»Regulamin PVP - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Regulamin PVP
W przypadku niejasności nadrzędne są zawsze przepisy z Regulaminu podstawowego.

Flaga PvP postaci, czyli znacznik dla tych co chcą sobie powalczyć.
  • Gracze mają komendę "FlagaPvP" (On/Off), gdzie przykładowo "[FlagaPvP On" włącza ją a "Off" ją wyłącza.
  • Między ręcznym włączeniem/wyłączeniem flagi istnieje 60 minut opóźnienia, więc można zmieniać swój status tylko raz na 60 minut. Nasza flaga PvP może zostać zmieniona także przez system, który omija opóźnienie i rozpoczyna naliczanie czasu od nowa.
  • By nieco ułatwić cały system flag PvP został on połączony z systemem Red/Blue. Red = włączona flaga PvP. W wypadku postaci z perm redem za zabójstwa postaci bez flagi PvP ma on ją po prostu włączoną na stałe. Proste i wygodne a także bardzo łatwo będzie rozpoznać na pierwszy rzut oka czy mamy doczynienia z postacią PvP czy nie bez zbędnego najeżdzania na przeciwnika by upewnić się czy ma dopisek "zawadiaka". Dodatkowo w wypadku "perm reda" zamiast "zawadiaka" pojawia się dopisek "morderca".
  • Inicjując walkę z postacią, która ma włączoną flagę PvP powodujemy, że nasza flaga PvP automatycznie zostanie włączona na kolejne 60 minut - jeśli podczas ataku mamy wyłączoną flagę PvP.
  • Postacie mające włączoną flagę pvp: 
    • Mają status "red"/ czerwony kolor imienia a przy najechaniu na postać myszką pokazuje się informacja "Zawadiaka" pod imieniem postaci, co jasno nam mówi, że taka postać jest skora do walk i pojedynków.
    • Nie mogą być zgłaszane za zabójstwo (tylko jeśli obie strony mają włączoną flagę pvp)
    • Nie mogą zgłaszać zabójstw.
    • Nie nalicza im się licznik "krótkich" zabójstw, czyli tych bez zgłaszania. (tylko jeśli obie strony mają włączoną flagę pvp)
    • Dostają informacje z systemów PvP gdy ktoś je "odpala", więc wiedzą gdzie i kiedy ktoś jest chętny do potyczek.
    • Zadają jedynie połowę obrażen postaciom z wyłączoną flagą PvP.
  • Grabienie/cięcie zwłok innego gracza(bez względu na jego flagę) włącza nam flagę PvP i blokuje jej wyłączenie na kolejne 60 minut, ale:
    • System nadawania flagi PvP przy grabieniu zwłok gracza nie nadaje jej:
      • członkom naszej drużyny, jeśli odklikamy pozowlenie na zbieranie przedmiotów z naszego ciała przez drużynę(w identyczny sposób jak do tej pory przy rozliczaniu statusu kryminalisty przy grabieniu zwłok ). (zmiana weszła w życie już przed newsem)
      • członkom naszej gildii.
  • System nie nadaje też automatycznie flagi PvP przy atakowaniu członków naszej drużyny i gildii.
  • Nie można wyłączyć flagi PvP podczas walki z innym graczem.
  • Postacie mające wyłączoną flagę pvp:
    • Zadają jedynie połowę obrażen postaciom z włączoną flagą PvP.
  • Inicjacja walki z postacią, która ma wyłączoną flagę PvP nie narusza flag u żadnej ze stron. W tym wypadku jeśli gracz/gracze chcą, mogą zmienić flagi komendą lub bić się bez flagi PvP.
Domyślnie wszystkie postacie mają wyłączoną flagę PvP, więc chętni mogą ją sobie włączyć komendą [FlagaPvP On.  Redukcja obrażeń między przeciwnikami o różnych flagach daje większe szanse na ucieczkę osobom, które w PvP udziału brać nie chcą a jednocześnie w równym stopniu chroni graczy PvP przed "cwanymi" zakusami postaci z wyłączoną flagą PvP. Cały system obsługuje większość przypadków walk PvP tak by strony automatycznie zmieniały flagi PvP, gdy podejmą się potyczki a osoby z wyłączoną flagą PvP nie były zmuszane przez system do jej włączenia jeśli to one zostaną zaatakowane a postanowią uciec

Czego nie wolno:
1.Zabijanie młodych graczy - Zakazane   jest   zabijanie   postaci   z   przydomkiem  [młody].  Jeśli  dana  osoba ewidentnie zasługuje na karę ze strony gracza należy fakt ten zgłosić. Nie  wolno samemu wymierzać kary. Ale...
- Nie dotyczy to sytuacji, gdy [młody] sam zaatakuje lub zacznie obrażać nas słownie. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem !
-
Nie dotyczy to także sytuacji gdy ów [młody] zacznie okradać np. nasze zwłoki lub zabierać nam złoto z zabitych przez nas potworów, bez pozwolenia. Dodatkowo takie sytuacje próby chowania się za regulaminem do uprzykżania gry innym należy zgłaszać do GM.

