Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Poisoning (Zatruwanie)
ZatruwanieByło już późne popołudnie, gdy Yingar jako pomocnik kucharza zjawił sie w willi Lorda Faliana, burmistrza Vesper, z plecakiem wypełninym świerzymi owocami prosto z farm w rolniczym mieście Yew. Lord zorganizował wielką ucztę z okazji rozbicia gildii złodzieji w mieście. W związku z tym trzeba było na wieczór przygotować wiele smakowitych potraw by uraczyć nimi zaproszonych z odległych krain magnatów, bogatych kupców i sławnych władców sąsiednich miast. Gdy uczta na dobre sie rozkręciła Yingar dostał polecenie by zanieść do wielkiej sali beczkę wytrawnego trunku z najlepszych winogron w całej Sosarii. Po drodze zatrzymał sie na korytarzu, rozejrzał dookoła. Z oddali dobiegały odgłosy hucznej zabawy, łotrzyk jednak był teraz sam, nie widziany przez nikogo. Wykorzystał tą okazje by pokazać Falianowi, że głupio postąpił wypowiadając wojne podziemiom. Zręcznym ruchem wyrzucił z rękawa małą zieloną fiolkę i złapał ją w locie dłonią. Ostrożnie wyciągnął korek, otworzył beczułkę i powoli wlał zawartość butelki do naczynia z elfim winem. Zakrył beczkę, poruszał nią troche, mieszając ze sobą jej zawartość i ruszył dalej w kierunku wielkiej sali. Ledwo przekroczywszy jej progi młody kuchcik dostał polecenie od kamerdynera napełnienia kieliszków trunkiem. Zrobił to pospiesznie. Zaraz potem Lord Falian wzniósł uroczysty toast za zwycięstwo prawa nad chaosem. To był ostatni toast jego i wielu zebranych gości.

Zatruwanie nie jest umiejętnością łatwą do wyuczenia, jednakże wprawny truciciel może odnieść z niej bardzo duże korzyści. Główną zaletą jest zatruwanie broni (sztylety, krisy, piki itp.), dzięki czemu, używając ataku specjalnego Infectious Strike (zob. Ataki Specjalne) możemy skazić krew przeciwnika, zadając mu przy tym poważne rany. Zatruwania można nauczyć się od NPC - Mistrza Gildii Złodziei.

Poniższa tabelka ilustruje zależność między progami nakładania na broń, a siłą danej trucizny:



Poziom umiejętnościObrażeniaCzas Trwania
0 - 60 Słaba średnio 3,75 - 7% max hp ( 2 - 8 obrażeń od trucizny redukowanych przez odp. na trucizny ) co 2.25 sec. przez 10 cykli
30 - 70 Zwykła średnio 5 - 10% max hp ( 4 - 11 obrażeń od trucizny redukowanych przez odp. na trucizny ) co 3.25 sec. przez 10 cykli
60 - 100 Większa średnio 7,5 - 15% max hp ( 14 - 20 obrażeń od trucizny redukowanych przez odp. na trucizny ) co 4.25 sec. przez 10 cykli
95 - 100 Śmiertelna średnio 15 - 30% max hp ( 25 - 33 obrażeń od trucizny redukowanych przez odp. na trucizny ) co 5.25 sec. przez 15 cykli
tylko z ataku specjalnego/czaru - Zabójcza średnio 17,5 - 33% max hp ( 35 - 50 obrażeń od trucizny redukowanych przez odp. na trucizny ) co 5.25 sec. przez 20 cykli



Komunikaty, które pojawią się jeśli postać zostanie zatruta:


Siła truciznyKiedy zatruta jest Twoja postaćKiedy zatruty jest Twój cel
Słaba *You feel a bit nauseous* *Target looks ill.*
Zwykła *You feel disorientated and nauseous!* *Target looks extremely ill.*
Większa *You begin to feel pain throughout your body!* *Target stumbles around in confusion and pain.*
Śmiertelna *You feel extremely weak and are in severe pain!* *Target is wracked with extreme pain.*
Zabójcza *You are in extreme pain, and require immediate aid!* *Target begins to spasm uncontrollably.*



Poza broniami, możemy zatruć również jedzenie i picie. Samo nałożenie trucizny jest co prawda dużo łatwiejsze, ale zdecydowanie trudniej jest komuś podsunąć skażone jedzenie.

Umiejętność ta wpływa również na siłę czarów Trucizna(trzeci krąg) i Ściana Trucizny(piąty krąg). Aby obliczyć siłę jaką przybierze trucizna, w przypadku gdy mag posiada umiejętność zatruwania, należy posłużyć się następującym wzorem:
X = (poziom umiejętności "szacowanie inteligencji" * 10 + poziom umiejętności "zatruwanie" * 10)/2

XSiła trucizny
1000 lub więcej Śmiertelna ( z 10% szansą na Zabójczą przy umiejętności zatruwania na przynajmniej 100 w wypadku czaru Trucizna z 3 kręgu)
więcej niż 850 Większa
więcej niż 650 Zwykła
650 lub mniej Słaba

Dodano: 2006-02-04
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-26)