Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Rybołówstwo (Fishing)
RybołówstwoBył wczesny świt, słońce nieśmiało wychylało się zza horyzontu, zaś ptaki dopiero zaczęły swój poranny koncert...
Starszy człowiek, wyglądający na około 60 lat żwawo zmierzał w kierunku przystani, pogwizdując sobie cichutko stara rybacka szantę i wspominał czasy, gdy miał swa własną smoczą łódź, na której polował na morskie węże, zaś wieczorami w knajpie opowiadał dzieciarni opowieści o niesłychanych i baśniowych potworach morskich. Miał na sobie stargana przez przyrodę kurtkę, w jednym ręku trzymał kosz wiklinowy, zaś w drugiej dzierżył bambusową długa wędkę a zza pasa groźnie wystawała mu rękojeść długiego noża. Stary rybak, bo o nim mowa, usiadł na skraju mola, założył przynętę na haczyk i począł wykonywać zajęcie, którym się trudził od wielu lat...
Mijały godziny...
W koszyku rosła góra szamocących się ryb pragnących wrócić do swego domu, zaś obok koszyka leżały różnego rodzaju śmiecie: buty i inne dziwne rzeczy wyrzucane przez ludzi do wody, które rybak wyłowił...
Tak około południowej klepsydry rybak wyciągnął z wody dziwny przedmiot. Po bliższym przyjrzeniu się ów przedmiot okazał się starą mapą skarbów. Ucieszony niezmiernie postanowił sprzedać ją za duże pieniądze jakiemuś krewkiemu młodzikowi, szukającemu przygód. Nastał wieczór. Rybak zaczął szykować się do powrotu do domu, gdzie zamierzał filetować ryby i je później usmażyć - były cenniejsze niż surowe i z większym zyskiem mógł je sprzedać. Nagle woda wokół pomostu zaczęła się marszczyć, stary człowiek bez zastanowienia rzucił się do ucieczki, porzucając na pastwę żywiołaka wody cały swój urobek. Potwór w gejzerze wody zaczął siać zniszczenie i śmierć rozwścieczony zuchwałością małego człeka...
Nastał kolejny dzień... Rybak znów szedł na pomost, tym razem z nowa wędka i koszykiem, nucąc jak zawsze swą pieśń..."


Umiejętność ta to nic innego jak łowienie ryb. Dzięki niej będziemy mogli nieźle zarobić, spędzając długie godziny na łowieniu ryb. Jednak nie tylko ryby możemy wyłowić. Poniżej tabela z tym co możemy wyciągnąć z wody.
Dodatkowo, poza rybami przedstawionymi poniżej, możemy wyłowić liczne gatunki krabów i homarów przedstawione w dziale Homary i Kraby.

Rybołówstwo jest też jedną z umiejętności zaliczających się do obniżenia kosztów many ataków specjalnych.

Wprawny rybak, tj. od 90% umiejętności, może korzystać z sieci rybackich podwajających ilość wyławianych zasobów, natomiast od poziomu 110% umiejętności – z wielkich sieci rybackich, które potrajają ilość wydobywanych zasobów.


PrzedmiotOpisPróg Umiejętności
Muszelki Za każdym razem, gdy próbujemy coś złowić, istnieje szansa na to, iż w naszej sieci o haczyk zaczepi się jakaś muszelka. W muszelkach znajdziemy czarne perły, które są składnikiem potrzebnym magom i alchemikom. By wydobyć perły z muszelek wystarczy 2-klik na muszlę. 0
SandałyTrzewikiButyWysokie buty To jest to co początkujący rybak najczęściej będzie wyciągał na haczyku. Całkiem nieźle można na tym zarobić sprzedając obuwie u szewca. 0
RybaRyba
RybaRyba
Ryby – im większa umiejętność, tym więcej ich łowimy. Z każdej ryby możemy uzyskać 4 filety tnąc ją przy pomocy noża. Kawałki takie możemy później usmażyć (z pomocą umiejętności Gotowanie).

Istnieją róne gatunki ryb i niektóre wymagają większego progu umiejętności. Więcej informacji o dancyh gatunkach znajdziecie w dziale Ryby.
0
Małe brązowe rybki Małe brązowe rybki, które po zjedzeniu podnoszą inteligencję o 12 punktów na 7 minut. 0
Małe seledynowe rybki Małe seledynowe rybki, które po zjedzeniu podnoszą zręczność o 35 punktów na 7 minut. 0
Małe zielone rybki Małe zielone rybki, które po zjedzeniu podnoszą siłę o 35 punktów na 7 minut. 0
Małe jasnozielone rybki Małe jasnozielone rybki, które po zjedzeniu przywracają całą staminę. 0
Sieć Specjalna sieć, która nie służy do połowu ryb. Po jej zarzuceniu pojawiają się różne bestie morskie (np. żywiołak wody, kraken, wąż morski, potwór morski, itp.). Można ją znaleźć w ciałach pokonanych wodnych maszkar. 80
Wielka ryba Wielka ryba, którą możemy wykorzystać do zrobienia wspaniałego trofeum (wymagany wysoki poziom Majsterkowania oraz narzędzie Taxidermy Kit). Można ją również przerobić na 100 filetów używając noża. Na taką rybę trzeba jednak czatować na głębokiej wodzie. 80
Mapa skarbów Mapa skarbów – czylil mapa, dzięki której będziesz mógł wykopać skarb. 90
http://www.uoclone.pl/content/images/kamienie/biala_perla.png Biała perła – jeden z użytkowych Kamieni Szlachetnych. 90
Wiadomośc w butelceZwinięta mapaZwinięta mapa To nic innego jak wiadomość w butelce. Aby ją wydostać z butelki kliknij na butelkę dwukrotnie. Na pergaminie będziesz miał zapisane położenie zatopionej skrzyni. Butelka taka będzie w ciele wodnego monstrum. Można ją wyłowić tylko na głębokiej wodzie. Czasem trafiają się rzadkie, antyczne wiadomości "SOS" prowadzące do skrzyń o zwiększonym poziomie. 100
Drewniana skrzyniaMetalowa skrzynia Zatopiona skrzynia, o której dowiadujesz się z listu w butelce. Jeśli zarzucisz wędkę dokładnie w miejsce, o którym jest mowa na pergaminie, wyciągniesz taką właśnie skrzynię, jeśli obok wyłowisz różnego rodzaju śmiecie np. poduszki, obrazy, szkielety, itp.

Skrzynie z antycznych wiadomości "SOS" zawierają unikalne magiczne sieci do przyzwania Leviathana (75%), mającego 25% szans na artefakt ozdobny lub Potwora z Głębin (25%, ang. Osiredon the Scalis Enforcer), czyli jednego z bossów. Zalosowany z Leviathana ozdobny artefakt pojawia się w plecaku osoby zarzucającej sieć.
65

W tabeli powyżej często pojawia się określenie "głęboka woda" – jest to obszar wody oddalony przynajmniej 14 pól od lądu, praktycznie osiągalny jedynie z łodzi.

Dodano: 2006-02-04
(Ostatnia Zmiana: 2023-01-23)