2.Reskill - Gracz, którego postać została niedawno uśmierc ona (zarówno przez gracza, jak i  mobka) jest  objęta  ochroną  do  czasu odnowienia ponad  połowy  HP.  W  czasie odnawiania  witalności  zabronione  jest  zabijanie takiej postaci.  Ale...
- Mianem  reskill’a  nie  określa  się sytuacji, gdy poszkodowany zaatakuje napastnika lub obrazi go słownie. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem !!
- Mianem reskill’a nie określa  się sytuacji, gdy poszkodowany sam z siebie wróci na miejsce walki z innym graczem i będzie chciał zabrać rzeczy gdy napastnik(inny gracz) jeszcze nie skończył grabić zdobyczy! Po rzeczy lecicie na własną odpowiedzialność i nikt nie będzie przyjmował zgłoszeń o reskill gdy sami leziecie pod ostrze !
- Wyjątkiem są tu wejścia/przejścia do podziemi itp. przez które poszkodowana postac musi przejsc by się wskrzesić/po wskrzeszeniu by wrócić do miasta/domu - "campienie" na takim wejsciu i reskillowanie przechodzących będzie karane.
- Jeśli ktoś wskrzesza się i się nie rusza lub zaraz po wskrzeszeniu przy uzdro/krzyżu próbuje opuścić miejsce walki za pomocą czaru to jest nietykalny ( chyba, że zacznie nas obrażać słownie lub zaatakuje ). Nie zabijamy pod krzyżami/uzdro osób, które dopiero co się wskrzesiły i chcą po prostu uciec, nawet jak wcześniej podciągneły nas pod krzyż/uzdro.

3.Notorycznie uprzykrzanie gry innym - Nie sledzimy danej osoby i nie zabijamy jej raz po raz, aż im sie grać odechce. PvP jest świetną zabawą ale nie obierajmy sobie za cel uprzykrzenie komus tym gry.  Ale...
- Nie dotyczy to wojen gildii, gdy obie strony akceptuja z menu gildii status wojny to nie sprawa GM jak sie nawzajem tłuką do upadłego. Nie pasuje to przerwijcie wojne!
- Za nękanie/uprzykrzanie gry innym uznaje się też:
  • 1) Zabijanie (po zainicjowaniu walki przez naszą postać) przez postać z włączoną flagą PvP danej postaci z wyłączoną flagą PvP, więcej niż raz na 12h ale.. tylko w wypadku gdy "poszkodowana" nie podejmie próby odwetu i nie dołączy do PvP po wcześniejszym zgonie ( bez względu na włąsną flagę PvP ) lub gdy opuści pole walki - wracanie na miejsce potyczki i zbieranie kolejnych wcir na własne życenie nie klasyfikuje się pod nękanie(wyjątkiem są tu walki w miejscach użyteczności publicznej jak np. stajnie, sklepy itp. - dajcie ludziom grać. Tak samo gdy wroci powiedzmy po paru minutach nie by walczyć, lecz po prostu grać - specjalne czekanie, aż taka postać bez flagi PvP wróci by ją zabić kolejny raz też będzie karane.). Podobnie, gdy zostaniemy zaatakowani, zawsze mamy prawo do obrony nawet jeśli już wcześniej ubiliśmy daną postać - sama zaczyna.
  • 2) Bieganie na "PK" i zabijanie postaci z wyłączoną flagą PvP gdy sami mamy wyłączoną flagę PvP. Na pewno nie raz zdarzą się sytuacje gdy dojdzie do walk pomiędzy dwoma lub więcej postaciami mającymi wyłączoną flagę PvP i nie ma nic w tym złego, jeśli towarzyszą temu odpowiednie warunki fabularne - ten pkt. dotyczy okoliczności gdy ktoś ewidentnie biega i szuka kogokolwiek do zabicia nie zważając na klimat i zasady - chcemy się bawić w PvP to nie ma problemu, wystarczy włączyć flagę PvP i walczyć z tymi, którzy też tego chcą i też podejmą się PvP.
  • 3) Powyższe pkty. nie dotyczą zabijania postaci złodziei złapanych na gorącym uczynku. Jeśli się okrada( nie tylko umiejętnością ale także grabi ciała napotkanych postaci, których sami nie zabiliśmy ) to trzeba liczyć się z tym, że jak nas złapią to dostaniemy po łbie.
  • 4) Powyższe pkty. nie dotyczą wojen gildyjnych - chcecie się lać gildiami to wasza sprawa.

