Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Sztuka Cieni (Ninjitsu)

To nieprawda, że istnieje tylko jeden rodzaj ciemności. Jest ich co najmniej kilka. Ta, która spowija tunel przed Tobą wydaje się dyszeć, wciągać Cię eterycznymi ramionami i zagarniać każdą cząstkę światła, która stanie na jej drodze. Niepewnie oglądasz się za siebie. Twoi towarzysze zdają się być tak samo zbici z tropu jak Ty. Magowie gorączkowo rzucają zaklęcia infrawizji, inni duszkiem piją mikstury. Twoja pochodnia świeci nieśmiałym światłem, a na ścianach zaczynają tańczyć cienie. Wiesz, że to niemożliwe by żyły, jednak coś Ci mówi, że nie warto zatrzymywać się tu na dłużej. Nauczeni doświadczeniem wieloletnich wypraw, broń trzymacie w pogotowiu, wokół panuje jednak niezmącona cisza i czarna jak smoła pustka. W końcu stajecie przed upragnionym, u progu drzwi zdobionych starożytnymi pieczęciami i rytami. Pchnięte, stają otworem, a waszym oczom ukazuje się obszerna komnata pełna starych regałów uginających się od ksiąg, dziwnych konstrukcji na linach zawieszonych pod sufitem i zakurzonych luster w niezwykłych kształtach, ustawionych tak, by dawać złudzenie niekończącej się przestrzeni. W samym środku komnaty swoi wielki, kamienny stół, a na nim być może to, czego szukałeś… Czego wszyscy pragnęliście – zapomnianej na długie lata sztuki  tworzenia potężnej iluzji. Utkanej tak wspaniale przez niezłomny umysł, który wie w jaki sposób pokierować wolą, by nabrać nawet najbardziej przenikliwego wroga. Każdy z was zapomina na chwilę w jakim znajduje się miejscu i puszcza się pędem w kierunku księgi. Już po krótkiej chwili lustra odbijają tysiące śmierci Twoich towarzyszy, a komnata wypełnia się krzykami konających. Stoisz osłupiały patrząc jak z podłogi wysuwają się najdziwniejsze pułapki, jak ze ścian wynurzają się eteryczne ostrza, a każdy cień ożywa w morderczym tańcu śmierci. Strażnicy zapomnianych tajemnic. Iluzje. Zanim umysł zdoła się połapać, że walczy z nieuchwytnym, ciało płaci wysoką cenę. Cenę krwi. Nieostrożne kroki i zbyt zuchwałe ruchy gubią jeden po drugim Twoich kamratów. Jeszcze chwila i podzielisz ich los, więc koncentrujesz całą siłę woli i unikasz śmiertelnych ciosów i zdradliwych pułapek. Skaczesz, obracasz się, wirujesz, a lustra migoczą obudzone po długim śnie. W końcu szaleńczy taniec ustaje. Rozglądasz się po placu boju i łapiesz oddech. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo – ale chyba pierwsza lekcja za Tobą. Nigdy nie trać koncentracji, nie daj się zwieść cieniom, z rozwagą stawiaj kroki. Powoli zbliżasz się do księgi leżącej na stole. Wycierasz kurz i czytasz runy na pierwszej stronicy: SZTUKA CIENI. Drżącą z podniecenia i zmęczenia dłonią otwierasz ciężką stronicę by przełknąć lekcję drugą… Księga jest pusta. Przerzucasz gorączkowo karty by na ostatniej odnaleźć jedno, krótkie zdanie: „Kim jest mistrz, który sprawia, że trawa jest zielona?” Zdezorientowany czytasz je na głos i w tym momencie Twoje odbicie w jednym z luster zaczyna ożywać, odwraca się do Ciebie tyłem i podąża w lustrzaną przestrzeń szybkim krokiem, oddalając się coraz szybciej. Gnany instynktem podbiegasz do lustra i zdziwiony stwierdzasz, że to kolejna iluzja skrywająca wąski korytarz, na jego końcu jarzy się nikłe światło…


Sztuka cieni, przez magów zwana iluzją, to pradawna dziedzina magii zapomniana na całe milenia. Najstarsze podania opisują ją jako zdolność przyjmowania w głąb swej duszy mistycznej energii cienia i kreowania za jej pomocą mniej lub bardziej realnej rzeczywistości. W przeciwieństwie do pozostałych nauk magicznych nie wymaga splatania zaklęć, lecz niezwykle silnej woli i wiary we własne możliwości. W miarę zacierania się jej korzeni, coraz częściej wykorzystywana była na polu walki i w takiej formie przekazywana kolejnym adeptom.

Dzięki mocom sztuki cienii jej adept potrafi stworzyć lustrzane odbicia samego siebie, wykorzystać zgromadzoną energię do precyzyjnych ciosów czy nawet zmienić swą fizyczną formę. Ze względu na oferowaną mobilność i swe unikalne zdolności do mylenia przeciwnika, sztukę cieni szczególnie upodobały sobie osoby ceniące element zaskoczenia.

Sugerowanymi umiejętnościami dla adepta sztuki cieni są skradanie oraz ukrywanie. Dodatkowo przydatną zdolnością w połączeniu ze sztuką cieni jest tropienie, które wzmacnia obrażenia zadawane za pomocą niektórych mocy.

