z pergaminu nieznanego pochodzenia:

Paladyn (...) z łaski Białego Wilka  powołana do istnienia moc potężna się ukształtowała. Iskra jej w seracach niewielu wybranych zapłonęła jasnym płomieniem. Powołanie poczuwszy jedną tylko ścieżką kroczyć pragnęłi - wiodącą ku chwale, honorowi i cnocie. Ich umysły ostre jak błyszczące w słońcu klingi, które tylko Oni dzierżyć mogą, ich serca nieustraszone, ciemności i mroków się nie ulękną. Chartem ducha i męstwem znaczą swoją dorgę, a wszelkie zło ustępuje przed nimi z wrzaskiem trwogi na plugawych ustach. Nie masz w boju bieglejszych niźli oni,  ramiona ich niczym dęby tną zastepy demonów by ład i pokój  na świecie zaprowadzić. Przyświeca im światło Innisara i z jego błogosławieństwem kroczą pewnie przed siebie w poszukiwaniu Prawdy.

 

Paladyni są wybitnymi wojownikami. Zwani Mistrzami Miecza, wyróżniają się ogładą, opanowaniem, poszanowaniem zasad i etykiety rycerskiej. W fechtunku dążą do doskonałości, a ich prawośc osławiona jest w całej Edarii. Zawsze i wszędzie stają w obronie uciskanych, nie przechodzą obojętnie obok nieszczęścia innych. Swą moc czerpią z łaski Innisara i jemu poświęcają swe życie. Czasami, w czasie walki zapala się w ich sercach pasja, płomień podobny nieco do szału bitewnego. Daje im on niemal nadludzką siłę i dzięki niemu potrafią dokonywać niemal niemożliwego. Krączą Ośmiu Cnót i im podporządkowują swój żywot.

 

(...)siła ich w mięśniach, moc w rozumie, a wiara i jedność w księdze rycerskiej się zawiera.


Charakter: Praworządny Dobry (bez wyjątku)
Podstawowe zalety charakteru: Wiara, Honor, Poświęcenie
Podstawowe wady charakteru: Duma

Stereotypowe nastawienie wobec ras:
Elfy: Przyjazne/Sojusz
Krasnoludy: Przyjazne/Sojusz
Mroczne Elfy: Wrogie/Otwarta wojna
Wampiry: Wrogie/Otwarta wojna

Plusy wynikające z nadanej klasy Paladyna(ludzie)/Mithquessir(Elfy)
- 35% umiejętności(jeśli jeszcze postać ich nie ma).
- Możliwość noszenia odzienia swiatła.
- Możliwość używania miecza paladyna(tylko ludzie).
- Możliwość dosiadania/kontroli Ognistego Rumaka bez umiejętności oswajania.
- Dostęp do enklawy paladynów(tylko ludzie).
- Możliwość korzystania z fabularnej komendy [blogoslaw oraz komendy [poswiecmiecz
- Dodatki fabularne.

 

Jak zostać PALADYNEM:

Nalezy złożyć podanie, które powinno zawierać WIZJĘ POSTACI oraz krótkie uzasadnienie dlaczego wybraliście tę klasę. Po jego rozpatrzeniu przez GM, dostaniecie zwrotną odpowiedź. Jeżeli będzie ona pozytywna, uzyskacie dostęp do księgi  RYCERSTWA.

Okres próby trwa 3 tygodnie podczas, których kandydat musi pokazać GM, że potrafi odgrywać dana klasę i rozumie jej założenia. Polecamy zatem nadsyłanie podań w okresie gdy mamy czas na aktywną grę. Po okresie próby następuje decyzja o akceptacji lub odrzuceniu kandydata a co za tym idzie ewentualną utratę umiejętności klasowej oraz księgi w wypadku odrzucenia.

Przyjęcie do klasy nie jest jednoznaczne z jej dożywotnim posiadaniem. Osoby, które nie będą jej odgrywały i/lub łamały jej założenia, zawsze mogą ją utracić wraz z umiejętnością klasową. Wizję i zasady panujące w danej klasie określa GM.


Dodano: 2010-07-25
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-30)