Rozdział III. Klejnot w Koronie.
Piraci
Tak to właśnie było za naszych czasów młokosie! Powiedz mu Tarnef! *hic*... W karczmie portu morskiego dzisiejszego dnia panowalo wielkie poruszenie, nic dziwnego więc iż trunki lały się dzbanami. kapitan Tarnef zwany "masztem" zerknął na bigli''ego z usmiechem poczym skierował swą twarz w strone młodego karczmarza.
- Tak było młody... za naszych czasów to były prawdziwe kurtyzany... Wydoiły cię z ostatniej monety w taki sposób że leciałeś do lichwiarza po troche więcej by wydoiły cie jeszcze raz! Oj mieliśmy przez nie problemy nie Biggley? - Stary właściciel portu miał właśnie błysnąć kolejną wspaniałą opowiastką z dawnych czasów młodości gdy drzwi karczy otorzyły się z hukiem.
- Panowie! Piraci! - wykrzyczał młody rybak stojący w drzwiach i starający się wyrównać oddech. - Płyną tutaj! cała armada!
Biggley wstał szybkim krokiem od stołu i wskazał "masztowi" by ten ruszył za nim. Oboje wyszli i skierowali się w stronę przystani.
- Sternik! - wykrzyczał Tarnef - Ruszamy w stronę tamtej armady!
Panowie weszli na statek który po chwili znajdował się już na "niebieskiej drodze" kierując się wraz z linią obrony w strone najwiekszej floty zakapiorów na tych wodach. Głowa każdego z nich była warta nie małą fortunkę co tylko motywowało pobliskie jednostki morskie do wyciągania łańcuchów i zabawy w berka.
Zadanie „Zawodowy Łowca Nagród” (Professional Bountyhounter) polega na chwytaniu lub zabijaniu piratów wyszczególnionych na tablicy ogłoszeń wywieszonej w „Tawernie Wiatrów”. Po zaakceptowaniu zadania musimy przynieść dowód zabicia pirata lub sprowadzić go żywego przed oblicze sprawiedliwości. Na naszym statku pojawi się pal, do którego zostanie przymocowany pirat.
Jeśli zdecydowaliśmy się, że pirat będzie przywieziony żywy, musimy w toku walki zadać mu poważne rany i użyć liny, którą otrzymaliśmy od G.B. Bigglesby. Pirat zostanie skrępowany i przeniesiony na nasz okręt.
Z kolei gdy naszą wolą będzie jego uśmiercenie, musimy dostarczyć dowód zabicia pirata - zwój, który pojawi się w ciele pokonanego. Należy jednak pamiętać o tym, że certyfikat zabicia pirata jest ważny tylko do 6h po jego zabiciu. Bez względu na to jaki sposób rozprawienia się z piratami wybraliśmy, będziemy musieli zniszczyć statek, na którym pływał, bo to jedyny sposób wejścia na jego pokład.
UWAGA:
Przyjęcie zlecenia od G.B. Bigglesby uniemożliwi nam dokowanie naszego statku do czasu odrzucenia zadania lub jego wykonania (przy próbie dokowania zostaniemy poinformowani, że nasz pokład nie jest pusty).

By móc przyjąć zadanie na upolowanie pirata musimy:
- upewnić się, że jakikolwiek pirat widnieje na liście ściganych,
- posiadać własny okręt bojowy,
- okręt musi znajdować się w pobliżu Portu Morskiego, w którym przebywa G.B. Bigglesby,
- okręt musi być w stanie pływać tj. nie może być doszczętnie zniszczony.
- musimy mieć miejsce w plecaku, by móc otrzymać linę, którą skrępujemy pirata.
Podstawową nagrodą jest złoto, którego wartość (obecnie 10 tysięcy) zostanie podzielona według wszystkich, którzy brali udział w walce z piratem. Warunkiem otrzymania złota przez osoby postronne jest ich obecność przy doprowadzaniu pirata (lub przekazania dowodów zabicia) do G.B. Bigglesby.
Jeśli pirat zostanie dostarczony żywy możemy spodziewać się jednej z dodatkowych nagród:
- specjalne kule armatnie: ogniste ciężkie/lekkie oraz lodowe ciężkie/lekkie,
- 1 z 8 części planów konstrukcji Orczego Okrętu Bojowego.
- 30% szans na artefakt.
- unikalne ozdoby.
Gdy zbierzemy wszystkie 8 części planów otrzymujemy Zwój na Orczy Okręt Bojowy (Orc Ship Deed).
Piratów możemy zabijać bez względu na to, czy bierzemy udział w queście, czy nie. Zdobycze, znajdujące się na pokładzie i w ładowni pirackiego okrętu są unikatowe i zawierają m.in. spore ilości sztab / skór / drewna każdego typu, elementy do obsługi armat, a nawet kompletne zwoje ich budowy. Mogą się trafić też przedmioty rzadkie i unikatowe.
Powodzenia!
Dodano: 2010-12-30
(Ostatnia Zmiana: 2017-10-28)