Jak rozpoznać czy już kogoś zabiliśmy w ciągu ostatnich 12h ? - bardzo prosto, najechać myszką na postać i pod imieniem, rasą itp. będziemy widzieć znacznik *Pokonany*. Oczywiście dotyczy to pktu. 1 z działu "nękania".

Włączenie FlagiPvP resetuje listę osób, które nas zabiły a te nie będą już widziały znacznika *Pokonany* na naszej postaci, więc sami narażamy się na kolejne walki. Nie chcemy PvP to nie włączamy flagi/nie walczymy PvP i trzymamy się z dala od stref objętych systemami PvP.

Ewentualny restart serwera resetuje także listę zabitych nawet jeśli nie minęło 24h od ostatniej potyczki i startujemy od restartu "z czystym kontem".

Dla ułatwienia zostały dodane powiadomienia o ataku na postać z wyłączoną flagą PvP oraz osobne o ataku na postać z wyłączoną flagą PvP, którą już wcześniej zabiliśmy  - w momencie ataku dostajemy stosowny komunikat, tak żeby uniknąć ewentualnych pomyłek.
Gdy z jakiś powodów się pomylimy i zaatakujemy taką postać to po otrzymaniu komunikatu mamy 100% pewności z jakim przypadkiem mamy do czynienia.

4.Walki przy Uzdrowicielu/krzyżu Ankh - Nie wolno "campić" i mordować przy uzdrowicielach/znachorach i krzyżach Ankh. Ale...
- Nie dotyczy to sytuacji gdy ofiara ucieka w stronę uzdrowiciela/znachora czy krzyża. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem !!
- Nie dotyczy to sytuacji gdzie grupa znajomych po prostu ma sparing/ćwiczy między sobą przy uzdrowicielu.
- Jeśli ktoś wskrzesza się i się nie rusza lub zaraz po wskrzeszeniu przy uzdro/krzyżu próbuje opuścić miejsce walki za pomocą czaru to jest nietykalny ( chyba, że zacznie nas obrażać słownie lub zaatakuje ). Nie zabijamy pod krzyżami/uzdro osób, które dopiero co się wskrzesiły i chcą po prostu uciec, nawet jak wcześniej podciągneły nas pod krzyż/uzdro.

5. Walki w/z domów.
- Nie wolno zabijać postronnych graczy w domach o statusie prywatnym, jeśli nie mamy dostępu do tego domu. Czyli, jeśli widzimy np. skrybe piszączego sobie zwoje na balkonie to nie strzelamy do niego "na głupa" z łuku itp.
-Będąc w prywatnym domu nie wolno zabijać postronnych graczy będących poza tym domem, jeśli nie mają do niego dostępu. Czyli, nie stosujemy prywatnych domków jako bezpiecznego miejsca, z którego możemy bezkarnie zabijać innych graczy - jednak mamy prawo w taki sposób przepędzić agresywne jednostki spod naszego domostwa.

6.Zakazane jest sztuczne atakowanie innych graczy w miejscach "wskrzeszania" by włączyć/przedłużyć im czas walki w ten sposób blokując czary podróży.

Co wolno:
1. Mordować i grabić do woli jeśli tylko jest to zgodne z naszą koncepcją postaci i nie łamie regulaminu. Nikt nie będzie nikogo wsadzał dowięzienia za PvP! Ale...
- Fabularnie jeśli straż zobaczy takie zachowanie może wydalić delikwentów z miasta - wygnanie z miasta zgodne z systemem straży. Bierzcie to pod uwage dobierając miejsce walki żeby PvP pod bramą miasta było świadomym wyborem możliwości( nie pewniakiem ) banicji z tego miasta bez zdziwienia "czemu?".

