Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Rzucanie(Throwing)
Rzucanie jest jedną z umiejętności bojowych jakie może nauczyć się nasza postać jednak by jej poprawnie używać trzeba wiedzieć, że:

  • Każda broń miotana ma 3 zasięgi: maxymalny, minimalny i efektywny.
  • Zasięg maxymalny to taki na jaki jest możliwe rzucanie tą bronią pod warunkiem, iż mamy odpowiednio dużo siły. Jest on wyświetlany jako zasięg domyślny broni gdy ta leży w skrzyni itp.
  • Zasięg minimalny to zasięg, na którym mamy niewielkie pole zamachu a broń nie może się dostatecznie rozpędzić.
  • Zasięg efektywny to zasięg na jaki możemy rzucać broń i jaki jest wyświetlany na broni gdy trzymamy ją w dłoni -  ale nigdy nie przekroczy on zasięgu maxymalnego.
  • Zasięg efektywny liczymy z naszej siły( liczą się wszelakie mikstury i dodatki) -> (Siła -30) / 10. Gdy jest większy niż maxymalny zasięga danej broni to bierzemy maxymalny a jak mniejszy niż minimalny to bierzemy minimalny.
  • Rzucając w postać znajdującą się w zasięgu minimalnym otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci.
  • Używając broni miotanej w zwarciu jako broni białej otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci możliwy do zredukowania przez umiejętność walki mieczami lub wysoką zręczność( 12 - walka mieczami/10 lub zręczność /10,  liczy się tylko podstawowa zręczność bez dodatków).
  • Rzucając na końcówkę zasięgu maxymalnego broni ( ostatnie pole ) zadajemy już zmniejszone obrażenia o 47 di.
  • Rzucając na zasięg efektywny gdy cel jest dalej niż zasięg minimalny ale nie znajduje się na ostatnim polu zasięgu maxymalnego używamy pełnych możliwości broni miotanych.
  • Gdy używamy broni miotanej trzymając w drugiej ręce tarczę otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci możliwy do zniwelowania przez umiejętność parowania. (12 - parowanie /10).
  • Gdy używamy broni miotanej trzymając w drugiej ręce tarczę otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia zależny od naszej podstawowej zręczności, max -10 hci,  niwelowany od 100 zręczności( bez dodatków ).

Broń miotaną wykonuje i naprawia kowal.

  • Broń miotana jako broń zasięgowa może wylosować się z takimi samymi właściwościami jak łuki, czyli "velocity", "balanced" itd.
  • Broń miotana jako broń zasięgowa ma takie same progi maxymalne właściwości pomocniczych jak łuki, czyli 25 hit chance increase, 25 defence chance increase, 120 luck i odporności do 18.

Musicie też wiedzieć, iż nie istnieją grafiki i animacje dla trzymanej w ręku broni miotanej na postaci innej niż postacie z grafiką gargulca(podziękowania dla twórców...) dlatego samą broń można zobaczyć jedynie w okienku postaci(paperdollu) zaś w walce widzimy jak postać za każdym razem wyciąga broń zza pasa i rzuca nią w przeciwnika - nie trzyma jej ciągle w dłoni. Oczywiście widzimy także jak nasza broń leci i rani przeciwników itd. co zresztą wygląda bardzo efektownie ;)

 

Nazwa broniWym. SiłaZasięg maxymalnyZasięg MinimalnyObrażeniaSzybkośćAtaki specialne
Kindżał do rzucania  25   7   2  11-15  2.75s  mysticarc
Atak Wstrząsu

Gwieździsty Czakram

 60   11   4  16-20  4s  Zignorowanie Obrony Przeciwnika
Śmiertelne Uderzenie
Cyklon  40   9   3 13-17  3.25s  Ruchomy Strzał
infusedthrow

 


elfu
Dodano: 2015-06-08
(Ostatnia Zmiana: 2015-09-28)