Rozdział III. Klejnot w Koronie. Korona FABUŁA: Z każdą postacią fabularną można się skontaktować w grze w ten czy inny sposób. Niektóre mają po prostu skrzynie pocztowe, w innych wypadkach trzeba się złosić do GM z informacją, że poszukuje się kontaktu.
Koronę stanowi Nowe Minoc oraz ziemie po Brytanii wraz z przyległościami, a całość znajduje się pod panowaniem, Regentki Elessi. Korona jako państwo zarządzane odgórnie ma skostniały system hierarchii a władze absolutną ma sama Elessi. „Królestwo” ludzi posiada pokaźne zaplecze militarne w postaci gwardii Nowego Minoc, wspomagane magami najemnymi z Maginci. Jak każde państwo ma szeroko rozpostarte strefy wpływów i wiecznie głodne skarbce.
Głównym filarem gospodarki jest eksport rudy oraz wyrobów rzemieślniczych z Nowego Minoc. Niewystarczające ilości pól uprawnych uzależniają Koronę od stałych dostaw żywności z Wolnych Marchii, Ocllo oraz pobliskiego Vesper. Dobrze rozwinięty handel z krasnoludami zapewnia dodatkowe źródła przychodu. Śmiała polityka ekspansji Korony napotkała opór tak ze strony Wolnych Marchii jak i Vesper, z którymi to utrzymuje dobre, choć wymuszone ekonomią, stosunki handlowe. Wystosowani przedstawiciele Ligi Kupieckiej z Ocllo i Wschodniej Kompanii Handlowej rezyduja w Nowym Minoc, gdzie pilnują interesów swych organizacji na terenie Korony. Nowe Minoc: Obecna stolica. Bogate miasto zbudowane wspólnymi siłami, ludzi i krasnoludów, u podnóża jednej z największych kopalni świata. Zasoby naturalne góry minocyjskiej wydają się wręcz nieograniczone. Karawany z żywnością z Wolnych Marchii i Ocllo oraz dostawy ryb z Vesper zapewniają jadło dla górników a liczna gwardia miasta, opłacana wprost ze skarbca Regentki Minoc, o osobliwej, miejscowej nazwie – Purpurowe Płaszcze, pilnuje porządku. Miasto nasycone jest wszelkiego rodzaju pracowniami i warsztatami. Jeśli potrzeba rzemieślnika, miej pewność że to dobry kierunek.
W murach miasta zakazane jest zmiennokształctwo i nekromancja.
Na terenie Nowego Minoc działają pomniejsze gildie podległe Koronie, takie jak: Gildia Kupców, Gildia Górników i Kowali oraz Gildia Krawiecka. Mają one swój udział w decyzjach wewnętrznych miasta i cieszą się powszechnym poważaniem. Ciekawe miejsca Nowego Minoc: Świątynia Innisara – Największa i jedyna w całej Koronie świątynia poświęcona Białemu Wilkowi jest miejscem pielgrzymek i kontemplacji wielu zagubionych dusz. Plotki głoszą jakoby skrywała pod sobą system katakumb datowany znacznie wcześniej niż powstanie całego miasta. Kanały pod Minoc – System kanalizacji zapewniający suche chodniki Minoc stanowi plątanine korytarzy, w których nie jeden potrafiłby się zgubić. Co jakiś czas organizowane są ekspedycje w celu oczyszczenia tuneli z szerzącej się plagi szczurów. Ludzie gadają jakoby same kanały pełne były ukrytych przejść i tajnych pomieszczeń a nawet chodzą pogłoski o czarnym rynku gdzieś pod ulicami starego miasta… ale co tam prosty lud wie, ot takie tam bajania pijaków.
Biblioteka - Tuż za północną brama miasta, niedaleko targu zwierząt wznosi się gmach Biblioteki. Można tam znaleźć księgi i zwoje ze starych i nowszych księgozbiorów.
