Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Wolne Miasto Magincia
Wolne Miasto Magincia leży na niewielkiej wyspie na północ od Ocllo i stanowi najmniejsze z pośród miast-wysp. Tropikalny klimat panujący na wyspie umożliwia występowanie licznych egzotycznych roślin a przetrzebiona z groźnych drapieżników dżungla nie stanowi dla podróżnych takiego zagrożenia jak jej odpowiedniczka z kontynentu. To połączenie zapewnia Magincii stałe zyski ze sprzedaży rzadkich ziół i korzeni. Miejscowa stocznia jest drugą, tuż po Vesper, co do ilości produkowanych statków. Jej głównym partnerem handlowym, jak i odbiorcą okrętów, jest Wschodnia Kompania Handlowa.

Magincia jako jedno z niewielu ocalałych po Wojnie Bogów miast, dała jako pierwsza schronienie ludziom, po wyjściu z Podziemnego Miasta i była pierwszą ostoją cywilizacji i tymczasowa stolicą. Po odbudowie Nowego Minoc, połączona była przez pewien czas z nową stolicą trwałym portalem magicznym, podtrzymywanym przez magów. Z tamtych czasów pochodzi Hala Targowa.

Kojarzona z magami Magincia ma silne więzy z Akademią Moonglow. Miastem zarządza jednak Rada Magów, składająca się z najstarszych, rodowitych, Magincyjskich czarodziei.
Rada liczy zawsze sześciu starszych posiadających po pełnym głosie oraz ośmiu młodszych, których głos liczony jest tylko w połowie. Każdy członek rady jest przedstawicielem grupy mieszkańców wyspy a wszystkie ważne decyzje podejmowane są na drodze wewnętrznych porozumień i głosowania. Magincia jest chyba pierwszą i jedyną na świecie demokracją.

Z uwagi na ogromne skupienie mocy magicznej na małej powierzchni wyspy, nad równowagą i porządkiem czuwają tu, pogrążeni w nieustającej medytacji, Święci Magowie. Pochodzący z Akademii Moonglow,milczący i wiecznie pogrążeni w transie budzą respekt tak w odwiedzających wyspę, jak i jej mieszkańcach.


Ciekawe miejsca Magincii:

Krypta – Na wschodzie wyspy znajduje się krypta osnutego złą sławą Syrijusa. Niegdyś jego miejsce spoczynku i więzienie, teraz zaś jedynie złe wspomnienie z przeszłości. Tylko czy aby na pewno ?

Wielka Stocznia – Wspomniana wyżej stocznia jest nieodłącznym elementem ekonomii Magincii. Produkowane tu statki stanowią trzecią część zasobów finansowych wyspy.

Gildia Magów – Prężnie działający, niezależny odłam Akademii Moonglow. To właśnie członkowie  gildii stanowią trzon rady miasta.

Gildia Uzdrowicieli – Miejsce szerzenia niekonwencjonalnego podejścia do nauk medycznych oraz lazaret dla potrzebujących.

Hala Targowa – Przestronna i darmowa hala z dobrami czterech stron świata. Każdy chętny może zatrudnić kupca i wystawić tam swe towary.

Parlament Magnicyjski - Miejsce obrad Rady, opatrzone pieczęciami uniemożliwiającymi rzucanie zaklęć.

Świątynia Dźwięku - jedyna świątynia poświęcona muzyce i pieśniom. Podobno miejsce narodzin wszystkich magicznych pieśni znanych bardom Edarii.



Znane osobistości:
Antje - Święty Mag
Ritha Mirr, zwana też Płomieniem z Maginci - Arcymag, marszałek Rady Magów, należąca do jednego z najstarszych magnicyjskich rodów czarodziejka, specjalizująca się w magii ognia.
Edgar Suise - Mag Wyższego Kręgu, starszy radny Rady Magów - pasjonujący się przywołaniami i panowaniem nad wrogimi bytami. Często, pokątnie nazywany Mistrzem Demonów.
Sytia - mag Niższego Kręgu, ambitna czarodziejka, potomkini niesławnego Syrjiusa, żyjąca w cieniu hańby jaką sprowadził na swój ród.
Tabari Zaklęta Pieśń - bard ze Świątyni Dźwięku w Maginci


Znane relacje wobec innych organizacji:
Akademia Moonglow: Przyjazne
Korona: Przyjazne
Liga Kupiecka z Ocllo: Neutralne
Wschodnia Kompania Handlowa: Przyjazne
Wolne Marchie: Neutralne
Niezależne Miasto Vesper: Neutralne

Dodano: 2014-02-16
(Ostatnia Zmiana: 2022-01-10)