2.
Rozwiewając pytania o tak zwane "PK bez słowa" - Jakkolwiek nie jest mile postrzegane od strony fabularnej to od strony regulaminu w pewnych wypadkach jest dozwolone  i nikt wam nic za to nie zrobi Ale.. trzeba pamiętać tu o zasadach flag PvP, poniżej przykłady:
Atakujący z włączoną flagą PvP, obrońca z włączoną flagą PvP - dozwolone, 2 postacie PvP.
Atakujący z włączoną flagą PvP, obrońca z wyłączoną flagą PvP - dozwolone, obronca ma dodatkową redukcję obrażeń za różnice we flagach, więc może próbować uciec zamiast podejmować walkę.
Atakujący z wyłączoną flagą PvP, obrońca z włączoną flagą PvP - dozwolone, system ustawi atakującemu flagę PvP na włączoną i będzie jak walka między 2 postaciami PvP.
Atakujący z wyłączoną flagą PvP, obrońca z wyłączoną flagą PvP - zakazane. Gdy obie postacie mają wyłączoną flagę PvP wszelakie walki między nimi powinny mieć uzasadnienie fabularne lub obie postacie dobrowolnie przystępują do walk jak np. trening.
Powyższe pkty. nie dotyczą wojen gildyjnych - chcecie się lać gildiami to wasza sprawa, bez względu na flagi PvP.

3.Lootowanie/grabienie innych - Nie ma żadnego zakazu lootowania. Chcecie to grabcie sie ile wlezie i nie mieszajcie w to GM. Trzeba też pamiętać, że podnoszenie przedmiotów z ciała innego gracza włącza nam flagę PvP i blokuje jej wyłączenie na 60 minut. By uniknąć tego np. przy zbieraniu poległych znajomych należy być z nimi w drużynie a poszczególne osoby muszą mieć włączoną opcję "pozwolenia na lootowanie przez drużynę".  - Przełączać ją można klikając na swoją postać i wybierając z menu kontextowego Party can loot me/Party cannot loot my. Przy przełączeniu dostajemy stosowny komunikat tak by mieć pewność, która opcja jest aktywna.

4.Gdy prowadzimy wojne między gildiami przeciwnicy nie otrzymują statusu kryminalisty ani nie mogą zgłaszać się na status mordercy co za tym idzie mechanicznie moga walczyć w miastach. Ale...
- Fabularnie jeśli straż zobaczy takie zachowanie może wydalić delikwentów z miasta - wygnanie z miasta zgodne z systemem straży. Bierzcie to pod uwage dobierając miejsce walki żeby PvP w środku miasta było świadomym wyborem możliwości( nie pewniakiem ) banicji z tego miasta bez zdziwienia "czemu?".

Wojny gildii

  • Zasady flag PvP i redukcja obrażeń nie obowiązują w ramach wojen gildyjnych - akceptujecie wojnę to wasza sprawa jak się lejecie.
  • Flagi PvP nie są automatycznie włączane w wojnach gildyjnych.
  • Nie da się zgłaszać na mordercę osób z przeciwnej gildii.
  • By walki nie roznosiły się na tereny miast, wolny gildyjne mają normalny tryb naliczania kryminalisty.
Informacje dodatkowe:
NPC Lichwiarz na czarnym rynku w kanałach Nowego Minoc ma dodatkowo(bo normalie robi tam za bankiera, jak by kto nie wiedział) opcję przekazywania łapówek "władzom" by poprawić opinię o danym osobniku - co pozwala naszej postaci na wykupienie się ze statusu "perm reda". Za każde zabójstwo naliczone na perma pobierane jest 50 000. Czyli, minimalnie 250 000 przy zgłoszonych 5 zabójstwach postaci blue przez red ( próg perm reda). Im więcej taka postać nazabija osób, które PvP nie chcą i nie mają flagi pvp tym większy będzie koszt zdjęcia statusu perm red. Sam status perm reda wiąze się po prostu z wiecznie włączoną flagą PvP - nie ma powiązania z fabularnym systemem banicji z miast. Lichwiarz reaguje na zdanie "Chcę zapłacić za przymnięcie oka na me przewinienia." - z polskimi jak i bez polskich znaków. Jest to zabezpieczenie by ktoś przez przypadek nie wydał masy złota podczas rozmowy przy Lichwiarzu. Jesli chemy sprawdzic ile nas bedzie kosztowala lapowka to starczy spytac lichwiarza uzywajac w zdaniu slowa klucz - "koszt"  Np. "Jakie będą koszty poprawy opinii władz o mych występkach". Złoto musi być w banku w formie monet a nie w czekach.

NIE wplątujcie mistrzów gry w wasze zwady. Walczcie, mordujcie się i niech wygra lepszy - żaden GM nie lubi pilnować i karać więc dajcie nam też się bawić i oszczędźcie marudzenia "a on mnie zabił", które i tak w niczym nie pomoże!

Na koniec najważniejsza "zasada" - bawcie się i miejcie dystans do samych siebie. To jest gra i ma służyć do rozrywki i zabawy ;]

Dodano: 2015-05-06
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-25)