Rozdział III. Klejnot w Koronie.
Górnictwo (Mining) Słońce wolno kryło się za horyzontem, gdy przed wejściem do jaskini stanął człowiek. Popatrzał niepewnie, poprawił uprząż towarzyszącej mu jucznej lamie i sięgnął po coś do plecaka. Po chwili merdania wyciągnąć czarną butlę, choć może to sam płyn był aż tak czarny. Na jego twarzy wyszedł grymas, gdy zerknął na dziwnie bulgoczący w środku napój, po czym wyjął korek i jednym łykiem wypił wszystko. Gdy skończył i otworzył oczy, widać było wielką zmianę, jaką przyniosła mu owa mikstura. Oczy zaczęły się świecić na żółto. Dla zwykłego człowieka może byłoby to dziwne, może pomyślałby, że to wampir, ale dla tegoż człeka nie było to żadną nowością. Nagle w ciemności, daleko w jaskini, 10 par oczu zabłysło tak samo żółtym światłem. Normalny człowiek zobaczywszy to, uciekałby do Magincji, gdzie pepero rośnie, ale ów człowiek się nie bał. Szybkim ruchem wyjął kilof z plecaka i wolnym krokiem ruszył na wprost. Zwykły człowiek uciekając do Magincji pomyślałby, że to samobójca, bo kilofem nie rusza się na takie bestie, jakie pewnie się tam kryją, lecz ów człowiek wiedział co go czeka. Szedł spokojnie i zatrzymał się. – Hej Bert! Widzę, że w końcu przyszedłeś pokopać z nami. Co... ruda się skończyła? A klienci czekają na nowe zbroje? – Tak Hander, niestety trzeba nakopać zapasy. – A więc na początek, na dobrą pracę, usiądź z nami i napijmy się...
Sprawy górnictwa
- Z jednej grudy rudy po przetopieniu otrzymujemy 2 sztabki.
- Ruda Numythril jest najcięższą do znalezienia, natomiast ruda żelaza najłatwiejszą.
- Doświadczony górnik ma większe prawdopodobieństwo znalezienia kolorowych rud niż mniej doświadczony górnik.
- Kiedy górnik odkryje złoże kolorowej rudy, to będzie ona się pojawiała zawsze w tym samym miejscu, bez względu na to, kto będzie tam kopał.
- Gdy górnik osiągnie minimalny próg umiejętności i wykopuje już kolorową rudę, ma on 50% szansy na jej wydobycie.
- Od 100% górnictwa jest szansa na wykopanie dużych klejnotów.
- Kopiąć mamy także szansę na wykopanie zwykłych klejnotów i siarki.
- Każdy górnik kopie tę samą ilość rudy na wszystkich poziomach umiejętności (5 grud za jednym uderzeniem), jednak czy dostanie on więcej kolorowych rud czy mniej zależy już od jego poziomu umiejętności.
- Kopanie kolorowych rud ma większą szybkość nauki umiejętności niż kopanie zwykłego żelaza.
- Przetapianie kolorowej rudy na sztabki zwiększa szybkość nauki umiejętności bardziej niż przetapianie zwykłego żelaza.
- Postać walcząca toporami otrzymuje dodatkowy bonus do zadawanych obrażeń zależny od poziomu górnictwa (nie sumiuje się z Drwalnictwem).
- Ta umiejętność liczy się do obniżenia kosztów ataków specjalnych.
- Kopiąc poza rejonami miast, górnik ma dodatkowo szansę na odkrycie depozytu saletry lub siarki. Taki depozyt zniknie wraz z jego wyczerpaniem lub po godzinie od czasu odnalezienia.
- Gdzieniegdzie do podziemi i jaskiń dodano dodatkowe spawny depozytów saletry i siarki. Te znikają tylko po wyczerpaniu.
- By pozyskać saletrę lub siarkę z depozytu należy użyć na nich kilofa/łopaty.
Narzędzia górnicze
- Gargulce lub kamienne gargulce czasami noszą "kilofy gargulców". Te kilofy wydobywają podwójną ilość rudy nim się wyczerpią. Kilofy te wydobywają również rudę wyższą o "poziom" niż ta, która jest obecnie (w miejscu gdzie powinien być brąz wydobędziemy złoto, w miejscu veritu będzie valorit itp.). Działa to tylko przy kolorowych rudach i nie zmienia koloru rudy na stałe. Przy kopaniu tym kilofem jest możliwość wykopania żywiołaka ziemi. Górnicy uważajcie, te potwory są niezwykle silne!
- Narzędzia górnicze wysokiej jakości, jak wzmocnione kilofy, łopaty i kilofy gargulców, mogą zostać zdobyte przez kowali jako nagroda za wykonanie zlecenie rzemieślnicze (Bulk Order Deed).
- Wzmocnione narzędzia są bardziej wytrzymałe a co za tym idzie wydobywają więcej rudy niż zwykłe.
Sprawy kowalstwa
- Kowal nie może użyć kolorowych sztab dopóki nie będzie miał odpowiedniego poziomu umiejętności do danego koloru.
- Jeśli kowal dotrze do minimalnego wymogu umiejętności danego koloru to sukces wykucia danego przedmiotu w tym kolorze będzie nadal taki sam jak dla żelaza.
Ciekawostki
- Aby użyć kilofa, należy go trzymać w ręce, kliknąć na niego 2 razy kursorem i wskazać teren do kopania (żeby cały czas nie klikać, najlepiej wejść w Papperdoll, później w Options i tam ustawić sobie skróty do kopania).
- Większość początkujących kowali ma bardziej rozwiniętą umiejętność górnictwa niż kowalstwa.
- Jedne złoże rudy zajmuje obszar 6x6 kratek i posiada od 15 do 51 rudy.
- Umiejętność majsterkowicza działa tak samo na normalnych jak i kolorowych sztabach, wynik jest ten sam.
Ruda i sztabki | Wygląd | MEtal | Min. poziom skilla | Trudność przetopu | Ilość Rudy |
 |
 |
Żelazo |
– |
40% |
22.0% |
 |
 |
Stara Miedź |
65.0 |
60.0% |
9.0% |
 |
 |
Miedź |
67.5 |
62.5% |
8.0% |
 |
 |
Brąz |
70.0 |
65.0% |
7.5% |
 |
 |
Ruda Cienia |
72.5 |
67.5% |
7.25% |
 |
 |
Srebro |
75.0 |
70.0% |
7.0% |
 |
 |
Adamantium |
77.5 |
72.5% |
6.5% |
 |
 |
Złoto |
80.0 |
75.0% |
6.25% |
 |
 |
Agapit |
82.5 |
77.5% |
5.75% |
 |
 |
Mythril |
85.0 |
80.0% |
4.0% |
 |
 |
Veryt |
87.5 |
82.5% |
4.75% |
 |
 |
Merkite |
90.0 |
85.0% |
3.5% |
 |
 |
Merythium |
92.5 |
87.5% |
3.0% |
 |
 |
Dyrconyx |
95.0 |
90.0% |
2.0% |
 |
 |
Valoryt |
97.0 |
92.5% |
2.25% |
 |
 |
Numythril |
99.0 |
95% |
1.25% |
Dodano: 2006-02-04 (Ostatnia Zmiana: 2023-04-03)
|