Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Szermierka(Fencing )
SzermierkaStało się to pewnego późno jesiennego poranka. Pewien człek podróżował dziarsko przez las. Pod jego nogami znajdowały się tysiąc kolorowe licie słające całą drogę przez w większoci wykarczowany przez drwalów las. Gdzieniegdzie można było słyszeć piękny piew skowronka, groźny ryk niedźwiedzia czy uderzanie o drzewo dzioba dzięcioła. Były to nieliczne miejsca jakie w tej krainie były już tak mało dziewicze. Po pewnym czasie a było to dwie może trzy klepsydry po klepsydrze południowej człowiek wyszedł z lasu. Zza widnokręgu ukazały się piękne i okazałe góry przy których zawsze można było zobaczyć górników szukających swego wiecącego szczęcia - złota. Człowiek znał te góry w końcu wychowywał się w pobliskiej wiosce. Jednak kroki człeka nie zmierzały w stronę wioski lecz do górskiej przełęczy która pozwalała przejć ludziom do najczystszego w pobliżu jeziora, skąd czerpały wodę wszystkie wioski w okolicy. Podszedł on do jeziora. Zobaczył na tafli wody najpierw dziwne znaki, które były w języku nie znanemu zwykłemu człowiekowi. Wyglądał na elficki tak się przynajmniej wydawało człeczynie. Po bliższym przyjrzeniu się wodzie ujrzał człowieka walczącego w bardzo dziwny sposób mieczem piorunem, który powalił ettina jednym celnym ciosem prosto w samo serce. Był to szok dla zwykłego człowieka ponieważ taka rzecz nigdy nie była zbyt często spotykana. Nigdy jeszcze nie zdarzyło się by powalił kto tego potwora jednym uderzeniem. Nagle zniknął z tafli wody obraz i wypłynął z głębin jeziora miecz, który był bardzo podobny do tego jakim się posługiwał człek w jego wizji. Wziął miecz za rękojeć i z wielkim zdziwieniem zauważył ze ten miecz jest lżejszy od najlżejszego dotąd znanego ludziom miecza a mianowicie katany i nie dało nim walczyć w znany ludziom sposób. Ostry był ten miecz jedynie na samym przodzie, na czubku miecza. Człek wziął znalezisko i czym prędzej oddalił się od miejsca objawienia. Człowiek ten nazwał miecz piorun kryssem co oznacza w języku jego dawnych przodków "dziwactwo". Od tąd ludzie poznali styl walki nazwany na czeć człeka który pokazał im to po raz pierwszy szermierką.


Bron szermiercza:

Nazwa broniWym. SiłaObrażeniaSzybkośćAtaki specialne
Kris  10  10-12  2s  Zignorowanie Obrony Przeciwnika
Zatrucie
Pazury(2H)  10  10-13  2s  dualwield
talonstrike
Rogi śmierci(2H)  15  10-13  2s  dualwield
armorpierce
Velglarn  15  10-12  2s  Zatrucie
Uderzenia z Ukrycia
Sztylet  10  10-12  2s  Uderzenia z Ukrycia
Zatrucie
Krótka włócznia(2H)  40  10-13  2s  Uderzenia z Ukrycia
Śmiertelne Uderzenie
Szpony(2H)  15   10-13  2s  Wirujące Ostrze
defensemastery
Kij z podwójnym ostrzem(2H)  50  11-14  2.25s  Podwójne Uderzenie
Zatrucie
Zdobiona klinga  15  10-13  2.25s  Rozbrojenie Przeciwnika
bladeweave
Widły bojowe  45  10-14  2.5s  Krwawy Atak
Rozbrojenie Przeciwnika
Widły(2H)  55  12-15  2.5s  Krwawy Atak
Zrzucenie Przeciwnika z Wierzchowca
Włócznia(2H)  50  13-16  2.75s  Zignorowanie Obrony Przeciwnika
Atak Paraliżujący
Zabójczy cierń  20  11-15  2.75s  block
Zignorowanie Obrony Przeciwnika
Pika(2H)  50  14-17  3s  Atak Paraliżujący
Zatrucie
Księżycowa klinga(2H)  65  16-19  3.5s  defensemastery
frenziedwhirlwind
Lanca  95  18-22  4.25s  Zrzucenie Przeciwnika z Wierzchowca
Atak Wstrząsu
Kukri(2H)  35 12 - 15  2.5s
psychicattack
Krwawy Atak

*2H - Oznaczenie broni dwuręcznej.

Przydatne umiejętności dla postaci posiadających szermierkę:
- Anatomy (Anatomia)
- Healing (Leczenie)
- Tactics (Taktyka)
- Parrying (Parowanie)

Dodano: 2006-02-04
(Ostatnia Zmiana: 2016-08-26)