Rozdział III. Klejnot w Koronie.

System Trenerów/Instruktorów.

Większość graczy zna UO od lat i mimo szczerych chęci na nowe postacie, ma już po prostu dość prozaicznego "koxu" - ten system ma temu zaradzić. Trenerzy to nic innego jak możliwość opłacenia złotem nauki umiejętności i statystyk postaci. Tanio nie jest ale stanowi to dobrą alternatywę dla "koxu" i dodatkowo zwiększa wartość samego złota w relacjach między graczami.

  • Zamiast ślęczeć godzinami nad jakaś umiejętnością można po prostu zarobić trochę złota czy to przez handel z graczami czy PvM/PvP itd. i wykupić u trenera ineresujące nas statystyki oraz umiejętności.
  • Trenować za złoto można jedynie umiejętności nierzemieślnicze i niewydobywcze ( poza rybołówstwem ).
  • Umiejętności można kupować jedynie do progu dostępnego dla naszej postaci, czyli mając np. próg szermierki na 100 można kupić do 100 a mając próg do 120 do 120. Progi trzeba odblokować normalnie zwojami mocy, wiec nic nowego.
  • Statystyki można kupować do max, czyli do 125 na jedną.
  • Oczywiście nie da się tak przekroczyć skillcapa/statcapa. Niby to oczywiste ale lepiej napisać...
  • Każdy trener może rozwijać wszystkie statystyki ale tylko niektóre umiejętności - są ustawieni tak by to miało sens fabularny. By nie ciągać ludzi po całym świecie trenerzy zostali skupienie w koło Nowego Minoc. Osoby mające banicję lub chcące się uczyć szemranych i "zakazanych" nauk znajdą trenerów w kanałach pod miastem:
    • W koszarach Nowego Minoc można nauczyć się wszystkich umiejętności bojowych.
    • W Świątyni Innisara - Rycerstwa, części umiejętności bojowych oraz bitewnego zewu.
    • Trener w pracowni "alchemicznej" oferuje szereg umiejętności mistycznych oraz magicznych.
    • Druid w kręgu nieopodal Nowego Minoc uczy magii natury, części innych umiejętności magicznych oraz oswajania itd.
    • W kanałach Nowego Minoc - u kilku różnych trenerów: Nekromancji i umiejętności magicznych, złodziejskich, sztuki cieni, barda oraz bojowych.
    • Rybactwo można trenować u trenera Porcie Morskim.
    • Umiejętności barda można trenować w Gmachu Spotkań w Nowym Minoc.
  • Wypowiedzenie przy trenerze zdania ze słowem kluczowym "ucz" lub "trenuj" otwiera okno nauki. W oknie nauki wybieramy dostępną u trenera umiejętność a następnie po zniknięciu okna zostaniemy spytanie w grze ile umiejętności chcemy sę nauczyć. Wpisujemy wybraną wartość i jeśli posiadamy odpowiednią ilosć złota oraz miejsce na umiejętności zostajemy nauczeni ile potrzeba. Złoto jest pobierane wprost ze skrzyni bankowej i musi byc w formie monet a nie czeków.
  • Trener uczy tylko umiejętności ktore ma dostępne a przyciski nauki na oknie pojawiają się jedynie przy umiejętnościach/statystykach, które są odblokowane(mają strzałke w górę, czyli mogą rosnąć)
  • Koszt 1 pkt statystyki to nowa statystyka * 300 monet. Czyli, z 50 na 51 to 15 300 monet, z 119 na 120 36 000 itp. Im wiyższa statystyka tym drożej. Reasumując - koszt wszystkich statystyk postaci jak by rozwijać tylko złotem to około 6 milionów.
  • Koszt 0,1 umiejętności to nowy poziom umiejętności * 30 monet do 100% i  umiejętność * 50 ponad 100 %. Czyli, z 30 na 30,1 to 903 ale już z 99,9 na 100 to 3000. Im wyższa umiejętność tym więcej. Reasumijąc - koszt 1 umiejętności rozwijanej od 30 samym złotem to w zależności od progu maxymalnego nawet około  2,5 miliona. Skillcap to 720 wiec jak by chcieć kupić wszystkie umiejętności samym złotem bez ćwiczenia - powiedzmy build 6x 120 to wyszło by jakieś 15 milionów.
  • Koszty sa na tyle niskie by system był opłacalny a na tyle wysokie by napędzać wartość złota i system nie był calkowitym zamiennikiem obecnego stylu gry.
  • Raczej nikt nie będzie robił postaci tylko za pomocą złota bo jakoś to złoto trzeba też zarobić a i w ramach zarabiania złota postać się zapewne sporo rozwinie, czyli zamieniamy nudny kox na różne czynności związane ze zdobywaniem złota mając na horyzoncie jasny cel i wymierne efekty pracy, które można sobie przeliczyć wprost na umiejętności.
  • System liczy ceny na podstawie bazowych wartości umiejętności/statystyk, więc mimo, iż w ekwipunku możecie mieć np. +7 Int i przez to na statusie 37 to system policzy poprawnie cene za skok z 30 na 31 itd. Nie ma znaczenia czy uczycie się więc w ekwipunku czy bez.
  • System daje dużą dowolnosć w kształtowaniu statystyk i umiejętności postaci ale NIE JEST "IDOTOODPORNY" - Jeśli zadeklarujecie, że chcecie się nauczyć ileś danej umiejętności/statystyki ale nie będziecie mieli wystarczająco wolnego miejsca/strzałek przy umiejętnościach w dół itd. trener nauczy was tylko tyle ile jest w stanie ale pobierze całą kwotę. Analogicznie do rzeczywistości - płacicie za kurs prawa jazdy ale czy się nauczycie to już wasz problem.

Dodatkowo umiejętności można wykupić również u specjalnego trenera - Wszechwiedzącego za ederiańskie monety.

  • Wszechwiedzący to zwykły trener z tą różnicą , że ma w swoim repertuarze większość umiejętności oraz, iż uczy umiejętności w przedziale jedynie 90 - 120. 
  • Koszt 0,1 umiejętności czy statystyki u wszechwiedzącego jest stały i wynosi 80 edariańskich monet za 0,1 lub +1.
  • Tak samo jak w przypadku innych trenerów opłata za trening pobierana jest z banku a nie z plecaka gracza.
  • Wszechwiedzącego możecie znaleźć na terenie Portu Morskiego.

elfu
Dodano: 2016-08-25
(Ostatnia Zmiana: 2016-09-23)