Drukarnia – Drukarnia Kuriera Minocyjskiego. Pierwsze w świecie wydawnictwo gazety z mechaniczną prasą drukarską. Co jakiś czas dzięki dzielnej redakcji czytelnicy mogą cieszyć się nowinami ze świata. Do dziś krążą plotki czy prasę drukarską zbudowały krasnoludy czy może redakcja podpisała jakiś niecny pakt z „innymi siłami” by to wszystko samo tak chodziło. Kto wie, kto wie…Targ Minoc – Targ wkoło stawu, na rynku, oferuje stoiska na wynajem. Każdy może wynająć tam za przyzwoitą cenę stoisko i zatrudnić kupca. Miejsce godne polecenia! Gildia Górników i Kowali – Stowarzyszenie skupiające cechy górników i kowali w Nowym Minoc, mieści się w centralnej części miasta, nieopodal targu. Tamtejsi pracownicy nie raz pilnowali interesów wszystkich osób związanych z tym rzemiosłem i negocjowali ceny dla całego miasta. Bank Towarowy i Bank Główny – W mieście rzemieślników znajdują się dwa banki. Główny przy Placu Zgromadzeń oraz Towarowy nieopodal kopalni. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza ten drugi, gdyż służy on do rozładowywania najróżniejszych dóbr wprost z juków do bezpiecznych szkatuł bankowych. Plac Wskrzeszonej Ziemi i Gmach Spotkań – Wielki plac przed bankiem Głównym z ogromnym pomnikiem wzniesionym ku chwale rzemiosła. Można tam spotkać jegomościa handlującego wekslami na głowy stworzeń wszelakich. Wprost z placu wejście do Gmachu Spotkań, gdzie odbywać się zwyczaj miały najważniejsze wydarzenia w życiu publicznym Nowego Minoc. Karczma „Przy Murze” – Tuż obok „Rybeńki” najbardziej znana karczma w mieście. Solidne trunki i jadło po przystępnej cenie. Miejsce gdzie każdy poszukiwacz przygód znajdzie jakąś robotę bądź nowe zlecenie. Rybeńka – Przybytek mieszczący się tuż za wschodnią częścią miasta. Karczma przez większość miejscowych nazywana po prostu burdelem. Pozbawiona „opieki” straży, bywa miejscem spotkań mniej szanowanych członków społeczności. Drewniaki pod Minoc – Przed południową brama miasta postawione są hale targowe gotowe pod wynajem. Ściągają one podróżnych aż z samego Vesper, którzy chętnie kupują wyroby miejscowych rzemieślników. Miasteczko Namiotowe – Na południe od miasta znajdują się namioty handlowe, pełne wszelkiego rodzaju dóbr i towarów. Nieco oddalone od bezpiecznych murów miejskich ponoć stanowią kolebkę nielegalnych transakcji…
Kopalnia Wiedzy Nowego Minoc - biblioteka minocyjska utworzona w budynku starego więzienia.
Przechowywane są w niej zbiory z biblioteki brytańskiej. Każdy może także przesłać swoją księgę aby wzbogacić księgozbiór, aby to uczynić należy wysłać ją pocztą do bibliotekarki: Nanette
Wzgórze Skazańców - posępne miejsce za wschodnią bramą miasta. Odbywają się tam egzekucje. Jednak na przestrzeni lat stało się również miejscem potyczek i pojedynków.
Brytania: Zniszczona podczas Wojny Bogów stara stolica wciąż nie podniosła się z kolan. Początkowy zapał jaki towarzyszył ocalałym, aby odbudować Brytanię miał swe żywe odzwierciedlenie w niekończących się karawanach ciągnących z budulcem z Nowego Minoc. Z czasem jednak chaos jaki ogarnął ziemie nowej cywilizacji oraz szerząca się tuż po wojnie anarchia i walki o władzę, a także bieda i bieżące potrzeby, zepchnęły na dalszy plan próby przywrócenia miastu świetności. Osamotniona i zrujnowana Brytania oddała więc pierwsze skrzypce Nowemu Minoc, lepiej usytuowanemu i bogatszemu miastu - które przejęło jej wszelkie role. Ciekawe miejsca Brytanii: Wielka Biblioteka – Tuż przed murami zrujnowanego miasta znajduje się Biblioteka Brytańska. Obecnie jej zbiory znajdują się w Kopalni Wiedzy Nowego Minoc, czyli Bibliotece minocyjskiej.
Znane osobistości: Elessi – Księżna Regentka Korony Arvisa – Kapitan Purpurowych Płaszczy Mertyhia Reth - zaufana służka Elessi Słodka Su - dziewka do towarzystwa z Rybeńki Wera - krasnoludka, organizatorka Dnia Kruszenia Kopii
Rotrambach Grymes - Mistrz Izby Rzemieślniczej
Arcykapłan Horacy Bleger - przywódca kultu Innisara w Nowym MinocMarius Letto – przedstawiciel Ligi Kupieckiej z Ocllo Haqim Alar – przedstawiciel Wschodniej Kompanii Handlowej Tomas Ron – Naczelny Inżynier Brytanii Redaktor Sven – Redaktor Naczelny Kuriera Minocyjskiego Patty Grynder – Znana pracownica drukarni sycąca czytelników najnowszymi wiadomościami. Znane relacje wobec innych organizacji: Akademia Moonglow: Przyjazne Bractwo Pirackie: Wrogie Krwawe Dukaty: Otwarta Wojna Gildia: Wrogie Liga Kupiecka z Ocllo: Przyjazne Wschodnia Kompania Handlowa: Przyjazne Wolne Marchie: Neutralne Niezależne Miasto Vesper: Neutralne Wolne Miasto Magincia: Przyjazne Dodano: 2014-02-16 |