Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Złodziejstwo

ZłodziejstwoWieczór był zimny i wietrzny, więc próżno było wyruszać na połów. Wybrałem się więc do centrum stolicy w poszukiwaniu rozrywek wszelakich.

Rybak niewiele grosza ma przy duszy, więc jedyne co mi zostało to oglądanie ulicznych grajków pod bankiem - centrum Britannii. Miasto to pełne złoczyńców, opryszków i parających się magią demoniczną ludzi. Owego dnia, gdym stał zabawiany przez barda okradziono mnie z całego mego dobytku ówczesnego - złodziej skradł mą sakiewkę! Natychmiast żem zorientował się i ruszył w pogoń za człekiem. Widząc, iż marne me szanse w pościgu, krzyknąłem głośno, iż człek ten złodziejem, więc wszyscy zebrani ruszyli w pościg.

Pierwsza w łopatkę ugodziła go strzała. Biedak rycząc z agonii, a może po prostu z przerażenia, opadł na kolana przed nami. Pędzący jeździec skruszył buławą jego czaszkę, ku uciesze znudzonych wieśniaków zebranych tam owego dnia. Bruk pokrył się krwią. "To ten złodziej z szajki! Wreszcieszmy go dopadli!" krzyknął łucznik, po czym splunął na trupa.

Choć wszyscy już się rozeszli, ja dalej trwałem w przerażeniu. Ktoś podszedł do mnie. "Zabiłeś go." Rzekł. "Tak, to właśnie ty go zabiłeś". Odwróciłem się, lecz nie zobaczyłem ni żywego ducha. "Zabiłeś" - to słowo słyszę za każdym razem, kiedy o tym mysłę.

Nienawiść do złodziejów rosła z dnia na dzień. Rozprawiając z pewnym bardem ktoś podrzucił mi śmierdzącą, zgniłą zresztą już głowę pod nogi wołając "kto wyznaczył nagrodę za tego bandytę?". "To obrzydliwe" stwierdziłem, "Trzymać przy sobie ludzkie członki". "A co ty, baba?" stwierdził ktoś ku uciesze pozostałych. "Nie możecie ich przecież wszystkich zabić, złodzieji - to tylko ludzie, potrzebują na chleb!" rzekłem, nie zwracając uwagi na drwini "Zabijecie wszystkich, i co dalej?". "Dalej weźmiemy się za morderców." Odpowiedział któryś z nich. "Ale wtedy sami będziecie mordercami" oponowałem, ale nikt nie zwracał na mnie już uwagi.".
"Zabiłeś go" - wciąż to słysze. "Zabiłeś, tak to ty..."

Umiejętność złodziejstwo służy do okradania innych postaci w grze. Złodziej jest taką postacią, której umiejętności zależą w dużo większym stopniu od umiejętności gracza, niż od wysokości umiejętności  postaci.

Tworząc nową postać nie możemy jeszcze okradać większości innych graczy. Aby móc to robić, należy wstąpić do gildii złodziejskiej. Warunki przystapienia do gildii:
- przynajmniej 55 umiejętności Złodziejstwo;
- przynajmniej 7 dni istnienia postaci
- postać nikogo nie zabiła
- postać nie należy do żadnej gildii NPC.

Postać, która nie jest w gildii złodziejskiej, może okradać:
- NPC poza zasięgiem straży, którzy nie są sprzedawcami (np. niebieskich i czerwonym healerów, ale już nie żółtych, którzy sprzedają bandaże i mikstury heal i cure);
- "redów" i kryminalistów;
- postacie z tej samej gildii
- postacie z gildii, z którą toczy wojnę gildia, do której należy postać.

Trzeba pamiętać, że:
- Okradając gracza zawsze, wyrzuci nas z ukrycia. Nie da się okradać innych graczy będąc ukrytym.
- Okradając NPC wyrzuci nas z ukrycia tylko gdy nam się nie uda któryś z testów.

Dodatkowo każdy złodziej może próbować okradać potwory z którymi nie jest aktualnie w zwarciu. Można w ten sposób ukraść złoto, składniki itp.. 

Od 100% umiejętności złodziej ma możliwość "ukradzenia" licznych artefaktów oraz przedmiotów dekoracyjnych z podziemi a także, przy każdym okradaniu potwora, szansę na rzadki przedmiot. Ozdoby do "kradzieży" dostępne są w Doom oraz Underworld.

