Rozdział III. Klejnot w Koronie. Okręty i łodzie Menu:
Zarządzanie dostępem do okrętów Na okrętach możliwe jest ustawienie następujących poziomów dostępu: DOMYŚLNY- domyślnie; nie zapewnia ani nie zabrania żadnych przywilejów innym graczom Możesz przyznać lub zabraniać dostępu do twojego statku dla wszystkich (publiczny), członków drużyny (party), członków gildii, a także ustawić poziom dostępu każdemu z graczy na liście dostępu (access list). Każda z postaci może mieć kilka ustawień dostępu w zależności Twoich relacji z tą postacią. W przypadku, gdy którekolwiek z uprawnień jest ustawione na "Zablokuj dostęp" to postać, która "pasuje" do zestawu uprawnień nie będzie miała żadnej kontroli nad statkiem. W przeciwnym razie uzyska ona najwyższy możliwy dostęp, będący wypadkową ustawionych przez ciebie opcji. Na przykład: jeśli ustawisz członkom gildii dostęp na "Pasażer", a członkom drużyny na "Oficer", to gracz, który należy do Twojej gildii i jest jednocześnie członkiem drużyny, będzie miał dostęp "Oficer". Jeśli z kolei ustawisz dostęp publiczny na "Zablokuj dostęp", to TYLKO WŁAŚCICIEL będzie miał jakikolwiek dostęp do okrętu. Takie ustawienie zebrania kontroli nad statkiem, również postaciom ze stopniem "Kapitan". Poziomy dostęp do klasycznych łodzi. Ustawienia dostępu dla łodzi wiosłowych (rowboat), są kopią ustawień z głównego okrętu, ale tylko wtedy, gdy została zwodowana z Twojego okrętu. W przeciwnym razie wszelkie ustawienia będą domyślne. Po zadokowaniu statku i jego ponownym zwodowaniu ustawienia dostępu będą zapamiętane, jednak właścicielem statku staje się osoba, która go "postawiła". Oznacza to, że każdy, kto ma tzw. model statku, będzie traktowany jako kapitan - właściciel.
Aby włączyć śledzenie wpisujemy komendę sternika – obserwuj horyzont. Wyłączenie śledzenia odbywa się za pomocą komendy – przerwij obserwację. Używanie tej opcji nie wymaga żadnych dodatkowych umiejętności. ![]() W czasie, gdy okręt jest całkowicie zniszczony – KAŻDY ma możliwość wejścia na jego pokład, zabrania armaty, splądrowania ładowni i postaci, które na nim przebywają (choć te najpewniej zostały zabite dużo wcześniej ;) ). Poziomy zniszcznia statku (widoczne we właściwościach bosmana/sternika): - Pristine – 0% uszkodzeń
Gruntowne naprawy: Możemy je wykonać tylko przy brzegu lub w Porcie Morskim, wybierając z menu kontekstowego sternika/bosmana opcję ‘Permanent Repair’. Każde użycie przyniesie procent naprawy zależny od tego, ile wymaganych surowców naprawczych posiadamy w naszym plecaku. Prowizoryczne naprawy: Mogą być wykonane tylko, gdy okręt nie jest w stanie płynąć. Użycie tej opcji (również wywoływane z menu kontekstowego sternika) pozwala naszemu okrętowi czasowo płynąć z najniższą prędkością. Do każdej z napraw wymagane są dwa surowce – deski oraz materiał. W zależności od tego jak bardzo zniszczony jest nasz statek, będzie ich potrzebne mniej lub więcej. Ilość ta zależna jest od umiejętności naprawiającego. Stolarstwo redukuje ilość potrzebnych desek, a krawiectwo ilość materiału. Osoby postronne mogą naprawiać nasz statek, dlatego warto jest zatrudniać fachowców – ilość materiałów do naprawy można w ten sposób zredukować nawet o ponad 75%.
Wylogowanie się z gry nie musi oznaczać konieczności ‘poskładania’ naszego statku do postaci modelu. Możemy zostawić zwodowany okręt tak długo, jak tylko będzie odświeżany. Możemy to zrobić wchodząc na pokład lub chwytając za ster naszego statku. Jeśli statek pozostawimy w miejscu, w którym utrudnia lub wręcz uniemożliwia innym dostanie się do portu/lokacji, to możemy liczyć się z tym, że "wiatr" zniesie go na otwarte morze lub zostanie "przypadkowo" zatopiony. Statek przepada najwcześniej 9 dni od ostatniego odświeżenia. W przypadku okrętu (statku z dodatku HS) czas rozpadu wynosi 40 dni! Jeśli jednak już chcemy zadokować statek, możemy to zrobić za pomocą sternika/bosmana lub (w przypadku łodzi wiosłowej) klikając LPM na linę cumowniczą. Jednak, by to uczynić musimy spełnić następujące warunki: Możemy skorzystać również z usług Mistrza Portu Morskiego – za jego pomocą również można ‘przechować’ statek – z odległości znacznie większej niż pole naszego widzenia. Po schowaniu statku do modelu ustawienia statku zostają zachowanie – poziomy dostępu, kolor, armaty, nazwa oraz poziom zniszczenia. Po tej czynności nieaktywne stają się runy do okrętu, a klucze do statku zostają usunięte. Dodajemy możliwość wykupienia zagubionej runy do statku za 100 tysięcy monet, przy czym jednocześnie można mieć maksymalnie dwie sztuki run. Po zakup prosimy zgłaszać się do ekipy. Dodano: 2010-10-20 |