»System Punktów Doświadczenia - Oficjalna Strona UOClone Shard: Tajemnica Edari

Rozdział III. Klejnot w Koronie.

System Punktów Doświadczenia
System Punktów Doświadczenia jest to system nakierowany na promowanie klimatu i ogólniepojętego Role-Play postaci graczy. Jest on niezależny od "punktów na konto"  z regulaminu gry a uzyskane dzięki niemu punkty dają nam możliwość szybszego rozwoju postaci a w przyszłości także dostęp do dodatkowej "klimatycznej" treści gry nieosiągalnej innymi metodami.  



Za co można otrzymać xp ?
  • Klimat/odgrywanie postaci - nie więcej niż 1 XP dzienie na całe konto.
  • Wkład w rozwój serwera owocujący trwałymi zmianami, czyli np. pomoc na serwerze budowlanym przy mapie, kompleksowy i zaakceptowany opis autoquesta/autoeventu wraz z dialogami i mechaniką itd.  Czy coś jest trwałym wkładem zależy czy pozostanie na serwerze czy będzie jednorazową zabawą. W wypadku tej drugiej opcji nadawane są punkty na konto a nie XP.

Co można robić z tymi XP ?

  • Kupować umiejętności.
  • Kupować drobne dodatki do statystyk postaci.
  • Kupować punkty na konto na potrzeby systemu nagród za punkty na koncie.
  • W przyszłości także nowe, nieprocentowe umiejętności/zdolności z poza "skillcapa", niemające wpływu na PvP a dostępne jedynie za punkty XP ( np. Malarstwo,Archeologia  itp, więc warto )

No dobra, to już wiem ale jak ja dostanę te XP w grze ?
Od Mistrzów Gry oczywiście :) Żeby było sprawiedliwie i by uniknąc sytuacji gdy ktoś "klimaci do 1 XP a potem olewka" lub natrudzi się a GM akurat nie będzie w grze, punkty będą przyznawane co jakiś czas na podstawie logów postaci. Dzięki takiemu rozwiązaniu GM raz na jakiś czas usiądzie i poczyta sobie co ci gracze nagadali i na podstawie całego loga określi ile tych XP się należy.

Nigdy nie otrzymacie ujemnych XP, jednak nieklimatyczne zachowania mogą po prostu wyzerować się lub obniżyć wartość XP z "czytania loga".

Podczas takiej oceny bierzemy pod uwagę:

  • Samo odgrywanie postaci.
  • Interakcję z innymi graczami.
  • Interakcję z otoczeniem i NPC ( dialogi w stylu "bank" "kupc" "sprzedac" i inne tego typu "chodzenie na łatwiznę" będą negatywnie wpływały na rozliczenie XP tak samo jak wszelkie nieklimatyczne zachowania i używanie książek do celów rozmowy w grze niczym na IRC itp.)

Oczywiście będą też sytuacje gdy GM akurat będzie widział jakąś scenkę i nagrodzi graczy od razu - Wszystko będzie zapisane do logów i przy ich czytaniu, GM będzie wiedział, że za daną sytuację była już nagroda by nie dawać jej podwójnie.

Ważnym wyznacznikiem czy postać w ogóle otrzyma jakieś XP jest jej opis wyglądu w grze - jeśli postać ma bylejaki opis to gracz nie będzie dostawał za nią XP, więc jeśli ktoś liczy na punkty z tego systemu, niech napisze solidny (nie "dwuzdaniowy dopuszczalny" ale porządny) opis wyglądu swojej postaci. Więcej o opisie w dziale 3. Opis ZEWNĘTRZNY postaci, działu Tworzenie Postaci.

Nie mamy też nic przeciwko jak taki opis postaci napisze wam znajomy itp. Liczy się efekt końcowy i zadowolenie z "klimatu" otoczenia, graczy, którzy ten opis czytają.

Od zera do bohatera ale tak nie do końca....
XP są za klimat i są systemem fabularnym, więc nie powinno was dziwić, że nie da się "wyklimacić" wojownika czy arcymaga jedynie siedząc w karczmie i pijąc piwo - Do tego trzeba mieć jakieś podstawy, więc umiejętności walki bronią oraz rzucania czarów można kupować za XP od poziomu 60%. Do 60 trzeba sobie wyćwiczyć.

To teraz trochę mechaniki:

Na wstępie ważna nformacja - GM nie cofa wydanych XP i  nie ma nawet takiej możliwości. Dlatego dobrze się zastanówcie zanim wydacie na coś zebrane punkty.

Pamiętajcie też by mieć wolny skillcap lub odpowiedniednie umiejętności ustawianie na "spadanie" w wypadku zapełnionego skillcapa by nie zmarnować części efektu XP (np. da tylko 0,4 zamiast 1% bo nie będzie miejsca).

Menu do obsługi systemu otwieramy za pomocą komendy [xp

Umiejętności możemy kupować po 1 XP za:

  • Ponizej 40% - wydanie 1 xp podnosi umiejętność na 40%.
  • 40-50 ->  +10% za 1XP
  • 50-60 -> +5% za 1 XP
  • 60-80 -> +4% za 1 XP
  • 80-100 -> +2% za 1 XP
  • 100-110 -> +1% za 1 XP (ale postac musi miec "zjedzony" odpowiedni zwój mocy)
  • 110-120 -> +0,5% za 1 XP (ale postac musi miec "zjedzony" odpowiedni zwój mocy)
Kupując umiejętności za XP nie da się nimi przekroczyć określonego na liście prgou tj. mając 77% umiejętności i wydając XP dobijemy nim tylko 3% do zadanego progu 80% zamiast +4% itd. więc warto pomyśleć przed rozdaniem XP.

Dodatki do statystyk za XP:
  • 1 punkt życia za 2 XP (maksymalnie można kupić 4 punkty hp na postać)
  • 1 punkt many za 2 XP (maksymalnie można kupić 4 punkty many na postać)
  • 1 punkt staminy za 2 XP (maksymalnie można kupić 4 punkty staminy na postać)

Punkty na konto za XP :

  • 1 punkt na konto za 1 XP.

Umiejętności i zdolności za XP:

  • Wkrótce...
KILKA ISTOTNYCH UWAG DOTYCZĄCYCH RPG

elfu
Dodano: 2015-11-08
(Ostatnia Zmiana: 2017-05-04)