Rozdział III. Klejnot w Koronie. Złodziejstwo Rybak niewiele grosza ma przy duszy, więc jedyne co mi zostało to oglądanie ulicznych grajków pod bankiem - centrum Britannii. Miasto to pełne złoczyńców, opryszków i parających się magią demoniczną ludzi. Owego dnia, gdym stał zabawiany przez barda okradziono mnie z całego mego dobytku ówczesnego - złodziej skradł mą sakiewkę! Natychmiast żem zorientował się i ruszył w pogoń za człekiem. Widząc, iż marne me szanse w pościgu, krzyknąłem głośno, iż człek ten złodziejem, więc wszyscy zebrani ruszyli w pościg. Pierwsza w łopatkę ugodziła go strzała. Biedak rycząc z agonii, a może po prostu z przerażenia, opadł na kolana przed nami. Pędzący jeździec skruszył buławą jego czaszkę, ku uciesze znudzonych wieśniaków zebranych tam owego dnia. Bruk pokrył się krwią. "To ten złodziej z szajki! Wreszcieszmy go dopadli!" krzyknął łucznik, po czym splunął na trupa. Choć wszyscy już się rozeszli, ja dalej trwałem w przerażeniu. Ktoś podszedł do mnie. "Zabiłeś go." Rzekł. "Tak, to właśnie ty go zabiłeś". Odwróciłem się, lecz nie zobaczyłem ni żywego ducha. "Zabiłeś" - to słowo słyszę za każdym razem, kiedy o tym mysłę. Nienawiść do złodziejów rosła z dnia na dzień. Rozprawiając z pewnym bardem ktoś podrzucił mi śmierdzącą, zgniłą zresztą już głowę pod nogi wołając "kto wyznaczył nagrodę za tego bandytę?". "To obrzydliwe" stwierdziłem, "Trzymać przy sobie ludzkie członki". "A co ty, baba?" stwierdził ktoś ku uciesze pozostałych. "Nie możecie ich przecież wszystkich zabić, złodzieji - to tylko ludzie, potrzebują na chleb!" rzekłem, nie zwracając uwagi na drwini "Zabijecie wszystkich, i co dalej?". "Dalej weźmiemy się za morderców." Odpowiedział któryś z nich. "Ale wtedy sami będziecie mordercami" oponowałem, ale nikt nie zwracał na mnie już uwagi.". Tworząc nową postać nie możemy jeszcze okradać większości innych graczy. Aby móc to robić, należy wstąpić do gildii złodziejskiej. Warunki przystapienia do gildii: - przynajmniej 55 umiejętności Złodziejstwo; - przynajmniej 7 dni istnienia postaci - postać nikogo nie zabiła - postać nie należy do żadnej gildii NPC. Postać, która nie jest w gildii złodziejskiej, może okradać: - NPC poza zasięgiem straży, którzy nie są sprzedawcami (np. niebieskich i czerwonym healerów, ale już nie żółtych, którzy sprzedają bandaże i mikstury heal i cure); - "redów" i kryminalistów; - postacie z tej samej gildii - postacie z gildii, z którą toczy wojnę gildia, do której należy postać. Trzeba pamiętać, że: - Okradając gracza zawsze, wyrzuci nas z ukrycia. Nie da się okradać innych graczy będąc ukrytym. - Okradając NPC wyrzuci nas z ukrycia tylko gdy nam się nie uda któryś z testów. Dodatkowo każdy złodziej może próbować okradać potwory z którymi nie jest aktualnie w zwarciu. Można w ten sposób ukraść złoto, składniki itp.. Od 100% umiejętności złodziej ma możliwość "ukradzenia" licznych artefaktów oraz przedmiotów dekoracyjnych z podziemi a także, przy każdym okradaniu potwora, szansę na rzadki przedmiot. Ozdoby do "kradzieży" dostępne są w Doom oraz Underworld. Artefakty pojawiają się w różnych lochach/podziemiach a częstotliwość ich spawnu jest losowa od 16 do 32 dni. Mają także mniej wytrzymałości w porównaniu z tymi zdobytymi z bossów. Każdego potwora można okraść z rzadkiego przedmiotu tylko raz w ciągu jego życia. Szansa na sukces jest silnie zależna od umiejętności złodziejstwa oraz sławy potwora zatem warto mieć 120 złodziejstwa oraz okradać jak najmocniejsze potwory by zminimalizować poświęcony czas i ilość prób.
Istnieje także system przedmiotów/kontenerów dla złodzieja i NPC Pasera. Cały system jest dodatkową możliwością zarobienia nieco złota od NPC bo jak wszyscy wiemy złodziej łatwo nie ma.
Ponadto:
Dodatkowo by nie pozwalać na nieklimatyczne wykorzystywanie mechaniki:
Kilka Porad: Złodziejstwo jest umiejętnością, której ćwiczenie jest bardzo czasochłonne, dlatego zalecamy wzięcie 50% przy samym tworzeniu postaci. Maksymalna waga przedmiotu kradzionego to złodziejstwo/10, czyli jeśli nasza postać ma 50 złodziejstwa, może kraść przedmioty o wadze do 5 kamieni, a jeśli ma 80 może kraść przedmioty o wadze do 8 kamieni itd. Jeśli użyjemy złodziejstwa na konkretnej postaci, ukradniemy (oczywiście jeśli próba się powiedzie) losowy przedmiot z plecaka postaci. W celu kradzieży konkretnego przedmiotu, otwieramy paperdoll postaci i klikamy dwukrotnie na jej plecak. W tym momencie nasza postać próbuje zajrzeć do plecaka innej postaci, za co odpowiedzialne jest szperanie. Jeśli nam się powiedzie, na naszym ekranie pojawi się zawartość plecaka drugiej postaci. Przy każdej próbie, udanej bądź nie, blokuję się przyrost karmy (aż do ewentualnego odwiedzenia ankhu) oraz tracimy małe ilości tejże. Jeśli teraz użyjemy złodziejstwa na konkretnym przedmiocie w plecaku innej postaci, będziemy próbowali go ukraść. Jeśli się nam powiedzie, przedmiot wyląduje w naszym plecaku. Teraz zaczyna się zabawa - nasza postać dostaje crima na 2 minuty, więc można ją bezkarnie zabić nawet w mieście (jeśli ukradniemy więcej niż jeden przedmiot, crim będzie trwał dłużej). Jeśli zginiemy przed upływem 2 minut od ukradzeniem danego przedmiotu, trafia on automatycznie do plecaka właściciela. Jest wiele taktyk ucieczki przed naszymi rozwścieczonymi ofiarami. Jedną z nich jest zastosowanie ukrywania. Zaletą tego jest to, iż niewiele postaci potrafi wykrywać ukrytych. Należy jednak pamiętać, że w takim stanie wciąż można zostać zranionym przez wszelakie obrażenia obszarowe. Warto również wykorzystać zaklęcia takie jak "incognito" czy też narzędzie diguise kit. Okradzieni gracze natychmiast rzucą się w pogoń za nami (zazwyczaj), a na hasło "złodziej" wszyscy wokół również. Złodziej powinien zrobić wszystko, aby uniknąć rozpoznania przez inne postacie, ponieważ o jego czynach natychmiast dowiedzą się inni gracze, co go praktycznie dyskwalifikuje i skazuje na śmierć z rąk innych. Ostatnią umiejętnością jaka może się przydać złodziejowi jest walka pięściami. Dzięki niej możemy wykonywać atak "disarm", który przenosi oręż przeciwnika do jego plecaka, dzięki czemu możemy ów oręż ukraść. Dodano: 2006-02-04 |