Artefakty pojawiają się w różnych lochach/podziemiach a częstotliwość ich spawnu jest losowa od 16  do 32 dni. Mają także mniej wytrzymałości w porównaniu z tymi zdobytymi z bossów.

Każdego potwora można okraść z rzadkiego przedmiotu tylko raz w ciągu jego życia.
Szansa na sukces jest silnie zależna od umiejętności złodziejstwa oraz sławy potwora zatem warto mieć 120 złodziejstwa oraz okradać jak najmocniejsze potwory by zminimalizować poświęcony czas i ilość prób.


PrzedmiotOpis
http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Mana_Draught.png Napar Mocy Błyskawicznie przywraca od 25 do 40 many. Można użyć raz na 10 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Seed_Of_Life.png Nasiono Życia Błyskawicznie przywraca od 25 do 40 punktów życia. Można użyć raz na 10 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Balm_Of_Protection.png Balsam Ochrony Redukuje od 50 do 100% obrażeń obszarowych specjalnych regionów podziemi.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Balm_Of_Strength.png Balsam Siły Zwiększa siłę o 10.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Balm_Of_Swiftness.png Balsam Zwinności Zwiększa zręczność o 10.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Balm_Of_Wisdom.png Balsam Mądrości Zwiększa inteligencję o 10.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Life_Shield_Lotion.png Olejek Tarczy Redukuje od 50 do 100% obrażeń powodowanych wysysaniem życia przez sukuby i macki przedwiecznego.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Stone_Skin_Lotion.png Olejek Kamiennej Skóry Zwiększa odporność fizyczną o 30 ale redukuje odporność na ogień i zimno o 5.
Czas ich działania: 30 minut.
Można użyć raz na 30 minut.
 http://www.uoclone.pl/content/images/skills/stealing/Gem_Of_Salvation.png Klejnot Zbawienia Klejnot jest pobłogosławiony a przy śmierci właściciel ma możliwość skorzystania z jego mocy i wskrzeszenia się. Użycie powoduje zniszczenie klejnotu. Można użyć raz na 6 godzin.

  • Jednocześnie można mieć nałożony na siebie tylko jeden olejek lub balsam
  • Balsamy do statystyk sumują się z miksturami i czarami..

Istnieje także system przedmiotów/kontenerów dla złodzieja i NPC Pasera. Cały system jest dodatkową możliwością zarobienia nieco złota od NPC bo jak wszyscy wiemy złodziej łatwo nie ma.

  • W niektórych sklepach NPC (Minoc,Magincia) oraz podziemiach pojawiają się spawny przedmiotów do "ukradzenia". By je ukraść starczy podejść i użyć umiejętności okradania - oczywiście moze nam się nie udać i sprowadzimy na siebie uwagę straży itp.. trzeba uważać i myśleć.
  • Kazdy przedmiot ma swoją wartość uzależnioną wprost od umiejętności okradającego. Czyli Np. "Kosztowna rzeźba" będzie mogła być spieniężona za więcej jeśli ukradnie ją wprawny złodziej niż jeśli zawinie ją żółtodziób.
  • Skradzione fanty z tego systemu skupuje nowy NPC Paser. Znaleźć go można na czarnym rynku w kanałach Nowego Minoc.
  • Przy udanym użyciu umiejętności złodziejstwa na kontenerze z tego systemu istnieje mała szansa, iż otrzymamy jakąś specjalną nagrodę zamiast zwykłego przedmiotu dla pasera.

 

Ponadto:

