Rozdział III. Klejnot w Koronie. Majsterkowanie (Tinkering) ![]() Od dzieciństwa uwielbiałem majstrować i budować różne elementy z drewna i metalu, miałem to po ojcu. Był on sławnym i wpływowym obywatelem miasta, gdyż tworzył nadzwyczajne narzędzia, po które przyjeżdżali ludzie z całego świata. Tu też poznałem moją miłość, kobietę o pięknych ciemnych blond włosach, niesamowitej urodzie i dźwięcznym imieniu Niniel. Była dla mnie największym skarbem na ziemi, moją przyjaciółką i kochanką. Do tego momentu moje życie było cudowne... lecz wiadomo, że takie szczęście nie może trwać wiecznie. Wszystko się zmieniło zimą kiedy do miasta wjechali bandyci. Było ich tak dużo, że nasza główna siła obronna, jaką byli magowie szybko poległa, a nawet Arcymag Derill nie zdołał nam pomóc swą magiczną mocą. Złoczyńcy mordowali mężczyzn, gwałcili kobiety i grabili domy. Niestety... ani mój ojciec ani moja miłość nie przeżyła tego dnia... Została zgwałcona, poczym zamordowana przez trzech zbójów. Poprzysięgłem im zemstę. Pieniądze odkładane przez całe życie wydałem na zabójcę, który za całą sumę obiecał zadać jednemu ze złoczyńców straszną śmierć wrzucając go do jamy pełnej węży. Tak też się stało... jeden z nich został zabity, lecz ciągle pozostało dwóch. Zamknąłem się w warsztacie i pracowałem, by w pocie czoła stworzyć kule bola. Po wykonaniu najlepszych kuli przez kilkadziesiąt dni szukałem jednego z dwóch zbójów aż w końcu znalazłem go na gościńcu wiodącym do Cove. Zaczaiłem się w krzakach, wzdłuż drogi, którą miał przejeżdżać i w momencie, kiedy był jak najbliżej mnie, zrobiłem użytek z mojego dzieła. Stało się tak jak planowałem - koń ze związanymi nogami przewrócił się i przygniótł swego pana, tak że mogłem dokonać zemsty i wlać mu do ust najsłabszą truciznę, na którą nie ma odtrutki i która będzie go zabijać w wielkich męczarniach. Następnie wróciłem do domu i znów zamknąłem się w warsztacie ojca. Odnalazłem księgę ojca i wskazówki mówiące jak mam zbudować mechanicznego potwora - golema. Przez kilka lat pracowałem nieprzerwanie nad tym projektem przerywając pracę tylko na sen i jedzenie. W końcu po wielu wysiłkach moje dzieło zostało ukończone. Rozkazałem mu, żeby zabił trzeciego złoczyńcę i tak też się stało... Odnalazł go, po czym w okrutny sposób pozbawił życia. Zemsta została dopełniona, lecz moje serce wciąż było puste. Próbowałem wrócić do normalnego życia, lecz po roku zdałem sobie sprawę, że to było niemożliwe. Wszedłem więc do warsztatu i wypowiedziałem ostatnie zdanie w moim życiu: "Golemie, mój przyjacielu... zrób mi przysługę i zabij mnie". - Do pracy majsterkowicz potrzebuje zestawu narzędzi. Wystarczy, że zakupi go tylko kilkakrotnie, gdyż później sam będzie mógł je wytwarzać. - Nieudana próba stworzenia przedmiotu owocuje pokazaniem się komunikatu "You could not seem to put the item together properly", nawet jeśli nie ma się żadnej szansy na stworzenie przedmiotu. - Na minimalnym poziomie umiejętności może nam zająć sporo czasu stworzenie jakiegoś przedmiotu, lecz wraz ze wzrostem % umiejętności rośnie procentowa szansa sukcesu. Dla przykładu: Jeżeli na poziomie umiejętności 41% jest możliwe z trudem zrobienie łopaty, to na poziomie 51% jest już dużo łatwiej ją zrobić. - W ramkach poniżej pokazałem ilość minimalnej potrzebnej umiejętności do wykucia przedmiotu, jednak faktyczny minimalny poziom dla danego przedmiotu może być troszeczkę mniejszy. - Tworzenie biżuterii wymaga klejnotu, który wybieramy podczas wytwarzania. Biżuteria zostanie nazwana po klejnocie, np.: złoty pierścień z diamentem. - Jeżeli użyjesz narzędzi stolarskich by zrobić pudełko lub skrzynie, gra automatycznie sprawdzi, czy masz wystarczającą umiejętność majsterkowania, by stworzyć takie przedmioty jako możliwe do zamykania na klucz. - Postać ma szansę wyprodukować skrzynkę lub pudełko zamykane na klucz nawet z najniższą umiejętnością majsterkowania, jednakże im wyższy poziom umiejętności tym większa szansa sukcesu. Na przykład: na poziomie umiejętności 55%, jest 3% szansa na wykonanie takiego przedmiotu, zaś na poziomie 65% szansa wzrasta do 40%. - Majsterkowicz potrafi tworzyć golemy. Do tego potrzebny jest odpowiedni mechanizm golema (tworzony przez majsterkowicza) oraz kryształ energii zdobywany z przeróżnych mechanicznych stworzeń. Golem poza podstawowymi funkcjami bojowymi posiada także spory plecak mieszczący w sobie do 10 tysięcy kamieni. Działa on na "paliwo", które stanowią większe mikstury wybuchowe a naprawiany/leczony jest przez majsterkowicza przy użyciu narzędzi i sztab metalu. - Golemy podróżują za właścicielem po rzucenia czaru przeniesienia na tej samej zasadzie co przywiązane zwierzaki jednak kosztuje je to 10 większych mikstur wybuchowych (paliwa). Golem przeniesie się za właścicielem jedynie, gdy będzie miał w zapasie wystarczającą liczbę mikstur. W przeciwieństwie do zwierzaków jucznych, golem może wchodzić z właścicielem do budynków miejskich, co czyni z niego idealnego pomocnika. Bransoleta tarczy:
Magiczna bizuteria - umiejętnie używana potrafi wytwarzać magiczą tarczę w okół użytkownika. Działają dokładnie tak samo jak zwykłe tarcze z tym wyjątkiem, że zajmują dodatowo "slot" bizuterii na postaci, więc faktycznie nie widać trzymanej w ręku tarczy.
Wykonać je może majster (od 80% majsterkowania), łącząc wybraną bransoletę i tarczę w jedno. W taki sposób możemy otrzymać Bransoletę Tarczy z połączonymi właściwościami magicznymi wybranej tarczy oraz bransolety - czyli pomimo zajmowania 2 miejsc na postaci mamy właściwości magiczne z 2 przedmiotów w jednym.
W Podziemiu (Underworld) można zdobyć Zestaw do Zakładania Pułapek (FloorTrapKit), aby go zdobyć trzeba odwiedzić Tobina Majsterkowicza (również w Podziemiu) i wypełnić jego zadanie. Aby rozbroić goblińską pułapkę potrzeba skilli: rozbrajanie pułapek od 80 z górę oraz majsterkowania od 80 w górę. Aby korzystać z Zestawu do Zakładania Pułapek potrzeba majsterkowania na poziomie conajmniej 80, do ukrycia pułapki potrzebne jest ukrywanie. Do produkcji bransolet tarczy potrzebny jest zestaw umagicznionych narzędzi dostępny u NPC Majstra. Dodatkowo NPC Majster sprzedaje podstawowe warianty bransolet tarczy przydatne dla młodego maga do np. do ćwiczenia umiejętności parowania. Dodano: 2006-02-04 |