Rozdział III. Klejnot w Koronie. Punkty na koncie - NAGRODY NAGRODY DOSTĘPNE ZA PUNKTY NA KONCIE:
(Konto mozna zasilić punktami xp i odwrotnie. Punkty na konto przyznawane są za zgłaszanie bugów i różne formy pomocy przy rozwoju serwera.) I. Opis na przedmiocie.(Niemal każdy przedmiot, część zbroi, garderoby, broń, biżuteria itp.) 1. Opis musi być zgodny z konwencją świata. Musi dotyczyć istniejących przedmiotów i ich właściwości lub takich cech, które da się wydedukować patrząc na rzecz. Np. Niepoprawne: "Nietępiący się, krwawy miecz Rymna" Poprawnie: "Miecz wyglądający na niezwykle ostry. Jego klinga lśni krwistą poświatą." 2. Opis nie powinien być dłuższy niż jedna, możliwa linijka tekstu w ekranie gry (około 125 znaków). 3. Itemek pochodzi od gracza, a zmianie ulega JEDYNIE opis. Nie zmieniamy kolorów, nazw, właściwości itd. 4. Każdorazowo opis jak również możliwość zamieszczenia go na danym itemku ocenia GM. KOSZT: -10 pkt. konta (punkty są odejmowane od salda konta - przy czym jest to wyraźnie zaznaczone, że zostały zabrane na wymianę, a nie za karę :)) II. Przydomek. 1.Musi nawiązywać do sposobu odgrywania postaci, jej nawyków, faktycznych zdarzeń w grze… 2.Raz ustalony nie podlega zmianie, ani transportowaniu na inną postać. 3.Przydomek nadawany jest na stałe, chyba że gracz zechce z niego zrezygnować (pkt. doświadczenia nie są w takim wypadku oddawane) 4.Wymaga krótkiego uzasadnienia. Każdorazowo oceniany przez GM. 5.Przykłady: Głuchy Varse, Ognistowłosa Erika Tynwan, Grean z Yew, Milcząca Letia Imre 6.Przydomki powinny składać z jednego wyrazu lub czytelnego, dobrze brzmiącego zlepka kilku – ocenia GM. Niedopuszczalne są przydomki zbieżne z tytułami i funkcjami istniejącymi w grze lub mogącymi wprowadzić w błąd innych graczy itp. (np. Elf Tyramon, Księżna Mythra itp.)
KOSZT: -20 pkt. konta – w tym przynajmniej 10 pkt. za XP (punkty są odejmowane od salda konta) III. Umiejętność porozumiewania się w obcym języku rasowym (nie dotyczy języka magicznego) Warunki jakie trzeba spełnić (wszystkie łącznie):
1.Zdobyć poręczenie kogoś z danej rasy, której języka chcemy się nauczyć. (Czyli inaczej mówiąc, poprosić jakiegoś rasowca o to aby nauczył nas swego języka - w grze) 2.Uzyskać zgodę opiekuna danej rasy. ( w grze) 3.Odegrać scenkę nauki (z przedstawicielem danej rasy) języka w grze (zawiadamiając o tym z wyprzedzeniem GM – opiekuna danej rasy) 4.Umiejętność władania danym językiem nie jest nadawana na stałe i może zostać „zapomniana” jeżeli tak uzna opiekun danej rasy – konieczne uzasadnienie i konsultacja z innymi GM. Wówczas pkt. odebrane za naukę języka wracają w całości bądź części na konto gracza (zależnie od powodu, dla którego umiejętność została odebrana). KOSZT: -30 pkt. konta – w tym przynajmniej 15 pkt. za XP (punkty są odejmowane od salda konta)
IV. Niestandardowa rasa. Zgodnie z opisem w Wizji Postaci KOSZT: -30 pkt. konta – w tym przynajmniej 15 pkt. za XP (punkty są odejmowane od salda konta) V. Rozwiązania inne - niestandardowe. Zgodnie z odgrywaniem postaci, jej wizją i regulaminem, bez szkody dla innych graczy. Każdorazowo do indywidualnej konsultacji z GM. Koszt punktów doświadczenia ustalany indywidualnie, w zalezności od rozwiązania.
Wszelkie wątpliwości w rozdawaniu nagród za punkty doświadczenia rozstrzyga GM. Raz poczynionego wyboru nie można, po jego dokonaniu, zmieniać. Dodano: 2013-02-08 |