Rozdział III. Klejnot w Koronie. Dzień Kruszenia Kopii Dzień Kruszenia Kopii to cykliczne wydarzenie, organizowane ku uciesze mieszkańców Sosarii. Aby pogodzić wszystkie wyznania, nie patronuje mu żadne konkretne bóstwo, a Fortuna – legendarna Pani Szczęścia, która ma tyle samo wyznawców ile jest na świecie kości do gry, kart i ryzyka podejmowanego codziennie, przez czcicieli wszystkich innych Bogów razem wziętych i wszystkich niewiernych tego świata. W Dniu Kruszenia Kopii organizowane są walki w różnych kategoriach wagowych, w różnych rodzajach oraz kombinacjach, którym towarzyszą zakłady w złocie. Walki Jawne – potyczki, których uczestnicy dobierani są przed Dniem Kruszenia Kopii. Walki Losowe – przeciwników dobiera ślepy los, w dniu wydarzenia, na arenie. Walki Dowolne – to walki „uliczne” – czyli wszystkie chwyty dozwolone (również magiczny ekwipunek i mikstury). Walki Klasyczne – adwersarze stają do nich w ekwipunku przygotowanym przez organizatorów, pozbawionym magicznych właściwości. Najczęściej w walkach klasycznych niedozwolone są także magiczne mikstury i bandaże. Walki z Bestiami – bitwy z dzikimi monstrami z różnych stron Sosarii. Walka „Władca Areny” – najczęściej najbardziej krwawa potyczka, w której panuje zasada „każdy chwyt dozwolony”. Na arenę wkraczają wszyscy uczestnicy, w ekwipunku dobranym przez siebie. Ten, kto jako ostatni stoi o własnych siłach, zabiera laur zwycięzcy. Walka o Most - walka tocząca się na zawieszonym nad wodą moście,na który wkraczają kolejno z dwóch stron przeciwnicy. Na moście zostaje zwycięzca, dopóki ktoś go nie pokona. Ten, kto schodzi z mostu jako ostatni, wygrywa. Walka Turniejowa - typowa walka turniejowa, toczona konno, w specjalnych boksach, pomiędzy dwoma przeciwnikami. Walki (Potyczki) w Parach - walka drużynowa. Naprzeciw siebie stają dwie pary. Poza walkami, Dzień Kruszenia Kopii obfituje także w atrakcje dla publiczności, takie jak loterie, zakłady i wspólne polowania na bestię. Legendarny Dzień Kruszenia Kopii Dodano: 2014-04-13 |