Rozdział III. Klejnot w Koronie.
Rzucanie(Throwing) Rzucanie jest jedną z umiejętności bojowych jakie może nauczyć się nasza postać jednak by jej poprawnie używać trzeba wiedzieć, że:
- Każda broń miotana ma 3 zasięgi: maxymalny, minimalny i efektywny.
- Zasięg maxymalny to taki na jaki jest możliwe rzucanie tą bronią pod warunkiem, iż mamy odpowiednio dużo siły. Jest on wyświetlany jako zasięg domyślny broni gdy ta leży w skrzyni itp.
- Zasięg minimalny to zasięg, na którym mamy niewielkie pole zamachu a broń nie może się dostatecznie rozpędzić.
- Zasięg efektywny to zasięg na jaki możemy rzucać broń i jaki jest wyświetlany na broni gdy trzymamy ją w dłoni - ale nigdy nie przekroczy on zasięgu maxymalnego.
- Zasięg efektywny liczymy z naszej siły( liczą się wszelakie mikstury i dodatki) -> (Siła -30) / 10. Gdy jest większy niż maxymalny zasięga danej broni to bierzemy maxymalny a jak mniejszy niż minimalny to bierzemy minimalny.
- Rzucając w postać znajdującą się w zasięgu minimalnym otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci.
- Używając broni miotanej w zwarciu jako broni białej otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci możliwy do zredukowania przez umiejętność walki mieczami lub wysoką zręczność( 12 - walka mieczami/10 lub zręczność /10, liczy się tylko podstawowa zręczność bez dodatków).
- Rzucając na końcówkę zasięgu maxymalnego broni ( ostatnie pole ) zadajemy już zmniejszone obrażenia o 47 di.
- Rzucając na zasięg efektywny gdy cel jest dalej niż zasięg minimalny ale nie znajduje się na ostatnim polu zasięgu maxymalnego używamy pełnych możliwości broni miotanych.
- Gdy używamy broni miotanej trzymając w drugiej ręce tarczę otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia -12 hci możliwy do zniwelowania przez umiejętność parowania. (12 - parowanie /10).
- Gdy używamy broni miotanej trzymając w drugiej ręce tarczę otrzymujemy ujemny modyfikator do trafienia zależny od naszej podstawowej zręczności, max -10 hci, niwelowany od 100 zręczności( bez dodatków ).
Broń miotaną wykonuje i naprawia kowal.
- Broń miotana jako broń zasięgowa może wylosować się z takimi samymi właściwościami jak łuki, czyli "velocity", "balanced" itd.
- Broń miotana jako broń zasięgowa ma takie same progi maxymalne właściwości pomocniczych jak łuki, czyli 25 hit chance increase, 25 defence chance increase, 120 luck i odporności do 18.
Musicie też wiedzieć, iż nie istnieją grafiki i animacje dla trzymanej w ręku broni miotanej na postaci innej niż postacie z grafiką gargulca(podziękowania dla twórców...) dlatego samą broń można zobaczyć jedynie w okienku postaci(paperdollu) zaś w walce widzimy jak postać za każdym razem wyciąga broń zza pasa i rzuca nią w przeciwnika - nie trzyma jej ciągle w dłoni. Oczywiście widzimy także jak nasza broń leci i rani przeciwników itd. co zresztą wygląda bardzo efektownie ;)
Nazwa broni | Wym. Siła | Zasięg maxymalny | Zasięg Minimalny | Obrażenia | Szybkość | Ataki specialne |
Kindżał do rzucania |
25 |
7 |
2 |
11-15 |
2.75s |

 |
Gwieździsty Czakram
|
60 |
11 |
4 |
16-20 |
4s |

 |
Cyklon |
40 |
9 |
3 |
13-17 |
3.25s |

 |
elfu Dodano: 2015-06-08 (Ostatnia Zmiana: 2015-09-28)
|