  • By ukrócić tak zwane "okradanie na bezczela" w samej szacie pośmiertnej itp. istnieje zautomatyzowany system nadawania banicji w mieście związany z okradaniem.
    • Gdy zostaniemy złapani na kradziezy to jeśli nasza postać nie jest przebrana/nie ma zmienionej formy lub nie jest ukryta, zostanie automatycznie wpisana na listę banicji na kolejne 48 godzin.
    • Gdy się przebierzemy/zmienimy itp. ale zostaniemy wykryci i ubici do kilku minut po kradzieży na terenie miasta, trafiamy na listę banicji na kolejne 48 godzin.
    • W wypadku gdy postać jest już na liście banicji a uda jej się przekraść i ponownie zostanie tak złapana, banicja zostaje przedłużona o kolejne 96 godzin itd..
    • Ponadto ciągłe okradanie w szacie pośmiertnej/na golasa i od tak "bezczelnie"/bez klimatu, nie ukrywając nawet, że jest się złodziejem będzie skutkowało permanentnym trafieniem na listę banicji danego miasta. Można grać złodziejem i okradać ofiary z klimatem,zmieniając swój wygląd i opis lub można po prostu trolować i skończyć z nieużyteczną postacią, która nie może pokazać się w mieście - zastanówcie się zanim zaczniecie. Mechanika naszego serwera jakkolwiek daje możliwości okradania graczy to ogranicza to do potrzeb zarobkowych i kładzie nacisk na klimat samej rozgrywki a nie uporczywe uprzykrzanie gry innym.

Dodatkowo by nie pozwalać na nieklimatyczne wykorzystywanie mechaniki:
  • Nie da się używać umiejętności okradania na terenie regionu z wyłączonym PvP.
  • Nie da się używać umiejętności okradania mając otwartą skrzynię bankową.
  • Poprawiono błąd gdy złodziej mógł ubezpieczać niedawno ukradzione przedmioty.
  • Nie da się już wkładać niedawno ukradzionych przedmiotów do skrzyni bankowej ani odsyłać torbą odesłania.

Kilka Porad:

Złodziejstwo jest umiejętnością, której ćwiczenie jest bardzo czasochłonne, dlatego zalecamy wzięcie 50% przy samym tworzeniu postaci.

Maksymalna waga przedmiotu kradzionego to złodziejstwo/10, czyli jeśli nasza postać ma 50 złodziejstwa, może kraść przedmioty o wadze do 5 kamieni, a jeśli ma 80 może kraść przedmioty o wadze do 8 kamieni itd.

Jeśli użyjemy złodziejstwa na konkretnej postaci, ukradniemy (oczywiście jeśli próba się powiedzie) losowy przedmiot z plecaka postaci.

W celu kradzieży konkretnego przedmiotu, otwieramy paperdoll postaci i klikamy dwukrotnie na jej plecak. W tym momencie nasza postać próbuje zajrzeć do plecaka innej postaci, za co odpowiedzialne jest szperanie. Jeśli nam się powiedzie, na naszym ekranie pojawi się zawartość plecaka drugiej postaci. Przy każdej próbie, udanej bądź nie, blokuję się przyrost karmy (aż do ewentualnego odwiedzenia ankhu) oraz tracimy małe ilości tejże.

Jeśli teraz użyjemy złodziejstwa na konkretnym przedmiocie w plecaku innej postaci, będziemy próbowali go ukraść. Jeśli się nam powiedzie, przedmiot wyląduje w naszym plecaku. Teraz zaczyna się zabawa - nasza postać dostaje crima na 2 minuty, więc można ją bezkarnie zabić nawet w mieście (jeśli ukradniemy więcej niż jeden przedmiot, crim będzie trwał dłużej). Jeśli zginiemy przed upływem 2 minut od ukradzeniem danego przedmiotu, trafia on automatycznie do plecaka właściciela.

Jest wiele taktyk ucieczki przed naszymi rozwścieczonymi ofiarami. Jedną z nich jest zastosowanie ukrywania. Zaletą tego jest to, iż niewiele postaci potrafi wykrywać ukrytych. Należy jednak pamiętać, że w takim stanie wciąż można zostać zranionym przez wszelakie obrażenia obszarowe.

Warto również wykorzystać zaklęcia takie jak "incognito" czy też narzędzie diguise kit. Okradzieni gracze natychmiast rzucą się w pogoń za nami (zazwyczaj), a na hasło "złodziej" wszyscy wokół również. Złodziej powinien zrobić wszystko, aby uniknąć rozpoznania przez inne postacie, ponieważ o jego czynach natychmiast dowiedzą się inni gracze, co go praktycznie dyskwalifikuje i skazuje na śmierć z rąk innych.

Ostatnią umiejętnością jaka może się przydać złodziejowi jest walka pięściami. Dzięki niej możemy wykonywać atak "disarm", który przenosi oręż przeciwnika do jego plecaka, dzięki czemu możemy ów oręż ukraść.



Dodano: 2006-02-04
(Ostatnia Zmiana: 2017-02-23)