»Rycerstwo(Chivalry) - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Rycerstwo(Chivalry)

RycerstwoRycerstwo to niezwykła zdolność inwokacji cnót w boju. Dzięki te ścieżce prawości rycerz zdolny jest zadawać przeciwnikom ogromne obrażenia, leczyć swe rany a także wspomagać toważyszy. Choć korzystać z niej może niemal każdy człowiek, na specjalne wspomnienie zasługują tu święci wojownicy Innisara, czyli Paladyni(ludzie - podanie) oraz Kapłani Iluvatara, czyli Mithquessir(elfy - podanie).
Obie te klasy podążają drogą honoru, prawdy i wiary a rycerstwo jest ich umiejętnością klasową.

Podania przeznaczone są dla tych, którzy chcą zagłębić się w odgrywanie danego aspektu rycerstwa a nie jedynie mieć umiejętność. Brak podania w żaden sposób nie ogranicza podstawowych możliwości tej umiejętności.

By korzystać z rycerstwa nie trzeba być kapłanem ani paladynem, lecz jedynie z przyznaną za podanie klasą otrzymujemy wszystkie mechaniczne i fabularne zalety tej ścieżki.
Księgę rycrestwa można kupić od NPC Rycerza. Od niego także, za niewielką opłatą, możemy nauczyć się tej umiejętności.

Z rycerstwa nie może korzystać postać ze statusem mordercy(perm red) - blokada mechaniczna.
Nie da się jednocześnie używać rycerstwa i nekromancji.
Do umiejętności rycerstwa mają dostęp jedynie ludzie(z podaniem lub bez), krasnoludy(z podaniem lub bez) oraz elfy(tylko z podaniem). Elfy i krasnoludy chcące używać rycerstwa muszą najpierw uzyskać status pełnoprawnego rasowca.

Plusy wynikające z nadanej klasy Paladyna(ludzie)/Mithquessir(Elfy)
- 35% umiejętności(jeśli jeszcze postać ich nie ma).
- Możliwość noszenia odzienia swiatła.
- Możliwość używania miecza paladyna(tylko ludzie).
- Możliwość dosiadania/kontroli Ognistego Rumaka bez umiejętności oswajania.
- Dostęp do enklawy paladynów(tylko ludzie).
- Możliwość korzystania z fabularnej komendy [blogoslaw oraz komendy [poswiecmiecz
- Dodatki fabularne.

Wiele mocy rycerstwa jest uzależnionych od karmy naszej postaci - im wyższa tym lepszy efekt.
Czary z tej dziedziny można rzucać z bronią w dłoni.

Czary rycerstwa nie potrzebują składników lecz ofiary w postaci złota. Aby uzupełnić ksiegę, należy sie udać do miejsc, w których znajdziemy krzyże "ankh" i z menu kontekstowego krzyża wybrać darowiznę.

Tej umiejętności można się nauczyć tylko w grze - nie da się jej wybrać przy tworzeniu postaci.

Poniżej znajduje się lista mocy, którymi dysponuje rycerz:

 

Nazwa

Mana

Wymagany poziom

Opis

 

 

 

Nakładanie Rąk

(Close Wounds)

10

0

Przywraca od 7 do 39 punktów życia wybranego celu w zależności od naszej karmy i rycerstwa.


 

Oczyszczający Ogień

(Cleanse by Fire)

10

5

Oczyszcza ciało celu z trucizn kosztem punktów życia rycerza.

 

 

 

Zdjęcie Klątwy

(Remove Curse)

20

5

Moc dzięki, której rycerz może próbować zdjąć z siebie jak i towarzyszy negatywne efekty klątw.

 

 

 

Poświęcenie Oręża

(Consecrate Weapon)

10

15

Zwiększa zadawane obrażenia i daje szansę na uderzenie w najniższą odporność celu bez względu na rodzaj obrażeń zadawanych przez broń.
Na wyższych poziomach rycerstwa (ponad 90) daje dodatkowo bonus do obrażeń (Damage Increase - DI) +1 za każde 2% ryserstwa ponad 90.
Czas trwania uzależniony jest od poziomu rycerstwa i Karmy postaci. Trwa od 5 do 11 sekund.

 

 

 

Chwalebna Podróż

(Sacred Journey)

10

15

 Działa podobnie do czaru maga "Recall".

 

 

 

Furia Natchnienia
(Divine Fury)

15

25

 Moc chwilowo zwiększa szybkość ataku(Swing Speed Increase), szanse na trafienie(HCI) i zadawane obrażenia, kosztem ujemnego modyfikatora do szans na obronę(DCI).
Czas trwania oraz siła modyfokatorów zależna jest od rycerstwa i Karmy postaci.
Trwa 10 do 23 sekund.
Maksymalne modyfikatory to:
+15 HCI
+20 DI
+15 SSI
-10 DCI




 
Odpędzanie Zła
(Dispel Evil)

10

35

Odpędza otaczające nas potwory i zadaje obrażenia pobliskim nekromantom z aktywnymi czarami zmiany formy.

 

 

 

Wyznaczenie Wroga

(Enemy of One)

20

45

Rycerz wyznacza za swego wroga cel czaru i przez czas jego trwania będzie zadawał zwiększone obrażenia celowi oraz innym celom tego samego typu(np. Orkom, Demonom ect.) a otrzymywał o 100% zwiększone obrażenia od wszystkich przeciwników innego typu.

Czas trwania i ilość dodatkowych obrażeń zależna jest od poziomu rycerstwa i Karmy postaci aż do +82% w PvM. Czas trwania w Pvm to 67 do 228 sekund.

W PvP modyfikator obrażeń wynosi 16% a czas trwania skracany jest do 8 sekund.

Ponowne rzucenie czaru gdy jest aktywny, kosztuje 0 many i powoduje jego "wyłączenie"



 

Duchowa Poświata
(Holy Light)

10

55

Sprawia, iż wszystkie wrogie istoty znajdujące sie w obszarze czaru, otrzymują obrażenia od energii. Czar niezwykle przydatny podczasz walki z hordą słabszych istot.



 

Szlachetna Ofiara

(Noble Sacrifice)

20

65

Moc sprawią, iż wszyscy sprzymierzeńcy w obszarze działania zaklęcia, zostają wskrzeszeni lub wyleczeni (również z trucizn) kosztem many/staminy/punktów życia paladyna. Powyższe cechy spadają do wartosci 1 punktów. Działanie czaru jest uzależnione od karmy, sławy oraz umiejętności.
Nie działa na kryminalistów i morderców.

 


elfu
Dodano: 2015-05-05
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-07)