Rozdział III. Klejnot w Koronie. Regulamin PVP W przypadku niejasności nadrzędne są zawsze przepisy z Regulaminu podstawowego.Flaga PvP postaci, czyli znacznik dla tych co chcą sobie powalczyć.
Czego nie wolno: 1.Zabijanie młodych graczy - Zakazane jest zabijanie postaci z przydomkiem [młody]. Jeśli dana osoba ewidentnie zasługuje na karę ze strony gracza należy fakt ten zgłosić. Nie wolno samemu wymierzać kary. Ale... - Nie dotyczy to sytuacji, gdy [młody] sam zaatakuje lub zacznie obrażać nas słownie. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem ! - Nie dotyczy to także sytuacji gdy ów [młody] zacznie okradać np. nasze zwłoki lub zabierać nam złoto z zabitych przez nas potworów, bez pozwolenia. Dodatkowo takie sytuacje próby chowania się za regulaminem do uprzykżania gry innym należy zgłaszać do GM. 2.Reskill - Gracz, którego postać została niedawno uśmierc ona (zarówno przez gracza, jak i mobka) jest objęta ochroną do czasu odnowienia ponad połowy HP. W czasie odnawiania witalności zabronione jest zabijanie takiej postaci. Ale... - Mianem reskill’a nie określa się sytuacji, gdy poszkodowany zaatakuje napastnika lub obrazi go słownie. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem !!
- Mianem reskill’a nie określa się sytuacji, gdy poszkodowany sam z siebie wróci na miejsce walki z innym graczem i będzie chciał zabrać rzeczy gdy napastnik (inny gracz) jeszcze nie skończył grabić zdobyczy! Po rzeczy lecicie na własną odpowiedzialność i nikt nie będzie przyjmował zgłoszeń o reskill gdy sami leziecie pod ostrze ! (Ten punkt dotyczy sytuacji kiedy obie postaci miały włączoną flage pvp. Jeżeli broniący się nie miał włączonej falgi pvp i został zaatakowany przez innego gracza, to chroni go zapis regulaminu ogólnego o reskillu - czyli w tym wypadku reskill jest zabroniony. Oczywiście nie ma to zastosowania jeśli zaatakowany będzie obrażał atakującego, odgrażał się lub zachowywał w sposób, który uzasadni reskill).
- Wyjątkiem są tu wejścia/przejścia do podziemi itp. przez które poszkodowana postac musi przejsc by się wskrzesić/po wskrzeszeniu by wrócić do miasta/domu - "campienie" na takim wejsciu i reskillowanie przechodzących będzie karane.
- Jeśli ktoś wskrzesza się i się nie rusza lub zaraz po wskrzeszeniu przy uzdro/krzyżu próbuje opuścić miejsce walki za pomocą czaru to jest nietykalny (chyba, że zacznie nas obrażać słownie lub zaatakuje ). Nie zabijamy pod krzyżami/uzdro osób, które dopiero co się wskrzesiły i chcą po prostu uciec, nawet jak wcześniej podciągneły nas pod krzyż/uzdro.
