»Zwoje mocy i system czempionów - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Zwoje mocy i system czempionów
Maksymalny bazowy poziom każdej umiejętności wynosi 100%. Aby podnieść próg umiejętności ponad 100, należy skorzystać z tzw. Zwoju Mocy ( Power Scroll ). Dzięki temu możemy wyćwiczyć umiejętność do nowego progu.
Zwoje mocy występują w postaci podnoszącej próg do 105,110,115 lub 120. Aby je zdobyć należy przyzwać i pokonać jednego z demonicznych czempionów. Wyjątkiem są tu zwoje do kowalstwa i krawiectwa, które zdobywa się korzystając z systemu zleceń rzemieślniczych oraz zwoje do rybołówstwa, które otrzymuje się jako nagrody za zadania w gildii rybaków.
Aby wezwać samego czempiona należy najpierw odszukać jego ołtarz i pokonać jego sługi, które napływają falami od najsłabszych do najsilniejszych. W tej walce bardzo ważny jest czas bowiem wraz z ilością zabitych sług pojawiają się w koło ołtarza danego czempiona czerwone świeczki świadczące o postępie walk. Jeśli nie zabija się przeciwników wystarczająco szybko, świeczki zaczynają powoli znikać a wraz z nimi postęp walk. Gdy świeczki okrążą cały ołtarz i zabije się wystarczająco dużo sług, zostaje wezwany czempion. Przy jego śmierci losowane jest do dwóch zwojów pomiędzy osoby, które zadały wystarczająco dużo obrażeń w walce z potworem. Ilość zwojów może być podwojona przy wykorzystaniu cnoty Sprawiedliwość ( Justice ).
Oprócz zwojów, po pokonaniu czempiona, wszyscy uczestnicy zabawy, którzy zabili wystarczająco dużo potworów ze spawnu otrzymują do plecaka "okruchy esencji otchłani".  Okruchy można sprzedać u bankiera za spore ilości złota.

Obecnie na serwerze znajduje się siedem typów czempionów:
Demoniczna Pani, Lady Semidar (Abyss Champion Spawn)
Władca Arachnidów, Mephitis (Arachnid Champion Spawn)
Pradawny Wyrm, Rikktor (Cold Blood Champion Spawn)
Leśny Lord Oaks wraz ze swą wybranką Silvani (Forest Lord Champion Spawn)
Nekromantka Neira (Unholy Terror Champion Spawn)
Władca szkodników, Błazen Barracoon (Vermin Horde Champion Spawn)
Pan Rozkładu, Serado Przebudzony (Sleeping Dragon Champion Spawn)

Wszystkie podstawowe czempiony mają ołtarze w regionach PvM - oznacza to że mechanicznie zablokwane jest tam grabienie ciał innych oraz zadawanie obrażeń w PvP.
Dodatkowo trzeba pamiętać, że wszystkie czempiony mają zwiększoną prędkośc poruszania i mimo, iż animacja może tego nie  sugerować to ich zasięg walki jest zwiększony do paru kratek  - jest to celowe działanie by walka z nimi była większym wyzwaniem.

Istnieje także specjalny typ czempiona - Wielki Przedwieczny. 
By go przyzwać należy pokonać wszystkich siedmiu czempionów i złożyć ich czaszki na ołtarzu przedwiecznego. Portal do ołtarza przedwiecznego pojawia się zawsze po zabiciu czempiona w pobliżu jego ołtarza, choć krążą pogłoski że gdzieś w świecie znajduje się także zapomniane przejście.
Jeśli podczas walk zabiliśmy wystarczająco dużo potworów w falach otrzymamy stosowny do danego czempiona tytuł w paperdollu. By włączyć/wyłączyć wyświetlanie tytułu z czempionów należy kliknąć na postać i z menu kontekstowego wybrać "Toggle Monster Title".
Tytuł z bitwy z Wielkim Przedwiecznym uzależniony jest od tego ilu czempionów pokonaliśmy bezpośrednio przed jego przyzwaniem.

W zależności od progu jaki odblokowuje zwój ma on różną nazwę.
  • Pomniejszy zwój mocy - 105.
  • Zwój mocy - 110.
  • Mityczny zwój mocy - 115.
  • Legendarny zwój mocy - 120.
Umiejętności, które możemy podnieść do poziomu 120 to:
Szermierka, Walka Mieczami, Walka Obuchami, Łucznictwo, Walka Pięściami, Taktyka, Anatomia, Leczenie, Parowanie, Sztuka Cieni, Bitewny Zew, Odporność na Magię, Magia, Analiza Inteligencji, Medytacja, Nekromancja, Mowa Umarłych, Rycerstwo, Skradanie, Weterynaria, Oswajanie Zwierząt, Wiedza o Zwierzętach, Krawiectwo, Kowalstwo, Rybołówstwo, Muzyka, Osłabienie, Prowokacja, Uspokajanie, Złodziejstwo, Magia Natury, Identyfikacja, Mistycyzm, Rzucanie.

Dodatkowo gracz posiadający umiejętność inskrypcji może wytwarzać Glejty Połączenia:
Służą one do łączenia kilku zwojów mocy w jeden i otrzymywanie zwoju o poziom większego. Przykładowo z 10 mityczncyh zwojów jednego typu możemy otrzymać zwój legendarny.

Dodano: 2013-09-20
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-27)