Rozdział III. Klejnot w Koronie.
Pieśni Bojowe Pieśni Bojowe przeznaczone są dla bardów, którzy osiągnęli co najmniej 90% umiejętności – osłabiania, uspokajania bądź prowokacji, a do tego 90% muzyklaności. Aby odblokować Pieśni należy ukończyć auto-quest:
- Dla umiejętności Osłabiania – quest o nazwie Dzierżąc Ostrze Dźwięku,
- Dla umiejętności Uspokajania – Znak Harmonii,
- Dla umiejętności Prowokacji – Pobudzanie do Walki.
NPC, którzy naprowadzą nas na odpowiednią drogę znajdziemy w Świątyni Dźwięku w Maginci.
Po wykonaniu zadania otrzymamy nie tylko Księgę Pieśni Bojowych , ale nasza postać zyska bonus do umiejętności barda:
- będzie miała zwiększoną szansę (o 10%) na poprawne użycie umiejętności, której Pieśni ma aktywne. Z kolei szansa na użycie pozostałych umiejętności barda będzie powiększona o 5%.
- Czas ponownego użycia umiejętności zmniejszy się z 8 do 7 sekund, a w przypadku umiejętności aktywnej wyniesie on 6 sekund.
Najważniejszą jednak zaletą odblokowania konkretnej drogi(mistrzostwa) barda jest możliwość odgrywania Pieśni Bojowych – magicznych inkantacji muzycznych.
- Bard z odblokowaną drogą dysponuje dwiema przypisanymi do danej drogi pieśniami.
- Poznane na drodze auto-questów grupy czarów barda możemy zmieniać za pomocą Księgi raz na 10 minut.
- Pieśni z umiejętności Uspokajania i Prowokacji wzmacniają barda i jego drużynę zaś te z Osłabienia zadają osłabiają i zadają obrażenia wrogom.
- Na pieśni barda działa właściwość szybkiego czarowania (FC cap/max 4).
- Pieśni barda wymagają many a ich efekty pozytywne działają jedynie w obrębie drużyny.
- Koszt podtrzymania pieśni (upkeep) jest zależny od ilości istot objętych działaniem pieśni(wliczając w to zwierzęta). Za każdą istotę koszt wzrasta o 1 a przy grupach ponad 5 istot o 2.
- Koszt podtrzymania pieśni naliczany jest co każde 2.2 sekund i redukowany o 1 za każdą umiejętność barda ponad 100.
- Podczas podtrzymywania pieśni można korzystać z zaklęć.
- Pieśni z umiejętności Uspokajania i Prowokacji trwają do czasu wyczerpania zapasów many lub przerwania czaru. Pieśni z Osłabienia mają dodatkowe ograniczenie w postaci ilości rund, przez które mogą działać (każda runda to 2.2 sekundy).
- Pieśń może być przerwana przez barda, gdy ten ponownie ją zagra lub gdy otrzyma obrażenia (przerwanie czarowania na tej samej zasadzie co u maga).
- By pieśń miała wpływ cel musi znajdować się w zasięgu barda ( 8 do 16 pól ).
- Pieśni barda mogą służyć do ćwiczenia Muzykalności oraz umiejętności z którą są związane.
- Wszystkie pieśni barda otrzymują bonus do efektów za:
- Muzykalność i umiejętność związaną z daną pieśnią ponad 90. Pamiętając przy tym, że zwiększenie mocy czaru i jej poszczególnych składowych wzrasta co każde 10 punktów powyżej 90 (np. umiejętność dodatkowa wynosząca 109.9 da nam taki sam bonus jak na poziomie 100.0). Każda z Pieśni i jej poszczególnych `wpływowych` dodatkowo wzmacniana jest poprzez bardowskie skille poboczne (np. dla czaru resilence z uspokajania poprzez umiejętności prowokacji i osłabiania). Szczegółowe informacje przedstawia tabela poniżej.
Umiejętność | Pieśń | Koszt | Koszt podtrzymania | Opis |
Uspokajanie |
Resilience
[Psalm Życia]

Kal Mani Tym
|
16 |
4 |
Ta pieśń magicznie wzmacnia całą drużynę zapewniając zwiększenie Hit Point Regeneration, Stamina Regeneration oraz Mana Regeneration o 2 do 22, redukuje czas klątw, krwawienia oraz Mortal Wound o 10% do 60% oraz zwiększa odporność na trucizny.
|
Preseverance
[Ballada o Wytrzymałości]

Uus Jux Sanct
|
18 |
5 |
Ta pieśń ochronna zwiększa szansę obrony (Defence Chance) o 2% do 30%, redukuje obrażenia do 16%, a magom pozwala się lepiej skupić, dając szansę (do 30%) na nie przerwanie czaru mimo uderzeń czy innych czynników rozpraszających (tzw. casting focus)
|
Prowokacja |
Inspire
[Hymn Mocy]

Uus Por
|
16 |
4 |
Ten hymn bojowy inspiruję drużynę do wielkich czynów zapewniając: Hit Chance Increase oraz Spell Damage Increase + 4% do 22%, zwiększa obrażenia(Damage Increase) o 20% do 58% a także dodatkowy modyfikator do wszelakich zadawanych obrażeń każdego typu +1% do 15%. |
Invigorate
[Hymn Odwagi]

An Zu
|
22 |
5 |
Pieśń zagrzewa do walki podnosząc Siłę, Inteligencję oraz Zręczność o 8 do 14 oraz dodaje 20 do 26 punktów życia. Dodatkowo wszyscy członkowie drużyny odzyskują 4 do 22 punkty życia do 4 sekundy. |
Osłabienie |
Tribulation
[Pieśń Umęczonych]

In Jux Hur Rel
|
24 |
8 |
Okropnie brzmiące dźwięki magicznie rozpraszają cel przez 5 do 14 rund redukując jego szansę trafienia oraz obrażenia od czarów o 5% do 32%. Dodatkowo istnieje 15% do 84% szans na to, iż następne źródło obrażeń otrzymanych przez cel ominie jego odporności zadając od 8% do 32% większe obrażenia. Te obrażenia mogą zostać pomnożone przez kolejne 1.5 raza dzięki odpowiedniej zdolności pogromcy na instrumencie(Slayer). Wysoka Odporność na Magię celu redukuje efekty tej pieśni. |
Despair
[Pieśń Rozpaczy]

Kal Des Mani Tym
|
26 |
12 |
Magiczna pieśń napełnia cel desperacją obniżając jego Siłę o 4 do 22 oraz zadając 9 do 48 obrażeń przez 5 do 14 rund. Pieśń zadaje o 1,5 raza większe obrażenia w PvM oraz 3 razy większe jeśli używamy instrumentu z odpowiednią właściwością pogromcy(Slayer). Odporność na Magię celu redukuje moc pieśni.
Rodzaj (żywioł) zadawanych obrażeń można wybrać poprzez Księgę Pieśni Bojowych (klikając na nią raz i wybierając żywioł z menu kontekstowego księgi)

|
Dodano: 2014-01-27 (Ostatnia Zmiana: 2021-11-17)
|