Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Kowalstwo (Blacksmithy)

KowalstwoSłońce chyliło się ku zachodowi gdy czarny jak noc kocur przebiegał alejkami miasta w poszukiwaniu schronienia, w którym mógłby przeczekać ciemności jakie zaczęły ogarniać Brytanie. Wszystkich dziwiło to, że ów łatwo rozpoznawalny czarny kot woli spać niż polować w nocy, krążyły nawet plotki, że to stary mag który będąc w stanie upojenia zmienił się za pomocą magii w kota. Niestety miał pecha, że rano pod wpływem kaca nie pamiętał czaru odwracającego ta przemianę. Kot idąc stale na północne krańce miasta wydawał się zagubiony lecz kiedy usłyszał w końcu tą melodię to miauknął z radości. Zaczął biec w stronę hałasu z szybkością godną gońca królewskiego. Z oddali było słychać tylko jeden dźwięk rytmicznie powtarzający się i przedzierający głuchą ciszę miasta ginącego w otchłaniach ciemności. W końcu przyzwyczajone do zmroku oczy kota ujrzały źródło hałasu. Był nim kowal stukający przez cały czas jakimś głupim młotkiem w kowadło. Kotu to bynajmniej nie przeszkadzało gdyż dzięki palenisku buchającemu przez całą noc spokojnie się prześpi. Oh jak ciepło i przyjemnie położyć się koło ciepłego paleniska - pomyślał kot. Kerr spostrzegłszy ruch koło nóg, nachylił się i uśmiechnął. Rozpoznał starego przyjaciela.
-Hej Mauler. Masz tu resztki mojej kolacji. Dzisiaj noc jest piękna i gwiaździsta. W sam raz na wykucie tego pięknego dwuręcznego miecza z brązu oraz tej skrzyni dla tego wielmożnego Sir Creffa. A pamiętasz te Widły?...... Kowal kuł i gadał jak najęty ciesząc się chociaż z tak małego towarzystwa...
Natomiast kot słuchaczem za dobrym nie był i już po chwili śnił swoje kocie sny a rytmiczne dźwięki, które go tu przywabiły przez cala noc rozbrzmiewały mu w głowie kreując jeszcze ciekawsze sny...



Kowalstwo jest ciężką do nauki umiejętnością wymagającą dużo wysiłku i cierpliwości. Żeby stać się dobrym kowalem potrzebna jest oprócz kowalstwa (blacksmithy) także umiejętność górnictwa (mining), dzięki której możemy wykopywać różne metale a co za tym idzie ćwiczyć się w kowalstwie oraz zdobywać materiał do naszych wyrobów. Praca kowala wiąże się nieodłącznie z dużą ilością czasu jaka postać musi spędzać zarówno w kopalni oraz przy kowadle jak również z dużymi zyskami jakie wiążą się z opanowaniem tej umiejętności, gdyż może on tworzyć różne rodzaje zbrój oraz broni jakie potrzebują wojowie do walki z potworami. Kowal myślący poważnie o swojej profesji i chcący dojść do mistrzostwa w kuciu musi bez reszty poświęcić się kopaniu i kuciu co niestety wiąże się z małą znajomością świata oraz małą ilością lub brakiem przyjaciół towarzyszących przy nauce. Dodatkową zaletą tej umiejętności jest to ze kowal może przyjmować od kupców również zamówienia na poszczególne wyroby za które może dostać nagrody pieniężne oraz różne niesamowite rzeczy ułatwiające jego prace jak narzędzia poszukiwacza, runiczne młotki, pyły temperamentu, czy nawet zwoje mocy.

Żeby wykuć jakiś przedmiot musimy:
- zaopatrzyć się w sztabki z których będziemy kuć
- stać blisko kowadła i paleniska
- posiadać młotek kowalski lub obcęgi

Progi kucia przedmiotów:

Progi Kucia Rud:

Metal Próg kucia rudy
Stara Miedź 65.0
Miedź 67.5
Brąz 70.0
Ruda Cienia 72.5
Srebro 75.0
Adamantium 77.5
Złoto 80.0
Agapit 82.5
Mythril 85.0
Veryt 87.5
Merkit 89.0
Merythium 91.0
Dyrconyx 95.0
Valoryt 99.0
Numythril 100.0


Młoty runiczne (Runic Hammer)

Młoty runiczne można pozyskać, oddając zlecenia kowalskie (bulk order). Wykucie przedmiotu za pomocą młota runicznego tworzy losowo wybraną właściwość lub właściwości magiczne, które zostają dodane do tego przedmiotu. Liczba tych właściwości, które zostaną dodane do wykutej rzeczy oraz minimalna oraz maksymalna intensywność zależy ściśle od materiału, z jakiego skonstruowany jest młotek. Niezwykle pomocny przy zleceniach kowalskich będzie na pewno autoquest, o którym możecie porozmawiać z postacią o imieniu Fritz w Nowym Minoc, w Pracowniach Płatnerskich koło Targu Nad Stawem. Fritz zaproppnuje Wam wymianę małych, albo dużych, pustych zleceń na jedno nowe. Questa można wykonywać wielokrotnie.


RODZAJ MATERIAŁU Stara Miedź Ruda Cienia Miedź Brąz Złoto Agapit Veryt Valoryt
Min. intensywność (zbroja) 40% 45% 50% 55% 60% 65% 70% 85%
Min. intensywność (broń) 25% 30% 35% 40% 45% 50% 55% 70%
Max. intensywność 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
Min. liczba właściwości magicznych 1 2 2 3 3 4 4 5
Max. liczba właściwości magicznych 2 2 3 3 4 4 5 5

Uwaga: Podczas kucia broni młotkami runicznymi, gdy liczba właściwości magicznych wynosi więcej niż 2, istnieje spora szansa na obniżenie liczby właściwości o jeden. Szansa ta zmniejsza się wraz ze wzrostem umiejętności Identyfikacja. Ponadto minimalna intensywność właściwości przy wykuwaniu broni jest o 15% mniejsza od minimalnej intensywności dla wykuwanych zbroi.


Dodano: 2006-02-04
(Ostatnia Zmiana: 2022-12-07)