Nieodłącznym narzędziem adepta pozwalającym na błyskawiczne zniknięcie z zasięgu wzroku jest bomba dymna wyrabiana przez alchemików i kucharzy. Jej uzycie kosztuje 10 many i wymaga sztuki cieni na minimum 50%.

Informacje dodatkowe:

  • Podniesiono próg gaina na Ciosie w plecy do 100.
  • Podniesiono próg gaina na Koncentracji ciosu do 120.
  • Podniesiono próg gaina na Zasadzce do 120.
  • Dodano możliwość ćwiczenia Sztuki Cieni na Formie Bestii - w zależności od formy, aż do 120 umiejętności.

Poniżej znajduje się lista mocy którymi dysponuje adept tej dziedziny:

 

Nazwa

Mana

Wymagany poziom

Opis

 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/animal_form.png

Forma Bestii

10

Od 0 do 99

Pozwala przybrać wygląd wybranej bestii. Będąc w zmienionej formie nie można korzystać z pozostałych ofensywnych mocy sztuki cieni oraz żadnych zaklęć a także mocy z innych dyscyplin.

Fabularnie zmiana jest formą iluzji a nie faktyczną transformacją.

Przemiana w i odmiana z form sztuki cieni nadaje status kryminalisty na terenie miasta jeśli postać zmieniła formę nie będąc ukryta.

 

 

20

Szczur/Królik:  +20 do skradania. Na tej formie można używać zdolności okradania a zmiana na widoku w mieście nadaje status kryminalisty.

40

Kot/Pies: Zwiększona regeneracja punktów żywotności.

50

Gigantyczny wąż: Każde ukąszenie zatruwa wroga słabą trucizną. Nadaje status kryminalisty w mieście.

50

Ropucha: Każde uderzenie w walce wręcz w ropuchę zatruwa przeciwnika. Nadaje status kryminalisty w mieście.

70

Ostard/Lama: Pozwala poruszać się (i skradać ) z szybkością wierzchowca.

82,5

Wilk/Ptakolis: Pozwala poruszać się z szybkością wierzchowca, zapewnia zwiększoną szansę na trafienie oraz zwiększa o 20 maksymalną liczbę punktów żywotności.

100

Jednorożec: Pozwala poruszać się z szybkością wierzchowca oraz zapewnia odporność na pierwsze 3 poziomy trucizn.

100

Kirin: Pozwala poruszać się z szybkością wierzchowca oraz zwiększa regeneracje staminy.


http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/mirror_image.png

Lustrzane odbicia

10

20

Pozwala stworzyć do 5 lustrzanych odbić własnej osoby. Każda z kopii ma szansę zaabsorbować atak wymierzony w iluzjonistę.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/focus_attack.png

 

Koncentracja ciosu

10

30

Zwiększa zadane obrażenia oraz wzmacnia niektóre magiczne właściwości broni.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/backstab.png

 

Cios w plecy

30

40

Atak przeprowadzany z ukrycia. Zwiększa zadawane obrażenia bazując na umiejętności sztuki cieni oraz na odległości jaką tropiliśmy swą ofiarę.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/shadow_jump.png

 

Cienisty skok

15

50

Pozwala na teleportację na niewielkie odległości. Gdy używany podczas skradania pozwala na pozostanie w ukryciu.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/suprise_attack.png

 

Zasadzka

20

60

Atak z ukrycia, który obniża zdolności obrony ofiary. Po jego wykonaniu, przez pewien czas nie można ponownie się ukryć.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/ki_attack.png

 

Błyskawiczny atak

25

80

Zapewnia zwiększenie obrażeń bazując na odległości, którą pokonamy od rozpoczęcia ciosu do jego zadania. Od aktywacji mamy 3 sekundy na wykonanie ciosu.

 

http://www.uoclone.pl/content/images/skills/ninjitsu/death_strike.png

Zatrzymanie serca

30

85

Potężny atak, po którym ofiara otrzymuje obrażenia niezależnie od noszonego pancerza bazując na sztuce cieni, ukrywaniu oraz skradaniu. Obrażenia zadawane są z 3 sekundowym opóźnieniem i zwiększone są trzykrotnie, jeśli ofiara zrobi w tym czasie co najmniej 5 kroków.

 

Istnieją także dwia rodzaje narzędzi używających Sztuki Cieni jako umiejętności bojowej i służące głównie do zatruwania przeciwnika naniesioną trucizną. By z nich korzystać postać musi mieć wolną przynajmniej jedną rękę. W przeciwieństwie do ataku specjalnego i czarów, używając tych narzędzi nei da się zatruć najmocniejszą trucizną 5 poziomu a jedynie 1-4 zależnie od nałożonej nań trucizny - by zatruć ostrza/strzałki należy oczywiście posiadać odpowiedni poziom umiejętności zatruwania wymagany na daną truciznę.

  • Pas Zabójcy wykonywany przez krawca  (wymaga ostrz do rzucania robionych przez kowala)
  • Dmuchawka wykonywana przez stolarza (wymaga strzałek wykonywanych przez łuczarza)
Nazwa broni Zasięg maxymalnyZasięg MinimalnyObrażenia
Pas Zabójcy/Ostrza   10   2  3-5

Dmuchawka/Strzałki

  6   0  1-6

Elfu & bruxa
Dodano: 2012-11-26
(Ostatnia Zmiana: 2022-11-04)