Rozdział III. Klejnot w Koronie. Mining (Górnictwo) ![]() -Hej Bert. Widzę, że w końcu przyszedłeś pokopać z nami. Co...ruda się skończyła? A klienci czekają na nowe zbroje? -Tak Hander, niestety trzeba nakopać zapasy. -A więc na początek na dobrą pracę usiądź z nami i napijmy się... Sprawy górnictwa: -Z jednej grudy rudy po przetopieniu otrzymujemy 2 sztabki. -Ruda Numythril jest najcięższą do znalezienia, natomiast ruda żelaza najłatwiejszą. -Doświadczony górnik ma większe prawdopodobieństwo znalezienia kolorowych rud niż mniej doświadczony górnik. -Kiedy górnik odkryje złoże kolorowej rudy, to będzie ona się pojawiała zawsze w tym samym miejscu, bez względu kto będzie tam kopał. -Gdy górnik dotrze do minimalnego wymogu umiejętności i wykopuje już kolorową rudę, ma on 50% szanse na jej wydobycie. -Od 100% górnictwa jest szansa na wykopanie dużych klejnotów. -Kopiąć mamy także szane na wykopanie zwykłych klejnotów i siarki. -Każdy górnik kopie tą sama ilość rudy na wszystkich poziomach umiejętności,( 3 grudy za uderzeniem) jednak czy dostanie on więcej kolorowych rud czy mniej zależy już od jego poziomu. -Kopanie kolorowych rud powinno zwiększyć szybkość nauki umiejętności bardziej niż kopanie zwykłego żelaza. -Przetapianie kolorowej rudy na sztabki zwiększa szybkość nauki umiejętności bardziej niż przetapianie zwykłego żelaza. -Postać walcząca toporami otrzymuje dodatkowy bonus do zadawanych obrażeń zależny od poziomu górnictwa( nie sumiuje się z Drwalnictwem). - Ta umiejętność liczy się do obniżenia kosztów ataków specjalnych. - Kopiąc poza rejonami miast, górnik ma dodatkowo szansę na odkrycie depozytu saletry lub siarki. Taki depozyt zniknie wraz z jego wyczerpaniem lub po godzinie od czasu odnalezienia. -Gdzieniegdzie do podziemi i jaskiń dodano dodatkowe spawny depozytów saletry i siarki - te znikają tylko po wyczerpaniu. -By pozyskać saletrę lub siarkę z depozytu należy użyć na nich kilofa/łopaty. Narzędzia górnicze: -Gargulce lub kamienne gargulce czasami noszą "kilofy gargulców. Te kilofy wydobywają podwójną ilość rudy nim się złamią. Kilofy te wydobywają również rude wyższą o "poziom" niż ta która jest obecnie(w miejscu gdzie powinien być brąz wydobędziemy złoto, w miejscu veritu będzie valorit itp.). Działa to tylko przy kolorowych rudach i nie zmienia koloru rudy na stałe. Przy kopaniu tym kilofem jest możliwość wykopania Żywiołaka ziemi. Górnicy uważajcie, te potwory są niezwykle silne. -Narzędzia górnicze wysokiej jakości jak wzmocnione kilofy i łopaty i kilofy gargulców mogą zostać zdobyte przez kowali jako nagroda za wykonanie zamówienia ( Bulk Order Deed). Wzmocnione narzędzia są bardziej wytrzymałe a co za tym idzie wydobywają więcej rudy niż zwykle. Sprawy kowalstwa: -Kowal nie może użyć kolorowych sztab dopóki nie będzie miał odpowiedniego poziomu umiejętności do danego koloru. -Jeśli kowal dotrze do minimalnego wymogu umiejętności danego koloru to sukces wykucia danego przedmiotu w tym kolorze będzie nadal taki sam jak dla żelaza Ciekawostki: -Aby użyć kilofa należy go trzymać w ręce, kliknąć na niego 2 razy kursorem i wskazać teren do kopania. ( żeby cały czas nie klikać, najlepiej wejść w Papperdoll, później w Options i tam ustawić sobie skróty do kopania) -Większość początkujących kowali ma bardziej rozwiniętą umiejętność górnictwa niż kowalstwa. -Jedne złoże rudy zajmuje obszar 5x5 kratek i posiada od 10 do 38 rudy. -Umiejętność majsterkowicza działa tak samo na normalnych jak i kolorowych sztabach, wynik jest ten sam.
Dodano: 2006-02-04 |