Rozdział III. Klejnot w Koronie. Wskazówki i porady Wskazówki i podpowiedzi dla nowych graczy:1) KONIECZNIE przeczytaj dział F.A.Q. ,czyli czesto zadawane pytania. 2) Do okna gry można wklejać przygotowany wcześniej tekst z notatnika, czy innego edytora tekstowego. Wystarczy użyć skrótu klawiszowego CTRL+V. Jest to bardzo przydatne przy pisaniu książek, zmianie opisów postaci lub mając przygotowane różnego rodzaju wypowiedzi, które chcemy szybko przekleić do gry. 3) Jeśli padniesz i nie możesz pozbierać swojego ciała, bo leży za jakąś grafiką, która je zasłania użyj skrótu CTRL+SHIFT - powoduje on pokazanie się etykietek nad wszystkimi "mobilnymi" obiektami w około - a następnie 2klik na plakietkę z nazwą ciała i po kłopocie. 4) Przyrost statystyk jest silnie połączony z przyrostem umiejętności. Jeśli używamy zablokowanej umiejętności lub już wyćwiczonej i nie rosnącej, nie da nam ona przyrostu statystyki. 5) Na serwerze na znaczną część umiejętności działa system antymakro (nie dotyczy umiejętności rzemieślniczych). Powoduje on, że wyćwiczenie danych umiejętności stojąc w jednym miejscu staje się niemal niemożliwe. Zatem, jeśli ćwiczymy np. magię, to zamiast rzucać cały dzień czary stojąc pod drzewem, lepiej przejść się na wyprawę a efekty będą znacznie lepsze w znacznie krótszym czasie. 6) Jeśli czegoś nie wiemy, to warto spytać na kanale Discorda. Nasz shard jest prowadzony w konwencji RPG i wymagamy odgrywania postaci, a zatem pytania w grze dotyczące mechaniki, czy obsługi klienta nie są dozwolone. Do tego właśnie służy nasz kanał na Discordzie, na którego serdecznie zapraszamy :). 7) Jeśli nie znasz dobrze mechaniki UO i nie idzie Ci ćwiczenie jakiejś umiejętności, to najprawdopodobniej robisz coś po prostu niewłaściwie. Zamiast tracić czas i nerwy nalepiej od razu zapytać na naszym głównym kanale Discorda, co takiego robisz źle. 8) Zamiast brać poprawnie funkcjonujące systemy za błędy i męczyć GM zgłoszeniami o coś, co działa tak jak powinno, podpytaj innych graczy, ponieważ każdy serwer ma inną mechanikę i inne założenia. To, że na innym serwerze coś działa inaczej, nie znaczy, że u nas będzie działało tak samo. 9) Jeśli z jakiś powodów nie podałeś/aś opisu swojej postaci już na etapie jej tworzenia w Komnacie Początku, uzupełnij opis od razu po pojawieniu się w świecie. Unikniesz w ten sposób zamknięcia swojej postaci w więzieniu do czasu uzupełnienia opisu. Nasz shard jest prowadzony zgodnie z konwencją RPG i każdy z graczy musi zadbać o adekwatne i zgodne z RPG przedstawie swojej postaci w formie jej opisu. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, przeczytaj dział Tworzenie Postaci, a jeśli to nie pomoże, po prostu spytaj na naszym kanale Discorda. 10) Po stworzeniu postaci, wybraniu rasy, umiejętności i statystyk, rozpoczynasz grę w mieście przypisanmym do danej rasy (bez względu na wybór miasta w kliencie gry). Dla elfów jest to miasto elfów, dla mrocznych elfów - Podmrok, krasnoludy zaczynają w mieście krasnoludów, a ludzie i wampiry w Nowym Minoc. 11) Na serwerze działa system podatków. Jeśli jakiś NPC nie chce Cię obsłużyć, to zapewne dlatgo, że nie opłaciłes podatku w danym mieście. Jedyne wolne od podatków miasta to miasta rasowe oraz Magincia i Nowe Minoc. By opłacić podatek w danym mieście nalezy odnaleźć bank i poborcę podatkowego, a następnie przeciągnąć na niego odpowiednią sumę złota. Jesli nie wiemy, ile wynosi podatek w danym mieście, należy przeciągnąć na poborcę jakąkolwiek kwotę. Jeśli będzie ona poprawna, to poborca ją przyjmie. W przeciwnym wypadku powie jaka jest wymagana kwota.
Podatek jest opłacany za dany okres podatkowy (różne w różnych miastach) - od pierwszego do ostatniego dnia miesiaca - a zatem, jeśli opłacimy go w ostatni dzień podatkowy, to nazajutrz, przy nastąpieniu kolejnego okresu podatkowego, będziemy musieli zapłacić go ponownie, by móc korzystać z NPC w tym mieście.
12) Umiejętności bojowe są możliwe do wytrenowania do poziomu 30% na kukle treningowej i 50% na mistrzowskiej kukle treningowej - lecz to też kosztuje trochę czasu. 13) Pamiętaj, że możesz mieć przyrost statystyki tylko raz na 5 minut, gdy statystyka jest mniejsza niż 60, raz na 15 minut, gdy statystyka jest mniejsza od 80 i raz na 30 minut, gdy jest powyżej 80. Po gainie statystyki pewne jest, że przez kolejne 5/15/30 minut ponownie statystyka Ci nie urośnie. 14) Jeśli masz do przetransportowania duże ilości towarów skorzystaj z lam/koni jucznych (1600 udźwigu każdy), gigantyczncyh żuków (1600 udźwigu), żelaznych żuków (900 udżwigu) lub golema (10.000 udźwigu). W wypadku golema pamiętaj o tym, że pochłania paliwo w postaci dużych mikstur wybuchowych. Dodano: 2014-02-15 |