Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Poziomy PvM
UO to bardzo stara i fajna gra. Ma swoje niezaprzeczalne plusy ale brakuje jej trochę treści z nowszysch MMO. Dlatego by rozwinąć zabawę poza znane ramy UO wprowadziliśmy nowy system: Poziomy Postaci ( levele PvM ). Jest to dodatek nie mający żadnego wpływu na PvP a dający nowe możliwości i zabawę w PvM. Osoby lubiące UO dla tego bo to właśnie "stare dobre UO" będą mogły "olać" cały system a dla osób chcących rozwijać swoją postac poza utartymi schematami umiejętności i statystyk UO, mamy masę zbierania expa ( pkt. chwały  za PvM) oraz trudnych decyzji w co zainwestować punkty.

Za zabijanie potworów otrzymujecie rodzaj punktów doświadczenia PvM, czyli punkty chwały.
Skumulowane pkt. chwały nabijają nam poziomy(levele) PvM zgodnie ze wzorem: (n*(n-1)/2) * 100000 exp, gdzie n to poziom na który zbieramy doswiadczenie.

Punkty chwały:

  • Kazdy potwór przy śmierci daje pewną ilość doświadczenia zależną od jego punktów życia i umiejętności.
  • W wypadku drużyny, punkty chwały za potwora są rozdzielane miedzy jej członków ale tylko w obrębie 12 pól od zabitego potwora.
  • System daje dodatkowy bonus 5% do punktów chwały na terenie lochów/podziemi
  • Punkty chwały NIE są przyznawane na terenie miast i w regionach czempionów.
  • Przy każdej śmierci w PvM poza terenami miast i czempionów tracimy 30% nabitych punktów chwały z aktualnie nabijanego poziomu. Czyli, padając gdy mamy wbity 2 poziom i nabite 10 000 punktow chwały na kolejny zostaniemy z 7000 itd.
  • Dodatkowo punkty chwały można zdobywać poprzez zdobywanie wiedzy z Antycznych Manuskryptów:
    • Manuskrypty można kupować za:
      • Złoto od Npc skryby. Zwój na 10 000 za 20 000 złotych monet.
      • Denary Kompani Wschodniej Handlowej od aukcjonera. Zwój na 10 000 punktów chwały za 40 000 denarów.
      • Srebrniki Ligi Kupieckiej od aukcjonera. Zwój na 10 000 punktów chwały za 40 000 sredrników.
    • Manuskrypty można także zdobyć z jednego z władców podziemi, czyli Paroxysmus, Iskrząca Aura, Zwyrodniała Driada, Strażnik Wyspy, Potwór z Głębin. ( ok 10% szans )

Poziomy:

  • Zdobywając punkty chwały nabijamy poziomy PvM.
  • Każdy kolejny poziom wymaga większej ilości punktów chwały.
  • Poziomy można nabijać praktycznie w nieskończoność ale realnie rzecz biorąc 50 poziom to już spore osiągniecie.
  • Za każdy wbity poziom postać otrzymuje jeden punkt PvM.
  • Korzystając z komenty [PvMStats otwieramy menu PvM a w nim:
    • Widzimy ile mamy doświadczenia, jaki mamy poziom i ile musimy zebrać na kolejny oraz ilość wolnych punktów PvM.
    • Możemy wydawać punkty PvM na :
      • Za 1 pkt: podniesienie naszych zdolności bojowych przeciwko danym typom potworów. Po +5% na każdy wydany punkt ( max +80%).
      • Za 1 pkt: podniesienie naszej odporności na ataki wyprowadzane przez dane potwory. Po 4% na każdy wydany punkt ( max 20% ).
  • Poziomy PvM będą także biletem wstępu do niektórych nowych lokacji w przyszłości, związanymi z tym systemem. Np. trzeba 10 poziom by wejść do nowego lochu PvM itp.

Poniżej znajdziecie spis grup potworów z tego systemu:

  • Kościane Humanoidy: kościany demon, kościany rycerz, kościany mag, szkielet.
  • Wielkie Robale: ścierwojad, wielki żuk, żuk runiczny, żuk ognisty, żuk żelazny.
  • Obserwatory: obserwator, pradawny obserwatorm, larwa obserwatora.
  • Minotaury: udręczony minotaur, kapitan minotaurów, zwiadowca minotaurów, minotaur.
  • Betriony: arcymag betrion, pradawny betrion, wojownik betrion.
  • Gobliny: wszystkie gobliny, duzo ich.
  • Wielkie Psowate: ptakolis, cu sidhe, worg.
  • Ptakopodobne: pyre, ognisty ptak, smoczy paw, młody smoczy paw.
  • Roślinne: żniwiarz, rosiczka, drzewiec, mroczny drzewiec, oszalała driada.
  • Bagniaki: cierniokrzew, bagienna macka, bijące pnącza, tangle, potwór bagienny, wielonóg.
  • Pełzające: yamadon, srtebrny/lodowy/ognisty wąż, wąż, lodowa/ognista żmija, gigantyczny wąż.
  • Wielogłowe: hydra, trójglowy potwór, ettin.
  • Pierwotne: lurg, troglodyta.
  • Wodne: leviathan, kraken, wąż morski, potwór morski.
  • Mechaniczne: golem, juggernaut, mechaniczny konstrukt, kulisty konstrukt.

Reasumując, nasza postać może stać się lepsza w walce z poszczególnymi przeciwnikami a tylko od nas zależy, w którym kierunku będziemy ją rozwijać i przeciw, którym potworom.


elfu
Dodano: 2016-08-25
(Ostatnia Zmiana: 2021-11-03)