»Straże - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Straże
Każdy nowy gracz powinien zapoznać się z panującymi w świecie zasadami by przypadkowo nie narazić się na banicje z miasta. Na UOCLone TE posiadamy unikalny, fabularny system straży. Straż atakuje automatycznie każdego ze statusem kryminalisty oraz osoby znajdujące się na liście banicji danego miasta. Status postaci "Red"/"Blue" nie ma żadnego wpływu na reakcje strażników miejskich. Wrzucanie i zdejmowanie z listy banicji należy do Ekipy i związane jest ściśle z poczynaniami naszej postaci w grze.
Przykładowo na liście banicji danego miasta można się znaleźć za ataki oraz morderstwa w obrębie miasta jak i w jego okolicy. Za notoryczne kradzieże lub okradanie zwłok postaci, z którą nie łączy nas żadna negatywna realacja w grze (np. zabitej za coś przez strażnika lub innego gracza), a także za sprawą akcji fabularnych jak np. wzniecenie buntu czy otwarte szerzenie herezji.

Pamiętajcie by odgrywając swoją postać myśleć o konsekwencjach swych akcji w świecie.

Ponadto w strzeżonych miastach istnieje zakaz przywoływania istot magicznych (za wyjątkiem stworów z Summon Creature). Straż nie zabija odrazu przyzywającego -  początkowo daje ostrzeżenie. Jeśli po kilkunastu sekundach od ostrzeżenia nie pozbędziemy się przyzwańca, to zostaniemy zabici. Należy pamiętać, że klony postaci z Mirror Image to również przywołańce i paradowanie z nimi w obecności straży nie będzie tolerowane

Straż atakuje i zabija bez względu na status postacie na formach z magii zakazanych jak nekromancja a także postacie zmienione innymi rodzajami magii w formy potworów nietolerowancyh w miastach - np. zmienieniw się czarem polimorfii w demona skutkuje atakiem straży ale żaden strażnik nie ruszy postaci zamienionej np. w kurczaka czy psa.

Forma kamiennego golema z Mistycyzmu i drzewca z Magii Natury traktowane są jako formy neutralne i są tolerowane przez strażników.


Dodatkowo:
  • straże odkrywają graczy, którzy się skradają, jeśli znajdą się w odległości 4 pól od dowolnego strażnika (dystans ten zmiejsza wysokość umiejętności skradania się wg ustaleń: od 120 -> jedna kratka, od 115 -> dwie, od 110 -> trzy; Dotyczy to tylko aktywnego przemieszczania się przy straży - gdy stoimy bez ruchu, strażnik nas nie odkryje. Do przemieszczania się obok straży bardzo przydatny jest cienisty skok ze Sztuki Cieni, który daje możliwość teleportacji podczas skradania się i nie daje strażnikom szans na wykrycie celu nawet jeśli ten teleportuje się tuż obok.
  • dodano opcję "Talk" dla klimatycznych zgłoszeń "Komendantowi Straży" (GM) - dostępne z menu kontekstowe strażników. Za pomocą tej opcji możemy zaproponować dostępnym GM ingerencję w świat gry np. widzimy postać, która zachowuje się niekulturalnie, obraża innych i w takiej sytuacji mógłby jej strażnik zwrócić uwagę. Opis sytuacji albo propozycję należy zgłaszać językiem klimatycznym i traktować czysto fabularnie. Zgłoszenia te nie są alternatywą dla GM Page.

Dodano: 2013-09-15
(Ostatnia Zmiana: 2016-11-06)