3.Notorycznie uprzykrzanie gry innym - Nie sledzimy danej osoby i nie zabijamy jej raz po raz, aż im sie grać odechce. PvP jest świetną zabawą ale nie obierajmy sobie za cel uprzykrzenie komus tym gry. Ale... - Nie dotyczy to wojen gildii, gdy obie strony akceptuja z menu gildii status wojny to nie sprawa GM jak sie nawzajem tłuką do upadłego. Nie pasuje to przerwijcie wojne! - Za nękanie/uprzykrzanie gry innym uznaje się też:
Jak rozpoznać czy już kogoś zabiliśmy w ciągu ostatnich 12h ? - bardzo prosto, najechać myszką na postać i pod imieniem, rasą itp. będziemy widzieć znacznik *Pokonany*. Oczywiście dotyczy to pktu. 1 z działu "nękania". Włączenie FlagiPvP resetuje listę osób, które nas zabiły a te nie będą już widziały znacznika *Pokonany* na naszej postaci, więc sami narażamy się na kolejne walki. Nie chcemy PvP to nie włączamy flagi/nie walczymy PvP i trzymamy się z dala od stref objętych systemami PvP. Ewentualny restart serwera resetuje także listę zabitych nawet jeśli nie minęło 24h od ostatniej potyczki i startujemy od restartu "z czystym kontem". Dla ułatwienia zostały dodane powiadomienia o ataku na postać z wyłączoną flagą PvP oraz osobne o ataku na postać z wyłączoną flagą PvP, którą już wcześniej zabiliśmy - w momencie ataku dostajemy stosowny komunikat, tak żeby uniknąć ewentualnych pomyłek. - Nie dotyczy to sytuacji gdy ofiara ucieka w stronę uzdrowiciela/znachora czy krzyża. Nie ma sztucznego chowania się za regulaminem !! - Nie dotyczy to sytuacji gdzie grupa znajomych po prostu ma sparing/ćwiczy między sobą przy uzdrowicielu. - Jeśli ktoś wskrzesza się i się nie rusza lub zaraz po wskrzeszeniu przy uzdro/krzyżu próbuje opuścić miejsce walki za pomocą czaru to jest nietykalny ( chyba, że zacznie nas obrażać słownie lub zaatakuje ). Nie zabijamy pod krzyżami/uzdro osób, które dopiero co się wskrzesiły i chcą po prostu uciec, nawet jak wcześniej podciągneły nas pod krzyż/uzdro. 5. Walki w/z domów. - Nie wolno zabijać postronnych graczy w domach o statusie prywatnym, jeśli nie mamy dostępu do tego domu. Czyli, jeśli widzimy np. skrybe piszączego sobie zwoje na balkonie to nie strzelamy do niego "na głupa" z łuku itp. -Będąc w prywatnym domu nie wolno zabijać postronnych graczy będących poza tym domem, jeśli nie mają do niego dostępu. Czyli, nie stosujemy prywatnych domków jako bezpiecznego miejsca, z którego możemy bezkarnie zabijać innych graczy - jednak mamy prawo w taki sposób przepędzić agresywne jednostki spod naszego domostwa. 6.Zakazane jest sztuczne atakowanie innych graczy w miejscach "wskrzeszania" by włączyć/przedłużyć im czas walki w ten sposób blokując czary podróży. Co wolno: 1. Mordować i grabić do woli jeśli tylko jest to zgodne z naszą koncepcją postaci i nie łamie regulaminu. Nikt nie będzie nikogo wsadzał dowięzienia za PvP! Ale... - Fabularnie jeśli straż zobaczy takie zachowanie może wydalić delikwentów z miasta - wygnanie z miasta zgodne z systemem straży. Bierzcie to pod uwage dobierając miejsce walki żeby PvP pod bramą miasta było świadomym wyborem możliwości( nie pewniakiem ) banicji z tego miasta bez zdziwienia "czemu?". 2. Rozwiewając pytania o tak zwane "PK bez słowa" - Jakkolwiek nie jest mile postrzegane od strony fabularnej to od strony regulaminu w pewnych wypadkach jest dozwolone i nikt wam nic za to nie zrobi. Ale.. trzeba pamiętać tu o zasadach flag PvP, poniżej przykłady: a. Atakujący z włączoną flagą PvP, obrońca z włączoną flagą PvP - co do zasady dozwolone, 2 postacie PvP. Jednak mile widziane jest mimo wszystko zachowanie jakiegoś kliamtu ;) b. Atakujący z włączoną flagą PvP, obrońca z wyłączoną flagą PvP - niedozwolone c. Atakujący z wyłączoną flagą PvP, obrońca z włączoną flagą PvP - niedozwolone d. Atakujący z wyłączoną flagą PvP, obrońca z wyłączoną flagą PvP - zakazane. Gdy obie postacie mają wyłączoną flagę PvP wszelakie walki między nimi powinny mieć uzasadnienie fabularne lub obie postacie dobrowolnie przystępują do walk jak np. trening. Powyższe pkty. nie dotyczą wojen gildyjnych - chcecie się lać gildiami to wasza sprawa, bez względu na flagi PvP.
