Rozdział III. Klejnot w Koronie. Wyspa Skarbów "Hen daleko na niezbadanych morzach leży wyspa owiana niesławą. Legendarna Wyspa Skarbów! W jej wnętrznościach spoczywają zniezmierzone bogactwa zakopane tam przez jednego z najkrwawszych, najokrutniejszych i najbardziej pechowych z piratów. Jego chciwość i brak umiaru doprowadziła do upadku jego samego jak i całą jego załogę, która przeklęta na wieki pilnuje skarbów skrywanych przez wyspę. Za każdym razem gdy żywa stopa stanie na piaskach Wyspy Skarbów piraci wstają z martwych by strzec tego co ich i zagarnąć wszystko należące do intruzów! Powiadają, że z klątwą związana jest osnuta enigmą skrzynia, pokazująca się to tu to tam na całym świecie. Niektórzy mowili, iż ponoć znaleźli w niej nawet mapę prowadzącą na wyspę, jednak krótko po tym nikły po nich słuchy...." By dostać się na wyspę należy odnaleźć Tajemniczą Skrzynię (góry Opuszczonej Warowni), stanowiącą "ołtarz" tego mini-dunga i wrzucić do niej mapę Brytanii (wykonywana przez kartografa od 80% umiejętności) oraz jakąkolwiek mapę skarbu. Skrzynia nagrodzi was nową magiczną mapą prowadzącą wprost na wyspę (klucz do dungeona). Po dwykliku możemy otworzyć mapę przedstawiającą okolice wyspy. By skorzystać z mapy należy być kapitanem statku i dać ją statkowemu NPC pilotowi (przeciągnąć na niego). Statek wówczas ruszy i wraz z całą załogą zostanie przeniesiony na wody nieopodal wyspy. Trzeba to zrobić w ciągu 120 sekund od jej otrzymania, bo mapa ma ograniczony czas "życia" i rozpada się w pył. Na wyspę można dopłynąć jedynie "dużymi" okrętami, a więc takimi, na które możemy zamontować artmaty. Po dostaniu się na wyspę licznik czasu w mapie zostaje zatrzymany a sama mapa zamrożona w plecaku kapitana statku. Dwuklik na mapie (kluczu dunga), gdy kapitan znajduje się na statku u wybrzeży wyspy, jest równoznaczny wyjściem z dungeona - statek i wszyscy na statku zostają przeniesieni. Dla wszystkich poza kapitanem statku (który musi wrócić z całym statkiem przez 2-klik na mapie) jest także możliwość powrotu za pomocą portalu na samej wyspie. Należy niezwykle uważać by cała drużyna nie poległa bowiem nie ma możliwości ponownego dostania się na wyspę, gdy się ją opuści (przynajmniej do czasu jej "odnowienia"). Zatem śmierć całej drużyny jest równoznaczny z utratą pozostawionych na wyspie przedmiotów. Statek pozostawiony przy wyspie samemu sobie w niedługim czasie zostanie wyrzucony przez sztormy nieopodal Portu Mroskiego (Sea Market). Na walkę z piratami, strażnikiem wyspy (boss) i splądrowanie wszystkiego cała drużyna ma nie więcej niż 3 godziny. Po tym czasie, jeśli jeszcze ktokolwiek jest na wyspie, zostaje zmyty przez przybrzeżną falę i wyląduje w Porcie Morskim. Po pokonaniu bossa wyspy mamy 15 minut na splądrowanie wszystkiego i bezpieczne opuszczenie lokacji na naszym statku zanim zostaniemy zmyci z powierzchni wyspy przez nadchodzące fale i sztorm wyrzuci nas w Porcie Morskim. Kolejna grupa może dostać się na wyspę dopiero po zresetowaniu jednego z liczników. elfu |