Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Uwagi dotyczące RPG
Poniżej znajdziecie kilka uwag, przykładów, które mogą mieć wpływ na PD lub ich brak:
  1. Przypominamy, że nie wolno łączyć postaci (patrz regulamin) – postacie z tego samego konta nie istnieją dla siebie, nie mogą być „braćmi” „kuzynami” itp, nie mogą się znać w żaden sposób, ani pozyskiwać od siebie informacji.
  2. Nie wolno używać zwrotów takich jak np. „okej”, „fajnie”, „zajebiście”, „akwizycja”, ”mam 70k”,”muszę relog”… itp.
  3. Wulgaryzmy są oczywiście dozwolone – ale tylko wulgaryzmy utrzymane W KLIMACIE, stosowne do sytuacji. Przykładów nie przytoczymy, ale wierzymy w waszą wyobraźnię.
  4. Nie pokazujemy środkowych palców nikomu online :), bo ten gest nie mieści się w klimacie naszego świata i nie trafia do nas dorabianie ideologii opartej na historycznym pochodzeniu gestu – obecnie jest on zbyt uwspółcześniony i spopularyzowany w realu i tyle.
  5. Nie tłumaczymy nowym graczom zasad gry będąc online („czyli np. kliknij tu, „rysuje na ziemi runy- I R C itd.), chyba że uda się to zrobić w sposób naprawdę subtelny i nie naruszający klimatu. Rozumiemy, że w większości przypadków powoduje Wami w tych sytuacjach chęć pomocy – i to jest bardzo fajne, ale niestety tłumacząc nowym graczom cokolwiek poprzez łamanie zasad klimatu tylko uczycie ich, że tak można i zachęcacie do naśladowania.  W takich sytuacjach zawsze lepiej odesłać do GM albo nawet samemu wysłać GM Pagesa z prośbą o pomoc. Poza tym, zdarzają się również takie przypadki, że całkowicie nie dbacie przy tym o klimat i lecą teksty bez żadnych hamulców – „wbijaj na discorda”, ”lepszy będzie uosteam”, „komenda taka i taka” itd, a takie zachowanie nie tylko nie przysporzy Wam PD, ale na pewno będzie miało negatywne skutki.
  6. Zwracając się do NPC  powinno się używać pełnych zdań albo chociaż całych zwrotów. Rzucanie co chwilę słowa „saldo”, „bank”, „kupię”, „oddaj”- wygląda bardzo biernie i psuje obraz świata, szczególnie, że najczęściej jest to praktykowane w najludniejszych miejscach w grze.
  7. Jaskrawe nawiązania do reala, aktualnych zdarzeń, również nie są mile widziane (np. nawiązywanie do Ikei przy opowiadaniu o meblach, krzyczenie „kamehameha” podczas walki itp.)
  8. Inspirowanie się książkami czy filmami fantasy jest w porządku dopóki nie jest to wierne zapożyczanie – np. nazywanie swojego „sługi”- gracza „Fetor” albo nazywanie postaci Yennefer itp.
  9. Nadużywanie Caps Locka (chociaż tutaj naprawdę trzeba przedobrzyć aby to było brane pod uwagę)
  10. Odgrywanie postaci zupełnie niezgodne z założeniami rasy lub klasy, w przypadku rasowców lub kandydatów na rasowców (np. młody elf uczący człowieka jak zabijać owce dla większej ilości wełny, młody mroczny elf żebrzący/błagający o pomoc/złoto u ludzi itp.)
  11. Nagminne, zdecydowanie przesadzone, używanie w rozmowach skrótów przy określaniu gildii – bardzo źle to wygląda i burzy wizję świata. To tak jakby za każdym razem chcąc powiedzieć  „to znaczy” pisać w grze „tzn.”
  12. Co prawda nie wpływa to spacjalnie minusowo na PD, ale… emotki typu: *zastanawia się jak odciągnąć bestię*,  *pomyślał o swym łuku* , *zastanawia się gdzie się znajduje* itp. są niezbyt poprawne, bo skąd gracz interpretujący Twoje emocje może wiedzieć, że zastanawiasz się akurat nad tym, jak odciągnąć bestię albo myślisz akurat o swoim łuku? Itd. Emocje to emocje, można je bardzo obrazowo opisać ale nikt nie siedzi waszym postaciom w głowie i nie może poznać szczegółów niektórych stanów. W powyższym przypadku lepsze byłoby np. *Skupionym wzrokiem wodzi za bestią, wygląda jakby się nad czymś zastanawiał.*

Dodano: 2016-10-06
(Ostatnia Zmiana: 2021-06-26)