Ale... Działa to w dwie strony. Jeżeli widząc postać w włączoną flagą pvp odrazu rzucamy się do ucieczki (nie podejmując rozmowy) i ta postać rusza za nami w pościg, to jeżli nas złapie i zabije, to nie jest to traktowane jako niedozwolone pvp bez słowa.
3.Lootowanie/grabienie innych - Nie ma zakazu lootowania (przypominamy o insure ;)) - jednak należy pamietać o tym, żeby nie wykazywać się złą wolą i nie psuć totalnie gry innym. Miejcie też na uwadze to, że podnoszenie przedmiotów z ciała innego gracza włącza nam flagę PvP i blokuje jej wyłączenie na 60 minut. By uniknąć tego np. przy zbieraniu poległych znajomych należy być z nimi w drużynie a poszczególne osoby muszą mieć włączoną opcję "pozwolenia na lootowanie przez drużynę". - Przełączać ją można klikając na swoją postać i wybierając z menu kontextowego Party can loot me/Party cannot loot my. Przy przełączeniu dostajemy stosowny komunikat tak by mieć pewność, która opcja jest aktywna. 4.Gdy prowadzimy wojne między gildiami przeciwnicy nie otrzymują statusu kryminalisty ani nie mogą zgłaszać się na status mordercy co za tym idzie mechanicznie moga walczyć w miastach. Ale... - Fabularnie jeśli straż zobaczy takie zachowanie może wydalić delikwentów z miasta - wygnanie z miasta zgodne z systemem straży. Bierzcie to pod uwage dobierając miejsce walki żeby PvP w środku miasta było świadomym wyborem możliwości( nie pewniakiem ) banicji z tego miasta bez zdziwienia "czemu?". Wojny gildii
NPC Lichwiarz na czarnym rynku w kanałach Nowego Minoc ma dodatkowo(bo normalie robi tam za bankiera, jak by kto nie wiedział) opcję przekazywania łapówek "władzom" by poprawić opinię o danym osobniku - co pozwala naszej postaci na wykupienie się ze statusu "perm reda". Za każde zabójstwo naliczone na perma pobierane jest 50 000. Czyli, minimalnie 250 000 przy zgłoszonych 5 zabójstwach postaci blue przez red ( próg perm reda). Im więcej taka postać nazabija osób, które PvP nie chcą i nie mają flagi pvp tym większy będzie koszt zdjęcia statusu perm red. Sam status perm reda wiąze się po prostu z wiecznie włączoną flagą PvP - nie ma powiązania z fabularnym systemem banicji z miast. Lichwiarz reaguje na zdanie "Chcę zapłacić za przymnięcie oka na me przewinienia." - z polskimi jak i bez polskich znaków. Jest to zabezpieczenie by ktoś przez przypadek nie wydał masy złota podczas rozmowy przy Lichwiarzu. Jesli chemy sprawdzic ile nas bedzie kosztowala lapowka to starczy spytac lichwiarza uzywajac w zdaniu slowa klucz - "koszt" Np. "Jakie będą koszty poprawy opinii władz o mych występkach". Złoto musi być w banku w formie monet a nie w czekach. NIE wplątujcie mistrzów gry w wasze zwady. Walczcie, mordujcie się i niech wygra lepszy - żaden GM nie lubi pilnować i karać więc dajcie nam też się bawić i oszczędźcie marudzenia "a on mnie zabił", które i tak w niczym nie pomoże! Na koniec najważniejsza "zasada" - bawcie się i miejcie dystans do samych siebie. To jest gra i ma służyć do rozrywki i zabawy ;] Dodano: 2015-05-06 |